eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyplaga dojeżdzaczy › Re: plaga dojeżdzaczy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!news.nask.pl!
    news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: plaga dojeżdzaczy
    Date: Mon, 6 Jun 2016 19:09:43 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 93
    Message-ID: <nj4aol$v2e$1@node2.news.atman.pl>
    References: <X...@l...net>
    <nipuqm$q0k$1@node2.news.atman.pl>
    <575082be$0$653$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.160602.invalid>
    <57508e04$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <5753eab6$0$686$65785112@news.neostrada.pl>
    <nj1cbh$1fc$2@node2.news.atman.pl>
    <57545b7a$0$663$65785112@news.neostrada.pl>
    <nj1mej$6fo$1@node1.news.atman.pl>
    <57546d3f$0$687$65785112@news.neostrada.pl>
    <nj1rl2$ged$1@node2.news.atman.pl>
    <57548242$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1465232981 31822 46.21.210.209 (6 Jun 2016 17:09:41 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 6 Jun 2016 17:09:41 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.1.1
    In-Reply-To: <57548242$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2583218
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-06-05 o 21:49, Slavekk pisze:

    >>>>>> Choćby po to, że są uzasadnione wątpliwości, czy plusy z tego
    >>>>>> systemu są
    >>>>>> dodatnie czy ujemne;)
    >>>>>
    >>>>> Uzasadnione?
    >>>>> Czym?
    >>>>> Głębokim brakiem znajomości tematu? ;)
    >>>>
    >>>> Chociażby. A raczej nazwałbym to brakiem głebokiej znajomosci tematu;)
    >>>> Taką przeciętną:P
    >>>>
    >>>> Generalnie wiadomo, że włączanie i wyłaczanie w kółko silnika mu
    >>>> warunków pracy nie poprawia
    >>>
    >>> ... ale i nie pogarsza, bo i tak silnik jest rozgrzany.
    >>> S&S działa na rozgrzanym silniku. Wcześniej się po prostu nie włącza.
    >>
    >> Pogarsza. Pogarsza też ogrzewanie pracujące na płynie z chłodnicy.
    >
    > W tym zakresie temperatur - nie ma żadnego znaczenia.
    > Zauważ że nic temperatury OLEJU nie obniża.

    A widziałeś gdzieś ogrzewanie na olej pompowany przez nagrzewnicę ?
    Więc nie zmieniaj tematu. Wim że jest akurat lato i ciepło bez
    ogrzewania, ale jak zrobi się +5 lub mniej to różnica będzie
    odczuwalna.

    >>>> - nawet jak akumulator i rozrusznik do tego
    >>>> przystosowany, to i tak będzie działał krócej.
    >>>
    >>> Nieprawda.
    >>> Poza tym niekoniecznie rozruch odbywa się z akumulatora.
    >>> No i "rozrusznik" niekoniecznie jest rozrusznikiem...
    >>
    >> To z czego jest brana moc do zakręcenia silnikiem przez
    >> ten nie rozrusznik ?
    >
    > Np. z kondensat6ora naładowanego energią odzyskaną przy hamowaniu.
    > Tak mam w C4

    Pogadaj z jakimś elektronikiem na temat wielkości zmagazynowanej
    energii w kondensatorze.

    >> Bo chyba nie piszesz o czołgu
    >> i odpalaniu ze zbiornika ciśnieniowego.
    >>
    >>>> Wiadomo też, że szybciej ruszę jak mam włączony silnik, niż jak dopiero
    >>>> będzie odpalany.
    >>>
    >>> Nieprawda.
    >>> Zanim przeniesiesz nogę z hamulca na gaz (w automacie) lub zanim
    >>> wrzucisz bieg (po naciśnięciu sprzęgła - w manualu) silnik już pracuje
    >>
    >> Sprawdzałem i opóźnienie było. Ale podaj markę i model gdzie
    >> nie ma, trafi się okazja to sprawdzę.
    >
    > Citroen C4 eHDI (automat, albo jak wolą puryści - zrobotyzowany manual)
    > Skoda Octavia III 150kM diesel (manual)
    > Tych używam na codzień.
    > Żadnych opóźnień.

    Dzięki sprawdzę.

    >>>> Wiadomo też, że zużyje trochę mniej paliwa - czy się
    >>>> opłaca - nie jest to już takie oczywiste. Ale skoro jesteś pewny, że
    >>>> się
    >>>> opłaca to używaj - przecież nikt ci nie broni.
    >>>
    >>> Oszczędności są spore nawet wyłączając silnik, który nie ma S&S -
    >>> sprawdziłem, że wyłączając w mieście, nawet nie na każdym skrzyżowaniu,
    >>> tylko na tych gdzie zmiana świateł trwa długo - wychodzi ponad 10%.
    >>>
    >> Tyle że jest to metoda oszczędnościowa szoferaka który jeździ cudzym
    >> samochodem. W swoim przeważnie warto spalić te pół litra więcej
    >> a mniej zużyć silnik.
    >
    > 1. To był eksperyment
    > 2. Samochód był mój
    > 3. Uzasadnij, że silnik się bardziej zużywa jak się go wyłaczy na 1,5
    > minuty.
    >
    W przykładowej skodzie z dizlem jeździsz w chłodne pory roku na
    niedogrzanym silniku. I tylko nie napisz że mam uzasadnić że to
    negatywnie wpływa na silnik.
    Odpalanie co chwila też żywotności silnika nie zwiększy a zmniejszy.
    A najfajniej to już mają szczęsliwcy z dobrze oturbionymi silnikami
    gdzie zielona procedura ma wszystko w dupie i zatrzymuje gorącą
    turbinę bo oszczędza paliwo. :-)


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: