eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypieszy vs osobówka › Re: pieszy vs osobówka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!81.171.118.61.MISM
    ATCH!peer01.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.
    neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
    il
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 25 May 2015 21:39:31 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: pieszy vs osobówka
    In-Reply-To: <mjuov4$neo$1@node1.news.atman.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1505252120380.2004@quad>
    References: <mjd1s2$tds$1@node2.news.atman.pl> <mjd8e4$4gj$1@node2.news.atman.pl>
    <mjdhs4$ehs$2@node2.news.atman.pl>
    <555a537a$0$8376$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjdk7b$gsq$1@node2.news.atman.pl> <mjdni4$g3j$1@mx1.internetia.pl>
    <mjeqi6$lgq$1@node2.news.atman.pl> <mjesl2$192$1@mx1.internetia.pl>
    <7...@g...com>
    <mjeu4t$p2k$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <mjf4qs$gjk$1@node1.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <mjfb5k$nf2$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <mjfe6r$qk0$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1505201516040.2180@quad>
    <mjuov4$neo$1@node1.news.atman.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 69
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1432582879 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2205 83.15.167.123:61912
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4249
    X-Received-Body-CRC: 207684993
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2562947
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 25 May 2015, Ergie wrote:

    > Mi kiedyś kobieta weszła w bok samochodu - do jakiej prędkości miałem zwolnić
    > by tego uniknąć?

    Na pasach weszła?
    Poważnie pytam. Bo jeśli nie na przejściu, to jest "poza konkursem".

    A jeśli na przejściu, to pytanie jest źle postawione.
    Nie miałeś zwolnić, miałeś się zatrzymać, a pytanie nie dotyczy tego
    CZY, ale GDZIE. Radio Erewań :)
    Żeby nie było, faktycznie tu jest problem z brakiem migacza u pieszych :>,
    jednak i na jezdni nie możesz ufać temu, czy jadący prosto nie skręci
    "bo nie miga".
    Jak mam ustąpić to "on nie migał" mnie nie tłumaczy, prawda?

    Ad rem:

    http://kodeks-drogowy.org/przepisy-ogolne
    +++
    28.
    ustąpienie pierwszeństwa [...] pieszego – do zatrzymania się,
    zwolnienia lub przyspieszenia kroku;
    ---

    Został pieszy "zmuszony do zatrzymania się" czy nie?

    > Nie ma takiej prędkości nawet gdybym się zatrzymał to nadal mogłaby we mnie
    > wejść.

    J.w., nie CZY, ale GDZIE!
    Jak wlazła przed pasami (np. ścinając dojście po skosie) to oczywiście
    jej broszka.
    Bo teraz to argument przypomina sławny dowcip z woźnicą na torowisku,
    który na pretensje motorniczego "nie możesz zjechać" odpowiada "umia,
    ale ty nie!"
    W pojazd zatrzymany przed przejściem nie da się wejść NA PRZEJŚCIU.

    > Ale nie o tym dyskutujemy ale o fakcie że lepiej nauczyć dziecko
    > bezpiecznego przechodzenia niż ufać że samo _istnienie_ przepisu spowoduje że
    > dziecko będzie bezpieczne.

    Oczywście.
    Ale TYLKO istnienie przepisu spowoduje zmniejszenie liczby przypadków
    wymuszania pierwszeństwa.

    Uwierz, że całkiem wielu jest takich, którzy przyjmują rozumowanie:
    "jak pojadę dostatecznie szybko, to nie będę mógł się zatrzymać,
    wiec pieszy będzie winny, niech nie lezie".

    > Bo od istnienia do stosowania w praktyce daleka
    > droga, ale tego mój dyskutant nie zrozumiał.

    Problemem jest niezrozumienie, że przepisy już takie *są*.
    I jednocześnie, ze względu na brak (!) stosownego zakazu w konwencji,
    legalny jest układ, w którym "mandatowanie" jest odwrotne
    (tj. pieszym częściej zdarzają się manadaty za "wtargiwanie",
    niż kierowcom za niezwalnianie przed przejściem).
    Żeby była jasność, z tym zakazem to nie takie śmieszne - bo
    w konwencji wiedeńskiej różne takie zakazy *są*, wprost albo
    przez ograniczenie działań do listy zamkniętej (i w przypadkach
    budzących wątpliwość jest jawne zezwolenie, że państwa sygnatariusze
    czegoś tam mogą zakazywać).
    <OT> i to dopiero podobny zakaz wymógł zakaz wymogu podpisywania
    faktur, co dziwne, świat się od tego nie zawalił :> </OT>
    Ale możliwości "odwrotnego mandatowania" przy pasach nie przewidzieli
    i nie zakazali :>

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: