-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: plaga dojeżdzaczy
Date: Mon, 6 Jun 2016 19:09:43 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 93
Message-ID: <nj4aol$v2e$1@node2.news.atman.pl>
References: <X...@l...net>
<nipuqm$q0k$1@node2.news.atman.pl>
<575082be$0$653$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid.160602.invalid>
<57508e04$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
<5753eab6$0$686$65785112@news.neostrada.pl>
<nj1cbh$1fc$2@node2.news.atman.pl>
<57545b7a$0$663$65785112@news.neostrada.pl>
<nj1mej$6fo$1@node1.news.atman.pl>
<57546d3f$0$687$65785112@news.neostrada.pl>
<nj1rl2$ged$1@node2.news.atman.pl>
<57548242$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1465232981 31822 46.21.210.209 (6 Jun 2016 17:09:41 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 6 Jun 2016 17:09:41 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.1.1
In-Reply-To: <57548242$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2583218
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2016-06-05 o 21:49, Slavekk pisze:
>>>>>> Choćby po to, że są uzasadnione wątpliwości, czy plusy z tego
>>>>>> systemu są
>>>>>> dodatnie czy ujemne;)
>>>>>
>>>>> Uzasadnione?
>>>>> Czym?
>>>>> Głębokim brakiem znajomości tematu? ;)
>>>>
>>>> Chociażby. A raczej nazwałbym to brakiem głebokiej znajomosci tematu;)
>>>> Taką przeciętną:P
>>>>
>>>> Generalnie wiadomo, że włączanie i wyłaczanie w kółko silnika mu
>>>> warunków pracy nie poprawia
>>>
>>> ... ale i nie pogarsza, bo i tak silnik jest rozgrzany.
>>> S&S działa na rozgrzanym silniku. Wcześniej się po prostu nie włącza.
>>
>> Pogarsza. Pogarsza też ogrzewanie pracujące na płynie z chłodnicy.
>
> W tym zakresie temperatur - nie ma żadnego znaczenia.
> Zauważ że nic temperatury OLEJU nie obniża.
A widziałeś gdzieś ogrzewanie na olej pompowany przez nagrzewnicę ?
Więc nie zmieniaj tematu. Wim że jest akurat lato i ciepło bez
ogrzewania, ale jak zrobi się +5 lub mniej to różnica będzie
odczuwalna.
>>>> - nawet jak akumulator i rozrusznik do tego
>>>> przystosowany, to i tak będzie działał krócej.
>>>
>>> Nieprawda.
>>> Poza tym niekoniecznie rozruch odbywa się z akumulatora.
>>> No i "rozrusznik" niekoniecznie jest rozrusznikiem...
>>
>> To z czego jest brana moc do zakręcenia silnikiem przez
>> ten nie rozrusznik ?
>
> Np. z kondensat6ora naładowanego energią odzyskaną przy hamowaniu.
> Tak mam w C4
Pogadaj z jakimś elektronikiem na temat wielkości zmagazynowanej
energii w kondensatorze.
>> Bo chyba nie piszesz o czołgu
>> i odpalaniu ze zbiornika ciśnieniowego.
>>
>>>> Wiadomo też, że szybciej ruszę jak mam włączony silnik, niż jak dopiero
>>>> będzie odpalany.
>>>
>>> Nieprawda.
>>> Zanim przeniesiesz nogę z hamulca na gaz (w automacie) lub zanim
>>> wrzucisz bieg (po naciśnięciu sprzęgła - w manualu) silnik już pracuje
>>
>> Sprawdzałem i opóźnienie było. Ale podaj markę i model gdzie
>> nie ma, trafi się okazja to sprawdzę.
>
> Citroen C4 eHDI (automat, albo jak wolą puryści - zrobotyzowany manual)
> Skoda Octavia III 150kM diesel (manual)
> Tych używam na codzień.
> Żadnych opóźnień.
Dzięki sprawdzę.
>>>> Wiadomo też, że zużyje trochę mniej paliwa - czy się
>>>> opłaca - nie jest to już takie oczywiste. Ale skoro jesteś pewny, że
>>>> się
>>>> opłaca to używaj - przecież nikt ci nie broni.
>>>
>>> Oszczędności są spore nawet wyłączając silnik, który nie ma S&S -
>>> sprawdziłem, że wyłączając w mieście, nawet nie na każdym skrzyżowaniu,
>>> tylko na tych gdzie zmiana świateł trwa długo - wychodzi ponad 10%.
>>>
>> Tyle że jest to metoda oszczędnościowa szoferaka który jeździ cudzym
>> samochodem. W swoim przeważnie warto spalić te pół litra więcej
>> a mniej zużyć silnik.
>
> 1. To był eksperyment
> 2. Samochód był mój
> 3. Uzasadnij, że silnik się bardziej zużywa jak się go wyłaczy na 1,5
> minuty.
>
W przykładowej skodzie z dizlem jeździsz w chłodne pory roku na
niedogrzanym silniku. I tylko nie napisz że mam uzasadnić że to
negatywnie wpływa na silnik.
Odpalanie co chwila też żywotności silnika nie zwiększy a zmniejszy.
A najfajniej to już mają szczęsliwcy z dobrze oturbionymi silnikami
gdzie zielona procedura ma wszystko w dupie i zatrzymuje gorącą
turbinę bo oszczędza paliwo. :-)
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 06.06.16 19:10 Shrek
- 06.06.16 19:20 J.F.
- 06.06.16 20:08 Slavekk
- 06.06.16 20:11 Slavekk
- 06.06.16 20:36 r...@k...pl
- 06.06.16 20:53 twistedme
- 06.06.16 21:42 RadoslawF
- 08.06.16 14:53 g...@g...com
- 09.06.16 08:51 robot
- 09.06.16 10:42 r...@k...pl
- 09.06.16 11:16 p...@g...com
- 17.10.17 13:21 Poldek
- 17.10.17 14:47 Zenek Kapelinder
- 17.10.17 18:56 Poldek
- 17.10.17 20:13 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=