  • Data: 2016-06-05 20:45:51
    Temat: Re: plaga dojeżdzaczy
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 05.06.2016 20:19, Slavekk wrote:

    > Nieprawda.
    > Poza tym niekoniecznie rozruch odbywa się z akumulatora.

    Z ciekawości - z czego.

    > No i "rozrusznik" niekoniecznie jest rozrusznikiem...

    Z ciekawości - a czym jest?

    > Nieprawda.
    > Zanim przeniesiesz nogę z hamulca na gaz (w automacie) lub zanim
    > wrzucisz bieg (po naciśnięciu sprzęgła - w manualu) silnik już pracuje
    > i jest w pełni gotowy do przyspieszania

    te 0,2 sekundy wystarcza?

    > Oszczędności są spore nawet wyłączając silnik, który nie ma S&S -
    > sprawdziłem, że wyłączając w mieście, nawet nie na każdym skrzyżowaniu,
    > tylko na tych gdzie zmiana świateł trwa długo - wychodzi ponad 10%.

    To ile on ci na jałowym pali? Bo mój litr LPG na godzinę (a to staroć).
    pali średnio 14 LPG w mieście na stówkę. Powiedzmy, że 100 w mieście
    robisz w 4 godziny. Żeby zaoszczędzić 10% czyli 1,4 litra - musiałbyś na
    4 godziny "jazdy" 1h20 minut stać z wyłaczonym silnikiem a 2m40 minut
    jechać. 1/3 na wyłaczonym silniku to chyba nadmierny optymizm/pesymizm?
    Nawet jeśli - to to 1,4 litra LPG w w porównaniu z S&S (działa to jakoś
    rozsądnie z LPG?) wielkim kosztem nie jest.

    Shrek.