    From: Marek <2...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa,pl.rec.foto
    Subject: Re: pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
    Date: Mon, 18 Jul 2011 07:19:55 -0700 (PDT)

    O kurczę! Zaczęło się od dygresji w wydumanym wątku, a zrobił się z
    tego temat główny. Skoro tak, to jeszcze trochę OT.
    Chyba nikt nie zakwestionuje faktu, że pisanie w języku polskim bez
    polskich znaków diakrytycznych nie jest poprawne. To po prostu
    kaleczenie języka. Owszem, można się do tego przyzwyczaić, ale można
    się równie dobrze przyzwyczaić do luk w tekście, jakie serwuje Google.
    Można też wypracować w głowie filtr odsiewający wulgaryzmy, jakie
    zadomowiły się w języku potocznym i powoli przenikają do literackiego.
    Itd, itp. "Wolność rządzi!"
    Ale jakim prawem titusie... oczekujesz, że ja powinienem się
    przyzwyczajać do Twojej nieumiejętności klikania po polsku, zamiast Ty
    - wyrabiać sobie nawyk przytrzymywania Alt? Jesteś przecież po ciemnej
    stronie Mocy :). Wprawdzie czytanie to proces psychologiczny i wiele
    tu można samemu dopowiedzieć. Ale i tak nie wszystko lub nie od razu.
    Ot, świeży przykład z sąsiedniego wątku. Łapałem sens, dopóki nie
    pojawiła się "wolarka". Zrozumiałem oczywiście o co chodzi, ale
    pierwszą interpretacją słowa było pasterka pilnująca wołów. Czasem to
    ułomne klikanie prowadzi nawet do nieporozumień. Przykład o "robieniu
    łaski" bez Alt pewnie już znasz? W jednym z wątków forum e-gory można
    to nawet znaleźć jako przykład z życia, nie anegdotkę.
    Netykieta? Wygodna wymówka, ale to ani Biblia, ani gramatyka łacińska.
    Można ją zmienić, bo jest dziś anachroniczna. Nie uwzględnia nawet
    "internetowej dojrzałości" generacji dzieci Neostrady :). Wygoda?
    Daruj sobie. Równie dobrze mógłbyś bronić prawa puszczania bąków w
    publicznych miejscach, gdy się tylko gazy w zadzie zbiorą. Bo
    trzymanie jest nie tylko niewygodne, ale na dodatek niezdrowe. To, że
    Google spartoliło robotę lub niektórzy użytkownicy sieci nie potrafią
    ustawić sobie kodowania, też nie jest argumentem do przyjęcia. Powinno
    się pisać po polsku WBREW temu. Niestety, to nie jedyny obszar, w
    którym garstka sprawnych inaczej określa normę dla wygodnej reszty.
    Człowiek im starszy, tym mniej jest elastyczny. Mówiąc wprost -
    betonieje. Nie oczekuję zatem, że zmienisz nawyki pisania w sieci. Ani
    nawet, że przyznasz mi rację. Ale bądź w tym chociaż uczciwy i nie
    dorabiaj filozofii, bo dziś już nie da się jej obronić. O wiele
    bardziej fair pisze o tym StaM.
    A przy okazji (choć powinienem na priv, ale wygoda...
    rozumiesz... ;) )... podobno ktoś Ci tu popsuł zabawę. Dość dziecinną,
    ale jednak. Chcesz się bawić moim kosztem? OK. To grupa rec. a mi nie
    ubędzie. Ale powinieneś po tym "przybić piątkę" albo M.W. na rowerowym
    preclu, albo Kalemu. Tylko mi nie pisz, że "temu drugiemu się nie da i
    co teraz?" To taka retoryka :).
    Przepraszam wszystkich za długość tej epistoły, ale mam chwilowo
    nudny, domowy okres wakacji. A to sprzyja nadmiernemu klikaniu.

    --
    Marek