eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyplaga dojeżdzaczyRe: plaga dojeżdzaczy
  • Data: 2016-06-05 21:49:13
    Temat: Re: plaga dojeżdzaczy
    Od: Slavekk <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2016-06-05 o 20:39, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2016-06-05 o 20:19, Slavekk pisze:
    >
    >>>>> Choćby po to, że są uzasadnione wątpliwości, czy plusy z tego
    >>>>> systemu są
    >>>>> dodatnie czy ujemne;)
    >>>>
    >>>> Uzasadnione?
    >>>> Czym?
    >>>> Głębokim brakiem znajomości tematu? ;)
    >>>
    >>> Chociażby. A raczej nazwałbym to brakiem głebokiej znajomosci tematu;)
    >>> Taką przeciętną:P
    >>>
    >>> Generalnie wiadomo, że włączanie i wyłaczanie w kółko silnika mu
    >>> warunków pracy nie poprawia
    >>
    >> ... ale i nie pogarsza, bo i tak silnik jest rozgrzany.
    >> S&S działa na rozgrzanym silniku. Wcześniej się po prostu nie włącza.
    >
    > Pogarsza. Pogarsza też ogrzewanie pracujące na płynie z chłodnicy.

    W tym zakresie temperatur - nie ma żadnego znaczenia.
    Zauważ że nic temperatury OLEJU nie obniża.

    >
    >>> - nawet jak akumulator i rozrusznik do tego
    >>> przystosowany, to i tak będzie działał krócej.
    >>
    >> Nieprawda.
    >> Poza tym niekoniecznie rozruch odbywa się z akumulatora.
    >> No i "rozrusznik" niekoniecznie jest rozrusznikiem...
    >
    > To z czego jest brana moc do zakręcenia silnikiem przez
    > ten nie rozrusznik ?

    Np. z kondensat6ora naładowanego energią odzyskaną przy hamowaniu.
    Tak mam w C4

    > Bo chyba nie piszesz o czołgu
    > i odpalaniu ze zbiornika ciśnieniowego.
    >
    >>> Wiadomo też, że szybciej ruszę jak mam włączony silnik, niż jak dopiero
    >>> będzie odpalany.
    >>
    >> Nieprawda.
    >> Zanim przeniesiesz nogę z hamulca na gaz (w automacie) lub zanim
    >> wrzucisz bieg (po naciśnięciu sprzęgła - w manualu) silnik już pracuje
    >
    > Sprawdzałem i opóźnienie było. Ale podaj markę i model gdzie
    > nie ma, trafi się okazja to sprawdzę.

    Citroen C4 eHDI (automat, albo jak wolą puryści - zrobotyzowany manual)
    Skoda Octavia III 150kM diesel (manual)
    Tych używam na codzień.
    Żadnych opóźnień.

    >>> Wiadomo też, że zużyje trochę mniej paliwa - czy się
    >>> opłaca - nie jest to już takie oczywiste. Ale skoro jesteś pewny, że się
    >>> opłaca to używaj - przecież nikt ci nie broni.
    >>
    >> Oszczędności są spore nawet wyłączając silnik, który nie ma S&S -
    >> sprawdziłem, że wyłączając w mieście, nawet nie na każdym skrzyżowaniu,
    >> tylko na tych gdzie zmiana świateł trwa długo - wychodzi ponad 10%.
    >>
    > Tyle że jest to metoda oszczędnościowa szoferaka który jeździ cudzym
    > samochodem. W swoim przeważnie warto spalić te pół litra więcej
    > a mniej zużyć silnik.

    1. To był eksperyment
    2. Samochód był mój
    3. Uzasadnij, że silnik się bardziej zużywa jak się go wyłaczy na 1,5
    minuty.

    Sławek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: