-
Data: 2016-06-06 21:42:26
Temat: Re: plaga dojeżdzaczy
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2016-06-06 o 20:08, Slavekk pisze:
>>>>>>>> Choćby po to, że są uzasadnione wątpliwości, czy plusy z tego
>>>>>>>> systemu są
>>>>>>>> dodatnie czy ujemne;)
>>>>>>>
>>>>>>> Uzasadnione?
>>>>>>> Czym?
>>>>>>> Głębokim brakiem znajomości tematu? ;)
>>>>>>
>>>>>> Chociażby. A raczej nazwałbym to brakiem głebokiej znajomosci
>>>>>> tematu;)
>>>>>> Taką przeciętną:P
>>>>>>
>>>>>> Generalnie wiadomo, że włączanie i wyłaczanie w kółko silnika mu
>>>>>> warunków pracy nie poprawia
>>>>>
>>>>> ... ale i nie pogarsza, bo i tak silnik jest rozgrzany.
>>>>> S&S działa na rozgrzanym silniku. Wcześniej się po prostu nie włącza.
>>>>
>>>> Pogarsza. Pogarsza też ogrzewanie pracujące na płynie z chłodnicy.
>>>
>>> W tym zakresie temperatur - nie ma żadnego znaczenia.
>>> Zauważ że nic temperatury OLEJU nie obniża.
>>
>> A widziałeś gdzieś ogrzewanie na olej pompowany przez nagrzewnicę ?
>
> Nie zrozumiałeś.
> Jeśli silnik stoi to nic nie chłodzi płynu w bloku ani oleju w obiegu
> (bo obieg jest zatrzymany).
> Wg twojej teorii przedstawionej niżej to uruchomienie po zatrzymaniu
> powinno być w LEPSZYCH warunkach termicznych.
Nie tylko ja nie zrozumiałem.
Napisałem że pogarsza też ogrzewanie pracujące na płynie z chłodnicy,
bo skoro silnik stoi to nagrzewnica nie dostaje nagrzanego płynu.
Dlaczego wyskoczyłeś w tym momencie z temperaturą oleju ?
naprawdę nie wiem, ale możesz wytłumaczyć.
Co do lepszych warunków termicznych przy kolejnych startach to
weź pod uwagę że silnik bardziej nie lubi rozruchu niż typowej
pracy w normalnym zakresie obrotów. Przejechanie godziny w korkach
i związane z tym trzydzieści startów silnika wpływają na zużycie
tak jak piętnascie startów na zimnym silniku.
A w dużych miastach gdzie faktycznie sa korki giganty do przejechania
jednych świateł może ci gasić trzy razy lub dziewięć bo niektórzy
mają zwyczaj podjeżdżać i ścieśniać kolejkę. Przez godzinę takiej jazdy
może sto razy gasić i zapalać. Nie wpłynie to pozytywnie na silnik,
rozrusznik ani akumulator,
>> Więc nie zmieniaj tematu. Wim że jest akurat lato i ciepło bez
>> ogrzewania, ale jak zrobi się +5 lub mniej to różnica będzie
>> odczuwalna.
>
> Guzik będzie.
> Nic nie przepycha czynników przez wymienniki to i wymiana ciepła
> (prawie) nie zachodzi.
I masz zimno w kabinie. :-)
>>>>>> - nawet jak akumulator i rozrusznik do tego
>>>>>> przystosowany, to i tak będzie działał krócej.
>>>>>
>>>>> Nieprawda.
>>>>> Poza tym niekoniecznie rozruch odbywa się z akumulatora.
>>>>> No i "rozrusznik" niekoniecznie jest rozrusznikiem...
>>>>
>>>> To z czego jest brana moc do zakręcenia silnikiem przez
>>>> ten nie rozrusznik ?
>>>
>>> Np. z kondensat6ora naładowanego energią odzyskaną przy hamowaniu.
>>> Tak mam w C4
>>
>> Pogadaj z jakimś elektronikiem na temat wielkości zmagazynowanej
>> energii w kondensatorze.
>
> Masz wiedzę sprzed ćwierćwiecza.
Ale mam.
> Kondensatorowe zasobniki energii są już w powszechnym użyciu.
> Ja wiem, że sprzedawcy na allegro sprzedają kit i pewnie tym należy
> tłumaczyć aktualne oferty na kondensatory do układu S&S Citroen/Peugeot ;))
I jak stoisz w korku przez trzy zmiany świateł a jeszcze całość
podjeżdża i kilka metrów czyli gasi i odpala ci sześć razy to
ten kondensator ma taka pojemność że sam zakręci silnikiem bez
akumulatora ?
>>>> Bo chyba nie piszesz o czołgu
>>>> i odpalaniu ze zbiornika ciśnieniowego.
>>>>
>>>>>> Wiadomo też, że szybciej ruszę jak mam włączony silnik, niż jak
>>>>>> dopiero
>>>>>> będzie odpalany.
>>>>>
>>>>> Nieprawda.
>>>>> Zanim przeniesiesz nogę z hamulca na gaz (w automacie) lub zanim
>>>>> wrzucisz bieg (po naciśnięciu sprzęgła - w manualu) silnik już
>>>>> pracuje
>>>>
>>>> Sprawdzałem i opóźnienie było. Ale podaj markę i model gdzie
>>>> nie ma, trafi się okazja to sprawdzę.
>>>
>>> Citroen C4 eHDI (automat, albo jak wolą puryści - zrobotyzowany manual)
>>> Skoda Octavia III 150kM diesel (manual)
>>> Tych używam na codzień.
>>> Żadnych opóźnień.
>>
>> Dzięki sprawdzę.
>>
>>>>>> Wiadomo też, że zużyje trochę mniej paliwa - czy się
>>>>>> opłaca - nie jest to już takie oczywiste. Ale skoro jesteś pewny, że
>>>>>> się
>>>>>> opłaca to używaj - przecież nikt ci nie broni.
>>>>>
>>>>> Oszczędności są spore nawet wyłączając silnik, który nie ma S&S -
>>>>> sprawdziłem, że wyłączając w mieście, nawet nie na każdym
>>>>> skrzyżowaniu,
>>>>> tylko na tych gdzie zmiana świateł trwa długo - wychodzi ponad 10%.
>>>>>
>>>> Tyle że jest to metoda oszczędnościowa szoferaka który jeździ cudzym
>>>> samochodem. W swoim przeważnie warto spalić te pół litra więcej
>>>> a mniej zużyć silnik.
>>>
>>> 1. To był eksperyment
>>> 2. Samochód był mój
>>> 3. Uzasadnij, że silnik się bardziej zużywa jak się go wyłaczy na 1,5
>>> minuty.
>>>
>> W przykładowej skodzie z dizlem jeździsz w chłodne pory roku na
>> niedogrzanym silniku.
>
> W przykładowej Skodzie jest miernik temperatury oleju i drugi do płynu.
> Stąd wiem, że piszesz bzdury.
To nie jest miernik, masz w kabinie wskaźnik orientacyjny i to wszystko.
>> I tylko nie napisz że mam uzasadnić że to
>> negatywnie wpływa na silnik.
>
> Tak się popisałeś wiedzą, że żadnego uzasadnienia od ciebie nie potrzebuję.
:-)
>> Odpalanie co chwila też żywotności silnika nie zwiększy a zmniejszy.
>
> Jeśli zmniejszy to w pomijalny sposób.
> Jest 100k przyczyn wpływających na trwałość.
Na pewno w pomijalny sposób. Bo tobie tak do do dyskusji pasuje.
>> A najfajniej to już mają szczęsliwcy z dobrze oturbionymi silnikami
>> gdzie zielona procedura ma wszystko w dupie i zatrzymuje gorącą
>> turbinę bo oszczędza paliwo. :-)
>
> No popatrz jaki ty jesteś mądry.
> Ty jedyny o tym wiesz, a konstruktorzy silników nie...
>
Konstruktorzy silników wiedzą, konstruktorzy rozwiązań dla idiotów
już nie zawsze. Ale ty i tak wiesz najlepiej. :-)
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 08.06.16 14:53 g...@g...com
- 09.06.16 08:51 robot
- 09.06.16 10:42 r...@k...pl
- 09.06.16 11:16 p...@g...com
- 17.10.17 13:21 Poldek
- 17.10.17 14:47 Zenek Kapelinder
- 17.10.17 18:56 Poldek
- 17.10.17 20:13 Zenek Kapelinder
- 17.10.17 20:30 cef
- 17.10.17 20:30 Mateusz Viste
- 17.10.17 20:45 Poldek
- 17.10.17 23:22 Poldek
- 18.10.17 08:26 CTP
- 18.10.17 08:33 p...@g...com
- 18.10.17 08:58 CTP
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=