-
Data: 2015-05-25 21:39:31
Temat: Re: pieszy vs osobówka
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Mon, 25 May 2015, Ergie wrote:
> Mi kiedyś kobieta weszła w bok samochodu - do jakiej prędkości miałem zwolnić
> by tego uniknąć?
Na pasach weszła?
Poważnie pytam. Bo jeśli nie na przejściu, to jest "poza konkursem".
A jeśli na przejściu, to pytanie jest źle postawione.
Nie miałeś zwolnić, miałeś się zatrzymać, a pytanie nie dotyczy tego
CZY, ale GDZIE. Radio Erewań :)
Żeby nie było, faktycznie tu jest problem z brakiem migacza u pieszych :>,
jednak i na jezdni nie możesz ufać temu, czy jadący prosto nie skręci
"bo nie miga".
Jak mam ustąpić to "on nie migał" mnie nie tłumaczy, prawda?
Ad rem:
http://kodeks-drogowy.org/przepisy-ogolne
+++
28.
ustąpienie pierwszeństwa [...] pieszego do zatrzymania się,
zwolnienia lub przyspieszenia kroku;
---
Został pieszy "zmuszony do zatrzymania się" czy nie?
> Nie ma takiej prędkości nawet gdybym się zatrzymał to nadal mogłaby we mnie
> wejść.
J.w., nie CZY, ale GDZIE!
Jak wlazła przed pasami (np. ścinając dojście po skosie) to oczywiście
jej broszka.
Bo teraz to argument przypomina sławny dowcip z woźnicą na torowisku,
który na pretensje motorniczego "nie możesz zjechać" odpowiada "umia,
ale ty nie!"
W pojazd zatrzymany przed przejściem nie da się wejść NA PRZEJŚCIU.
> Ale nie o tym dyskutujemy ale o fakcie że lepiej nauczyć dziecko
> bezpiecznego przechodzenia niż ufać że samo _istnienie_ przepisu spowoduje że
> dziecko będzie bezpieczne.
Oczywście.
Ale TYLKO istnienie przepisu spowoduje zmniejszenie liczby przypadków
wymuszania pierwszeństwa.
Uwierz, że całkiem wielu jest takich, którzy przyjmują rozumowanie:
"jak pojadę dostatecznie szybko, to nie będę mógł się zatrzymać,
wiec pieszy będzie winny, niech nie lezie".
> Bo od istnienia do stosowania w praktyce daleka
> droga, ale tego mój dyskutant nie zrozumiał.
Problemem jest niezrozumienie, że przepisy już takie *są*.
I jednocześnie, ze względu na brak (!) stosownego zakazu w konwencji,
legalny jest układ, w którym "mandatowanie" jest odwrotne
(tj. pieszym częściej zdarzają się manadaty za "wtargiwanie",
niż kierowcom za niezwalnianie przed przejściem).
Żeby była jasność, z tym zakazem to nie takie śmieszne - bo
w konwencji wiedeńskiej różne takie zakazy *są*, wprost albo
przez ograniczenie działań do listy zamkniętej (i w przypadkach
budzących wątpliwość jest jawne zezwolenie, że państwa sygnatariusze
czegoś tam mogą zakazywać).
<OT> i to dopiero podobny zakaz wymógł zakaz wymogu podpisywania
faktur, co dziwne, świat się od tego nie zawalił :> </OT>
Ale możliwości "odwrotnego mandatowania" przy pasach nie przewidzieli
i nie zakazali :>
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 25.05.15 21:07 Gotfryd Smolik news
- 25.05.15 21:19 Gotfryd Smolik news
- 25.05.15 21:53 Shrek
- 25.05.15 21:56 Shrek
- 25.05.15 22:49 RoMan Mandziejewicz
- 25.05.15 23:45 Uzytkownik
- 25.05.15 23:56 Uzytkownik
- 26.05.15 00:33 Uzytkownik
- 26.05.15 07:30 Shrek
- 26.05.15 09:41 szerszen
- 26.05.15 10:49 Ergie
- 26.05.15 21:29 Shrek
- 26.05.15 21:33 Shrek
- 26.05.15 21:48 re
- 26.05.15 22:56 Uzytkownik
Najnowsze wątki z tej grupy
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
Najnowsze wątki
- 2024-12-19 koniki obsiadły kolejki i numerki
- 2024-12-18 Poseł oszukany "na policjanta"
- 2024-12-18 znów chory psychicznie
- 2024-12-18 Katowice => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-18 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Katowice => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-18 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-18 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2024-12-18 Katowice => Kierownik Działu Zarządzania Platformą Wirtualizacji i
- 2024-12-18 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-18 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-18 Kablówka z modułem CAM
- 2024-12-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Wróblewo => Analityk finansowy <=