eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypieszy vs osobówkaRe: pieszy vs osobówka
  • Data: 2015-05-27 19:33:07
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2015-05-21 07:37, Shrek wrote:
    > On 2015-05-20 22:49, bartosz wrote:
    >
    >>> Bo ja nie naukowiec jestem, a in?ynier. Jak co? dzia?a, a nowe
    >>> rozwi?zanie
    >>> nie przynosi spektakularnych efektów to dzia?a kompatybilno?c wsteczna -
    >>> nie warto zmieniaae.
    >>
    >> Ja tez jestem miedzy innymi inzynierem i wiem, ze czasy spektakularnych
    >> efektow w technice minely; teraz trzeba baaardzo duzo badac i
    >> doswiadczac, a
    >> efekty moga byc mierne - a jednak kamyk do kamyka i cos sie osiagnie.
    >
    > O człowiek renesansu - inżynier, naukowiec, filozof;)
    >
    >>> A od czego wieksze, jak automobila jeszcze nie upowszechniono?
    >>
    >> Od pieszego.
    >
    > No były. Były też większe od mrówki ale za to mniejsze niż solidne
    > drzewo. Ale co to ma do rzeczy w kontekście pierwszeństwa tramwaju nad
    > automobilem?
    >
    >>> Prawdopodobnie tak. Ale to bez znaczenia - nawet jakby by?y kompletnie
    >>> nietrafione i tak by zosta?y. Podobnie jak klawiatura, uniemo?liwiaj?ca
    >>> zbyt szybkie pisanie (?eby sie maszyna do pisania nie zacina?a)
    >>
    >> No nie wiem. Pamietasz? - kiedys znaki stopu byly okragle, a jednak
    >> zmieniono je na osmiokatne, bo byly ku temu wyrazne przeslanki.
    >
    > No - między innymi takie, że u innych też właśnie ośmiokątne były.
    >
    >>> https://www.polsl.pl/Wydzialy/RT/ZN_T/pelne_teksty/z
    69/21_ZN69_CzechLazarzMadej.pdf
    >>>
    >>>
    >>> Ja tam widze na asfalcie praktycznie wszystkie powy?ej -6m/s^2.
    >>
    >> Tak tez pisalem: miedzy minus 4 a minus 7.
    >
    > Z tym, że jakbyś nie manipulował danymi, to pewnie byś nie uwzględniał
    > tych z dróg gruntowych:P
    >
    >>> Dalej zapominasz, ?e licz? sie tak naprawde dane historyczne. Tramwaje z
    >>> napedem owsowym hamulców szynowych nie posiada?y.
    >>
    >> Kiedys samochody mialy hamulce bebnowe oraz opony o gorszej
    >> przyczepnosci.
    >
    > Ale dalej hamowały lepiej niż tramwaje.
    >
    >>> Zreszt? obecnie równie? hamulców szynowych do normalnego hamowania
    >>> sie nie
    >>> u?ywa.
    >>
    >> Wiem - chodzilo tylko o wskazanie mozliwosci technicznych, co mialo byc
    >> przeciwwaga dla stwierdzenia Liwiusza, ze "tramwaje [...] maja
    >> ponadprzecietnie gorsza droge hamowania".
    >
    > Bo mają. ten phantom miał ponadprzeciętnie krótką drogę hamowania - co z
    > tego wynika? https://www.youtube.com/watch?v=RZjhxuhTmGk
    >
    >>> Zupe?nie nie. Pisa?em ci wcze?niej - nie o to chodzi. Nie do?ae ?e nie
    >>> umiesz samodzielnie nakarmi googla, to nie rozumiesz co sie do ciebie
    >>> pisze.
    >>>
    >>
    >> No patrz, a jednak samodzielnie znalazlem wyniki pomiarow dla
    >> samochodu...
    >
    > Gratulacje - uczysz się. Na razie poprzeczka nie jest wysoko, ale małe
    > postępy są. Teraz uważaj - czas na duży krok. "Tramwaje tak naprawdę nie
    > mają pierwszeństwa, dlatego że gorzej hamują awaryjnie, tak się po
    > prostu przyjęło, a dlaczego nikt już nie pamięta - możemy tylko
    > spekulować". Jak trzeba przepisz 100 razy, w każdym razie przestań
    > tematem zawracać dupę, bo nic do tematu dyskusji to nie wnosi.

    Tendencyjnie tniesz cyctaty - nie odniosles sie do kwestii, ze
    najkrotsza droge hamowania ma pieszy. Ladnie to tak? ;)

    --
    mk4

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: