-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!81.171.118.61.MISM
ATCH!peer01.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.
neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
il
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Mon, 25 May 2015 21:39:31 +0200
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: pieszy vs osobówka
In-Reply-To: <mjuov4$neo$1@node1.news.atman.pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1505252120380.2004@quad>
References: <mjd1s2$tds$1@node2.news.atman.pl> <mjd8e4$4gj$1@node2.news.atman.pl>
<mjdhs4$ehs$2@node2.news.atman.pl>
<555a537a$0$8376$65785112@news.neostrada.pl>
<mjdk7b$gsq$1@node2.news.atman.pl> <mjdni4$g3j$1@mx1.internetia.pl>
<mjeqi6$lgq$1@node2.news.atman.pl> <mjesl2$192$1@mx1.internetia.pl>
<7...@g...com>
<mjeu4t$p2k$1@node2.news.atman.pl>
<b...@g...com>
<mjf4qs$gjk$1@node1.news.atman.pl>
<2...@g...com>
<mjfb5k$nf2$1@node1.news.atman.pl>
<1...@g...com>
<mjfe6r$qk0$1@node1.news.atman.pl>
<Pine.WNT.4.64.1505201516040.2180@quad>
<mjuov4$neo$1@node1.news.atman.pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 69
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1432582879 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2205 83.15.167.123:61912
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4249
X-Received-Body-CRC: 207684993
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2562947
[ ukryj nagłówki ]On Mon, 25 May 2015, Ergie wrote:
> Mi kiedyś kobieta weszła w bok samochodu - do jakiej prędkości miałem zwolnić
> by tego uniknąć?
Na pasach weszła?
Poważnie pytam. Bo jeśli nie na przejściu, to jest "poza konkursem".
A jeśli na przejściu, to pytanie jest źle postawione.
Nie miałeś zwolnić, miałeś się zatrzymać, a pytanie nie dotyczy tego
CZY, ale GDZIE. Radio Erewań :)
Żeby nie było, faktycznie tu jest problem z brakiem migacza u pieszych :>,
jednak i na jezdni nie możesz ufać temu, czy jadący prosto nie skręci
"bo nie miga".
Jak mam ustąpić to "on nie migał" mnie nie tłumaczy, prawda?
Ad rem:
http://kodeks-drogowy.org/przepisy-ogolne
+++
28.
ustąpienie pierwszeństwa [...] pieszego do zatrzymania się,
zwolnienia lub przyspieszenia kroku;
---
Został pieszy "zmuszony do zatrzymania się" czy nie?
> Nie ma takiej prędkości nawet gdybym się zatrzymał to nadal mogłaby we mnie
> wejść.
J.w., nie CZY, ale GDZIE!
Jak wlazła przed pasami (np. ścinając dojście po skosie) to oczywiście
jej broszka.
Bo teraz to argument przypomina sławny dowcip z woźnicą na torowisku,
który na pretensje motorniczego "nie możesz zjechać" odpowiada "umia,
ale ty nie!"
W pojazd zatrzymany przed przejściem nie da się wejść NA PRZEJŚCIU.
> Ale nie o tym dyskutujemy ale o fakcie że lepiej nauczyć dziecko
> bezpiecznego przechodzenia niż ufać że samo _istnienie_ przepisu spowoduje że
> dziecko będzie bezpieczne.
Oczywście.
Ale TYLKO istnienie przepisu spowoduje zmniejszenie liczby przypadków
wymuszania pierwszeństwa.
Uwierz, że całkiem wielu jest takich, którzy przyjmują rozumowanie:
"jak pojadę dostatecznie szybko, to nie będę mógł się zatrzymać,
wiec pieszy będzie winny, niech nie lezie".
> Bo od istnienia do stosowania w praktyce daleka
> droga, ale tego mój dyskutant nie zrozumiał.
Problemem jest niezrozumienie, że przepisy już takie *są*.
I jednocześnie, ze względu na brak (!) stosownego zakazu w konwencji,
legalny jest układ, w którym "mandatowanie" jest odwrotne
(tj. pieszym częściej zdarzają się manadaty za "wtargiwanie",
niż kierowcom za niezwalnianie przed przejściem).
Żeby była jasność, z tym zakazem to nie takie śmieszne - bo
w konwencji wiedeńskiej różne takie zakazy *są*, wprost albo
przez ograniczenie działań do listy zamkniętej (i w przypadkach
budzących wątpliwość jest jawne zezwolenie, że państwa sygnatariusze
czegoś tam mogą zakazywać).
<OT> i to dopiero podobny zakaz wymógł zakaz wymogu podpisywania
faktur, co dziwne, świat się od tego nie zawalił :> </OT>
Ale możliwości "odwrotnego mandatowania" przy pasach nie przewidzieli
i nie zakazali :>
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 25.05.15 21:07 Gotfryd Smolik news
- 25.05.15 21:19 Gotfryd Smolik news
- 25.05.15 21:53 Shrek
- 25.05.15 21:56 Shrek
- 25.05.15 22:49 RoMan Mandziejewicz
- 25.05.15 23:45 Uzytkownik
- 25.05.15 23:56 Uzytkownik
- 26.05.15 00:33 Uzytkownik
- 26.05.15 07:30 Shrek
- 26.05.15 09:41 szerszen
- 26.05.15 10:49 Ergie
- 26.05.15 21:29 Shrek
- 26.05.15 21:33 Shrek
- 26.05.15 21:48 re
- 26.05.15 22:56 Uzytkownik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=