  • 21. Data: 2011-07-18 12:22:50
    Temat: Re: pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 18/07/2011 12:31, StaM wrote:

    > Dodaj prosze "jedynie" i poradz w ktorym sklepie mam tego maka
    > z polskimi literkami i Winodowsem 7ultimate kupic w USA,
    > w Niemczech, lub (Holandii)...do Polski niestety:) nie zagladam,
    > poniewz w tych krajach odwiedzam przewaznie szpitale
    > (ubezpieczenie tak dziala, bo mam niemieckie i amerykanskie only)
    > Pozdrawiam i zycze owocnej debaty o ogonkach i kropkach:-)

    Czyżby coś się zmieniło odkąd instalowałem mojego Windows 7 ultimate, że
    nie da się już w nim przestawić klawiatury?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 22. Data: 2011-07-18 13:44:38
    Od: StaM <k...@y...com>

    On 18 Lip, 14:22, kamil <k...@s...com> wrote:

    > Czy by co si zmieni o odk d instalowa em mojego Windows 7 ultimate, e
    > nie da si ju w nim przestawi klawiatury?
    > Pozdrawiam,
    > Kamil

    ...ale uzywam klawiatury z kraju w ktorym przebywam.
    Do tego mam problem z czytaniem Twego tekstu, bo
    w miejscach literek polskich sa luki.
    Gosciem pl.rec foto, a nastepnie cyfrowa jestem od 12 chyba lat
    a moze i wiecej cho, cho!
    Pozdrawiam.
    StaM

  • 23. Data: 2011-07-18 13:48:34
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 18/07/2011 14:44, StaM wrote:

> [...]
    > w miejscach literek polskich sa luki.
    > Gosciem pl.rec foto, a nastepnie cyfrowa jestem od 12 chyba lat

    Po reinstalacji czytnika zapomniałem przestawić kilka opcji, teraz
    będzie OK.

    Ja też używam klawiatury z kraju, w którym przebywam, od długiego czasu
    nie jest to polska. Co nie przeszkadza mi ustawić polskie ogonki w systemie.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 24. Data: 2011-07-18 14:00:26
    Od: StaM <k...@y...com>

    On 18 Lip, 15:48, kamil <k...@s...com> wrote:

> [...]
    > nie jest to polska. Co nie przeszkadza mi ustawić polskie ogonki w systemie.

    Więc pozostańmy przy swoim, ponieważ ja gro swych wypocin wysyłam
    tylko na te grupę, przestańmy sie spierać i wracajmy do sedna.
    Co jest lepsze Canon, czy Nikon? :)
    StaM

  • 25. Data: 2011-07-18 14:19:55
    Od: Marek <2...@g...com>

    O kurczę! Zaczęło się od dygresji w wydumanym wątku, a zrobił się z
    tego temat główny. Skoro tak, to jeszcze trochę OT.
    Chyba nikt nie zakwestionuje faktu, że pisanie w języku polskim bez
    polskich znaków diakrytycznych nie jest poprawne. To po prostu
    kaleczenie języka. Owszem, można się do tego przyzwyczaić, ale można
    się równie dobrze przyzwyczaić do luk w tekście, jakie serwuje Google.
    Można też wypracować w głowie filtr odsiewający wulgaryzmy, jakie
    zadomowiły się w języku potocznym i powoli przenikają do literackiego.
    Itd, itp. "Wolność rządzi!"
    Ale jakim prawem titusie... oczekujesz, że ja powinienem się
    przyzwyczajać do Twojej nieumiejętności klikania po polsku, zamiast Ty
    - wyrabiać sobie nawyk przytrzymywania Alt? Jesteś przecież po ciemnej
    stronie Mocy :). Wprawdzie czytanie to proces psychologiczny i wiele
    tu można samemu dopowiedzieć. Ale i tak nie wszystko lub nie od razu.
    Ot, świeży przykład z sąsiedniego wątku. Łapałem sens, dopóki nie
    pojawiła się "wolarka". Zrozumiałem oczywiście o co chodzi, ale
    pierwszą interpretacją słowa było pasterka pilnująca wołów. Czasem to
    ułomne klikanie prowadzi nawet do nieporozumień. Przykład o "robieniu
    łaski" bez Alt pewnie już znasz? W jednym z wątków forum e-gory można
    to nawet znaleźć jako przykład z życia, nie anegdotkę.
    Netykieta? Wygodna wymówka, ale to ani Biblia, ani gramatyka łacińska.
    Można ją zmienić, bo jest dziś anachroniczna. Nie uwzględnia nawet
    "internetowej dojrzałości" generacji dzieci Neostrady :). Wygoda?
    Daruj sobie. Równie dobrze mógłbyś bronić prawa puszczania bąków w
    publicznych miejscach, gdy się tylko gazy w zadzie zbiorą. Bo
    trzymanie jest nie tylko niewygodne, ale na dodatek niezdrowe. To, że
    Google spartoliło robotę lub niektórzy użytkownicy sieci nie potrafią
    ustawić sobie kodowania, też nie jest argumentem do przyjęcia. Powinno
    się pisać po polsku WBREW temu. Niestety, to nie jedyny obszar, w
    którym garstka sprawnych inaczej określa normę dla wygodnej reszty.
    Człowiek im starszy, tym mniej jest elastyczny. Mówiąc wprost -
    betonieje. Nie oczekuję zatem, że zmienisz nawyki pisania w sieci. Ani
    nawet, że przyznasz mi rację. Ale bądź w tym chociaż uczciwy i nie
    dorabiaj filozofii, bo dziś już nie da się jej obronić. O wiele
    bardziej fair pisze o tym StaM.
    A przy okazji (choć powinienem na priv, ale wygoda...
    rozumiesz... ;) )... podobno ktoś Ci tu popsuł zabawę. Dość dziecinną,
    ale jednak. Chcesz się bawić moim kosztem? OK. To grupa rec. a mi nie
    ubędzie. Ale powinieneś po tym "przybić piątkę" albo M.W. na rowerowym
    preclu, albo Kalemu. Tylko mi nie pisz, że "temu drugiemu się nie da i
    co teraz?" To taka retoryka :).
    Przepraszam wszystkich za długość tej epistoły, ale mam chwilowo
    nudny, domowy okres wakacji. A to sprzyja nadmiernemu klikaniu.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2011-07-18 15:40:03
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-07-18 15:44:38 +0200, StaM <k...@y...com> said:

    > ...ale uzywam klawiatury z kraju w ktorym przebywam.
    > Do tego mam problem z czytaniem Twego tekstu, bo
    > w miejscach literek polskich sa luki.
    A co to ma do rzeczy? Ja mam - uzywalem ze cztery rodzaje klawiatur.
    Byla i szwedzka i francuska. Rozkosza byla rosyjska i chinska. Na
    wszystkich byly narodowe znaki, co nie zmienia faktu, ze na ekranie
    byly MOJE narodowe znaki, a nie te z klawiatury.
    Ustaw sobie kodowanie i zniknie problem z pustymi miejscami.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam
    JA
    www.skanowanie-35mm.pl

  • 27. Data: 2011-07-18 15:42:09
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-07-18 16:00:26 +0200, StaM <k...@y...com> said:

    > Więc pozostańmy przy swoim, ponieważ ja gro swych wypocin wysyłam
    > tylko na te grupę, przestańmy sie spierać i wracajmy do sedna.
    > Co jest lepsze Canon, czy Nikon? :)

    ????

  • 28. Data: 2011-07-18 16:40:04
    Od: StaM <k...@y...com>

    On 18 Lip, 17:40, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > Ustaw sobie kodowanie i zniknie problem z pustymi miejscami.
    >

    > Pozdrawiam
    > JAwww.skanowanie-35mm.pl

    Wysyłający Marek, cos poprawił w swoim kodowaniu i problem zniknął.
    StaM

  • 29. Data: 2011-07-18 17:30:42
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > Po co tworzyc sztuczne podzialy?

    Zeby bylo bezpiecznie, zeby byl spokoj;)
    Olej. Swiata nie naprawisz.

    marek

  • 30. Data: 2011-07-18 18:09:18
    Od: StaM <k...@y...com>

    On 18 Lip, 18:40, StaM <k...@y...com> wrote:

    > Wysyłający  Marek, cos poprawił w swoim kodowaniu i problem zniknął.
    > StaM

    Poprawiam siebie, Kamil, nie Marek.
    Przepraszam.
    StaM