eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyplaga dojeżdzaczyRe: plaga dojeżdzaczy
  • Data: 2016-06-06 20:08:42
    Temat: Re: plaga dojeżdzaczy
    Od: Slavekk <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2016-06-06 o 19:09, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2016-06-05 o 21:49, Slavekk pisze:
    >
    >>>>>>> Choćby po to, że są uzasadnione wątpliwości, czy plusy z tego
    >>>>>>> systemu są
    >>>>>>> dodatnie czy ujemne;)
    >>>>>>
    >>>>>> Uzasadnione?
    >>>>>> Czym?
    >>>>>> Głębokim brakiem znajomości tematu? ;)
    >>>>>
    >>>>> Chociażby. A raczej nazwałbym to brakiem głebokiej znajomosci tematu;)
    >>>>> Taką przeciętną:P
    >>>>>
    >>>>> Generalnie wiadomo, że włączanie i wyłaczanie w kółko silnika mu
    >>>>> warunków pracy nie poprawia
    >>>>
    >>>> ... ale i nie pogarsza, bo i tak silnik jest rozgrzany.
    >>>> S&S działa na rozgrzanym silniku. Wcześniej się po prostu nie włącza.
    >>>
    >>> Pogarsza. Pogarsza też ogrzewanie pracujące na płynie z chłodnicy.
    >>
    >> W tym zakresie temperatur - nie ma żadnego znaczenia.
    >> Zauważ że nic temperatury OLEJU nie obniża.
    >
    > A widziałeś gdzieś ogrzewanie na olej pompowany przez nagrzewnicę ?

    Nie zrozumiałeś.
    Jeśli silnik stoi to nic nie chłodzi płynu w bloku ani oleju w obiegu
    (bo obieg jest zatrzymany).
    Wg twojej teorii przedstawionej niżej to uruchomienie po zatrzymaniu
    powinno być w LEPSZYCH warunkach termicznych.

    > Więc nie zmieniaj tematu. Wim że jest akurat lato i ciepło bez
    > ogrzewania, ale jak zrobi się +5 lub mniej to różnica będzie
    > odczuwalna.

    Guzik będzie.
    Nic nie przepycha czynników przez wymienniki to i wymiana ciepła
    (prawie) nie zachodzi.

    >>>>> - nawet jak akumulator i rozrusznik do tego
    >>>>> przystosowany, to i tak będzie działał krócej.
    >>>>
    >>>> Nieprawda.
    >>>> Poza tym niekoniecznie rozruch odbywa się z akumulatora.
    >>>> No i "rozrusznik" niekoniecznie jest rozrusznikiem...
    >>>
    >>> To z czego jest brana moc do zakręcenia silnikiem przez
    >>> ten nie rozrusznik ?
    >>
    >> Np. z kondensat6ora naładowanego energią odzyskaną przy hamowaniu.
    >> Tak mam w C4
    >
    > Pogadaj z jakimś elektronikiem na temat wielkości zmagazynowanej
    > energii w kondensatorze.

    Masz wiedzę sprzed ćwierćwiecza.
    Kondensatorowe zasobniki energii są już w powszechnym użyciu.
    Ja wiem, że sprzedawcy na allegro sprzedają kit i pewnie tym należy
    tłumaczyć aktualne oferty na kondensatory do układu S&S Citroen/Peugeot ;))

    >>> Bo chyba nie piszesz o czołgu
    >>> i odpalaniu ze zbiornika ciśnieniowego.
    >>>
    >>>>> Wiadomo też, że szybciej ruszę jak mam włączony silnik, niż jak
    >>>>> dopiero
    >>>>> będzie odpalany.
    >>>>
    >>>> Nieprawda.
    >>>> Zanim przeniesiesz nogę z hamulca na gaz (w automacie) lub zanim
    >>>> wrzucisz bieg (po naciśnięciu sprzęgła - w manualu) silnik już pracuje
    >>>
    >>> Sprawdzałem i opóźnienie było. Ale podaj markę i model gdzie
    >>> nie ma, trafi się okazja to sprawdzę.
    >>
    >> Citroen C4 eHDI (automat, albo jak wolą puryści - zrobotyzowany manual)
    >> Skoda Octavia III 150kM diesel (manual)
    >> Tych używam na codzień.
    >> Żadnych opóźnień.
    >
    > Dzięki sprawdzę.
    >
    >>>>> Wiadomo też, że zużyje trochę mniej paliwa - czy się
    >>>>> opłaca - nie jest to już takie oczywiste. Ale skoro jesteś pewny, że
    >>>>> się
    >>>>> opłaca to używaj - przecież nikt ci nie broni.
    >>>>
    >>>> Oszczędności są spore nawet wyłączając silnik, który nie ma S&S -
    >>>> sprawdziłem, że wyłączając w mieście, nawet nie na każdym skrzyżowaniu,
    >>>> tylko na tych gdzie zmiana świateł trwa długo - wychodzi ponad 10%.
    >>>>
    >>> Tyle że jest to metoda oszczędnościowa szoferaka który jeździ cudzym
    >>> samochodem. W swoim przeważnie warto spalić te pół litra więcej
    >>> a mniej zużyć silnik.
    >>
    >> 1. To był eksperyment
    >> 2. Samochód był mój
    >> 3. Uzasadnij, że silnik się bardziej zużywa jak się go wyłaczy na 1,5
    >> minuty.
    >>
    > W przykładowej skodzie z dizlem jeździsz w chłodne pory roku na
    > niedogrzanym silniku.

    W przykładowej Skodzie jest miernik temperatury oleju i drugi do płynu.
    Stąd wiem, że piszesz bzdury.

    > I tylko nie napisz że mam uzasadnić że to
    > negatywnie wpływa na silnik.

    Tak się popisałeś wiedzą, że żadnego uzasadnienia od ciebie nie potrzebuję.

    > Odpalanie co chwila też żywotności silnika nie zwiększy a zmniejszy.

    Jeśli zmniejszy to w pomijalny sposób.
    Jest 100k przyczyn wpływających na trwałość.

    > A najfajniej to już mają szczęsliwcy z dobrze oturbionymi silnikami
    > gdzie zielona procedura ma wszystko w dupie i zatrzymuje gorącą
    > turbinę bo oszczędza paliwo. :-)

    No popatrz jaki ty jesteś mądry.
    Ty jedyny o tym wiesz, a konstruktorzy silników nie...


    Sławek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: