  • 21. Data: 2023-01-02 13:51:06
    Temat: Re: pilot do bramy
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 1 Jan 2023 22:23:53 +0100, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Czyli co chwilę ktoś Ci bramę otwierał? ;)

    Mi nie, to było podrzucone jakies wspólnocie mieszkaniowej. To były
    lata 2002-2003, nikt się wtedy specjalnie problemem częstości
    otwierania bramy (właściwe szlabanu na wewnętrzny parking) nie
    przejmował. Nawet śmiem twierdzić, że takiego problemu jak
    nękających telemarketerów na "wylosowany nr" z prepaida nie było.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2023-01-02 21:00:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Koniecznie z dowodem rejestracyjnym, i na wszelki wypadek dowodem osobistym.

    -----

  • 23. Data: 2023-01-08 21:47:09
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 31.12.2022 o 13:21, J.F pisze:
> [...]
    >
    > Tak w ogole te popularne systemy (keeloq?) sa przewidziane
    > do takiego nieuprawnionego kopiowania, czy po prostu cos im nie wyszlo
    > w w zabezpieczeniach.
    >
    > A moze ... ten pilot ma po prostu pamiec kodów, lapie ich powiedzmy
    > 20, zapamietuje i tyle wystarcza, aby klient nie zareklamowal.
    >
    > Kolejna sprawa - mam wrazenie, ze dzialal pilot oryginalny, i kopia.
    > A przeciez szlaban powinien zobaczyc, ze kod sie powtarza przy takim
    > uzywaniu, i nie otworzyc.
    >
    > Chyba sie jednak musze rozejrzec za SDR, bo ciekawosc mnie zzera :-)

    Najprawdopodobniej masz piloty w kodem stałym.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 24. Data: 2023-01-09 09:33:36
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 1.01.2023 o 12:27, t-1 pisze:

    > A co na to naganiacze telefoniczni dzwoniący z reklamami?

    ja wtedy robiłem to na ericssonie, który miał białą listę. O ile
    pamiętam nie odpowiadał na telefony których nie miał w książce
    telefonicznej. co ciekawe, po paru latach jak zdemontowałem układ,
    miałem kilkanaście smsów od gościa który chciał mnie powozić na swoim
    motorze. ostatnim smsmem zerwał znajomość i wylał wiadro pomyj

    ToMasz

  • 25. Data: 2023-01-09 17:38:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 9 stycznia 2023 o 09:33:38 UTC+1 ToMasz napisał(a):

> [...]
    > miałem kilkanaście smsów od gościa który chciał mnie powozić na swoim
    > motorze. ostatnim smsmem zerwał znajomość i wylał wiadro pomyj

    Zerwał? A w ogóle zawarł? tzn. z Tobą?
    Bo może numer z odzysku, do żony przez kilka lat dzwonili szukają Marka z Warki
    (a numer na pewno z odzysku, 606abcefg w czasach, gdy era nowe dawała z 69* albo i
    666*,
    swoją drogą kolega sobie kupił 666666606 i wysłał SMSa oznajmiającego zmianę numeru -
    to się
    tak trochę dziwnie poczułem - dziewięc szóstek na sprzedaż nie był ;)...

  • 26. Data: 2023-01-09 19:14:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dawid Rutkowski napisał:

    > kolega sobie kupił 666666606 i wysłał SMSa oznajmiającego zmianę numeru -
    > to się tak trochę dziwnie poczułem - dziewięc szóstek na sprzedaż nie był
    > ;)...

    Znajomy kupił sobie numer z mnóstwem zer na końcu. Potem się dziwił, że
    niektórzy nie odbierają telefonów od niego, bo myślą, że jakiś nudziarz
    z call center.

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2023-01-11 12:48:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 31 Dec 2022 13:21:34 +0100, J.F wrote:
> [...]
    >
    > Jak myslicie - dostawca zrobil jakies dodatkowe zabezpieczenie,
    > czy algorytm uczenia jakos slabo sie nauczyl?

    No, popatrzylem sobie dokladnie w opis pilocika ... samokopiuje,
    ale kod stały.

    Zachodzi wiec pytanie, czemu pare razy otworzyl?

    > Tak w ogole te popularne systemy (keeloq?) sa przewidziane
    > do takiego nieuprawnionego kopiowania, czy po prostu cos im nie wyszlo
    > w w zabezpieczeniach.

    No i jak popatrzec w allegro, to piloty samokopiujace kody zmienne są,
    ale niektore standardy, keeloq chyba nie.

    Ale przy okazji ciekawostke wypatrzylem - pilot samokopiujący,
    z zakresem czestotliwosci np 200-900MHz.

    SDR w breloczku ?

    J.

  • 28. Data: 2023-01-11 18:46:48
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 11.01.2023 12:48, J.F wrote:

    > Zachodzi wiec pytanie, czemu pare razy otworzyl?

    Nie znam się na kodzie zmiennym, ale na logikę:
    Powinien otworzyć najwyżej raz, pod warunkiem że odbiornik nie słyszał
    oryginalnego pilota podczas kopiowania.
    Być może są jakieś uproszczone wersje zmiennego kodu, które
    zabezpieczają tylko przed takim właśnie kopiowaniem - ot co któryś raz
    musi się zmienić pewna część klucza.
    Jeżeli cie to bardzo nurtuje to drąż temat: nawet SDR-a nie potrzeba, to
    przecież kluczowanie nośnej, więc wystarczy detektor i na oscyloskop,
    albo nawet na kartę dźwiękową.

    --
    Mirek.

  • 29. Data: 2023-01-12 08:45:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 11 Jan 2023 12:48:13 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No, popatrzylem sobie dokladnie w opis pilocika ... samokopiuje,
    > ale kod stały.

    Nie rozumiem, to ten pilot do bramy ma kod kroczący czy stały? Bo jak
    stały to banał i nie ma o czym gadać.
    A jak kroczący to nadal nie rozumiem jak kopiuje kod kroczący.
    Zaciekawiony tematem zapytałem o to chatGPT i taką dostałem
    odpowiedź:

    "Kodowanie kroczące Keeloq jest algorytmem szyfrowania, który jest
    stosowany w systemach bezkluczykowych do transmisji danych między
    pilotem a odbiornikiem. Technologia ta jest popularna w systemach
    zabezpieczeń i automatyce domowej. Słabość tej technologii polega na
    tym, że algorytm jest dość prosty i łatwy do złamania. W 2008 roku
    dwóch niezależnych badaczy odkryło, że można łatwo odczytać klucz
    szyfrujący przy użyciu analizy statystycznej, a następnie wykorzystać
    go do generowania fałszywych komend. W związku z tym producenci
    zaczęli wprowadzać zmiany w algorytmie, aby zwiększyć bezpieczeństwo,
    ale z powodu popularności tej technologii, nadal istnieją fałszywe
    klucze i kopie na rynku."

    Czyli co, po kodzie "wyciągany" jest klucz metodą statystyczną?
    Przecież to jest czasochłonne. A kopiarki immobiliazerów robią to w
    sekundę.

    --
    Marek

  • 30. Data: 2023-01-13 06:44:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Jan 2023 08:45:15 +0100, Marek wrote:

    > Nie rozumiem, to ten pilot do bramy ma kod kroczący czy stały? Bo jak
    > stały to banał i nie ma o czym gadać.

    A ch* wie. ale skoro kopia dziala raz, to widac zmienny.

    Nie zrobilem sobie odbiornika, to nie wiem :-)
    Chyba juz ustalilem, ze to ~430MHz ... jak zrobic prosty odbiornik?
    Detektorowy?

    > A jak kroczący to nadal nie rozumiem jak kopiuje kod kroczący.

    No i wlasnie do podobnego pytania doszedlem.

    jesli kod jest zmienny, to co on wlasciwie kopiuje?

    Podejrzenia:
    a) po wcisnieciu i trzymaniu przycisku pilot emituje ten sam kod
    wielokrotnie.
    zmiana nastapi przy drugim przycisnieciu,

    b) ten kopiujący nagral jakąs dłuższą sekwencje bitów - i objela pare
    kodów. Moze nawet by to zadzialalo pare razy - bo odbiornik wylapie
    pierwszy kod i otworzy bramę, za drugim razem pierwszy kod zignoruje,
    ale drugi wychwyci, itd.

    Przy czym - za pierwszym razem to wydaje mi sie, ze to pare razy
    zadzialalo. Ale w ponownych testach juz tylko raz.

> [...]
    >
    > Czyli co, po kodzie "wyciągany" jest klucz metodą statystyczną?
    > Przecież to jest czasochłonne. A kopiarki immobiliazerów robią to w

    Moj pilocik wymaga ze 2-3 sekundy.
    Ale ... w sekunde to mozna wiele kodow odczytac.

    Ale ... immobilizer w kluczyku to nie jest cos innego niz pilot?
    Nie ma zasilania, podejrzewam ze energii moze na zapisanie jakiegos
    eeproma nie starczyc (chociaz ... starcza na odpowiedz), to moze
    zrobili jakos inaczej - ze to samochod wysysyla zmienne pytanie,
    a kluczyk musi przeszyfrowac i odpowiedziec.

    Nie wiem jakie to szybkie, ale moze w sekunde mozna tysiac probek
    miec.

    J.