  • Data: 2016-06-05 20:19:33
    Temat: Re: plaga dojeżdzaczy
    Od: Slavekk <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-06-05 o 19:10, Shrek pisze:

    > Chociażby. A raczej nazwałbym to brakiem głebokiej znajomosci tematu;)
    > Taką przeciętną:P
    >
    > Generalnie wiadomo, że włączanie i wyłaczanie w kółko silnika mu
    > warunków pracy nie poprawia

    ... ale i nie pogarsza, bo i tak silnik jest rozgrzany.
    S&S działa na rozgrzanym silniku. Wcześniej się po prostu nie włącza.

    > - nawet jak akumulator i rozrusznik do tego
    > przystosowany, to i tak będzie działał krócej.

    Nieprawda.
    Poza tym niekoniecznie rozruch odbywa się z akumulatora.
    No i "rozrusznik" niekoniecznie jest rozrusznikiem...

    > Wiadomo też, że szybciej ruszę jak mam włączony silnik, niż jak dopiero
    > będzie odpalany.

    Nieprawda.
    Zanim przeniesiesz nogę z hamulca na gaz (w automacie) lub zanim
    wrzucisz bieg (po naciśnięciu sprzęgła - w manualu) silnik już pracuje
    i jest w pełni gotowy do przyspieszania

    > Wiadomo też, że zużyje trochę mniej paliwa - czy się
    > opłaca - nie jest to już takie oczywiste. Ale skoro jesteś pewny, że się
    > opłaca to używaj - przecież nikt ci nie broni.

    Oszczędności są spore nawet wyłączając silnik, który nie ma S&S -
    sprawdziłem, że wyłączając w mieście, nawet nie na każdym skrzyżowaniu,
    tylko na tych gdzie zmiana świateł trwa długo - wychodzi ponad 10%.

    Sławek