  • 31. Data: 2023-01-13 06:46:04
    Temat: Re: pilot do bramy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 Jan 2023 18:46:48 +0100, Mirek wrote:

    > Nie znam się na kodzie zmiennym, ale na logikę:
    > Powinien otworzyć najwyżej raz, pod warunkiem że odbiornik nie słyszał
    > oryginalnego pilota podczas kopiowania.
    > Być może są jakieś uproszczone wersje zmiennego kodu, które
    > zabezpieczają tylko przed takim właśnie kopiowaniem - ot co któryś raz
    > musi się zmienić pewna część klucza.
    > Jeżeli cie to bardzo nurtuje to drąż temat: nawet SDR-a nie potrzeba, to
    > przecież kluczowanie nośnej, więc wystarczy detektor i na oscyloskop,
    > albo nawet na kartę dźwiękową.

    Oscyloskop mam, detektora na 430MHz nie mam :-(

    J.

  • 32. Data: 2023-01-13 17:12:44
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 12.01.2023 o 08:45, Marek pisze:

    > Czyli co, po kodzie "wyciągany" jest klucz metodą statystyczną? Przecież
    > to jest czasochłonne. A kopiarki immobiliazerów  robią to w sekundę.

    Masz na myśli "kradzież samochodu na walizkę"?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 33. Data: 2023-01-13 21:09:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 13 Jan 2023 17:12:44 +0100, yabba <...@...pl> wrote:
    > Masz na myśli "kradzież samochodu na walizkę"?

    Nie, mam na myśli kopiowanie pilotów lub immobiliserow w punkcie
    dorabiania kluczy. Chodzi o takie z kodami kroczącymi (przynajmniej z
    założenia takie posiadającymi).

    --
    Marek

  • 34. Data: 2023-01-15 20:58:24
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 13.01.2023 o 21:09, Marek pisze:

    > Nie, mam na myśli kopiowanie pilotów lub immobiliserow w punkcie
    > dorabiania kluczy. Chodzi o takie z kodami kroczącymi (przynajmniej z
    > założenia takie posiadającymi).

    Immobilizer w kluczyku działa na zasadzie karty zbliżeniowej RFID.
    Zasilany jest z pętli indukcyjnej przy stacyjce i podaje tylko swój
    numer seryjny.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 35. Data: 2023-01-15 22:15:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Jan 2023 20:58:24 +0100, yabba <...@...pl> wrote:
    > Immobilizer w kluczyku działa na zasadzie karty zbliżeniowej RFID.
    > Zasilany jest z pętli indukcyjnej przy stacyjce i podaje tylko swój
    > numer seryjny.

    I na pewno innych nie ma?

    --
    Marek

  • 36. Data: 2023-01-17 10:49:53
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 15.01.2023 o 22:15, Marek pisze:

    > I na pewno innych nie ma?

    Nie wiem. Ja widziałem tylko typu RFID.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 37. Data: 2023-01-17 11:30:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Jan 2023 10:49:53 +0100, yabba wrote:

    > Nie wiem. Ja widziałem tylko typu RFID.

    I to jest stale zwracany ten sam numer,
    czy jest jakies zabezpiezpieczenie, ze np samochod wysyla jakis kod,
    a kluczyk nim swoj numer seryjny szyfruje ?

    Bo ze stalym kodem to byloby banalne - nie trzeba byloby z walizką pod
    dom podchodzic, zeskanowalbys np w kieszeni na ulicy, w sklepie czy
    parkingu, odjechal w dowolnym momencie.

    J.

  • 38. Data: 2023-01-17 12:04:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 17 Jan 2023 11:30:44 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > I to jest stale zwracany ten sam numer,

    BTW ta metoda jest używana w popularnych kartach dostępu RFID (np.
    takie białe o rozmiarze karty kredytowej).
    Tam jest antena i chip zasilany pasożytniczo z tej anteny, który w
    kółko wysyła ten sam 64 bitowy (unikalny per karta) kod.
    Niech mi to ktoś wytłumaczy, kto wymyślił takie "zabezpieczenie"??
    Przecież to jest żenada...
    I to jest produkowane w mln. sztuk.

    > a kluczyk nim swoj numer seryjny szyfruje ?

    Jasne, już to widzę.

    --
    Marek

  • 39. Data: 2023-01-17 13:53:08
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Marek napisał(a):

    > Niech mi to ktoś wytłumaczy, kto wymyślił takie "zabezpieczenie"??
    > Przecież to jest żenada...
    > I to jest produkowane w mln. sztuk.

    Bardziej jako dodatkowe zabezpieczenie w budynkach razem z kluczmi
    w opcji minimum. Prócz immo/karty i klucza zwyke są alarmy i kod.
    Ew. karta jako kontrola dostępu dla pracowników z funkcją zliczania czasu pracy.

  • 40. Data: 2023-01-17 19:22:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 17 Jan 2023 04:53:08 -0800 (PST), alojzy nieborak
    <a...@g...com> wrote:
    > Bardziej jako dodatkowe zabezpieczenie w budynkach razem z kluczmi

    Ale to jest żadne zabezpieczenie z 21 wieku skoro kod można
    skopiować. To mam na myśli. Po co wymyślać elektroniczny analog
    mechanicznego klucza, który można skopiować?

    --
    Marek