    From: "bartosz" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pieszy vs osobówka
    Date: Mon, 25 May 2015 21:31:50 +0200

> [...]
    > Nie wiem czego to może być objaw (urojenia), ale chyba z kretynizmem
    > nic wspólnego nie ma.
    > Inna sprawa, że organizacja ruchu tu i ówdzie (brak widoczności, brak
    > oznaczeń widocznych z dalszych pasów itp) wygląda jak celowe wpuszczanie
    > kierujących na minę, ale to już poza tematem.

    > I tu jest problem.
    > Że spora część na tym przeczytaniu poprzestaje (przyznaj się, też
    > uznałeś że starczy, czy w ogóle wolałeś nie czytać?)
    > Dlatego, że "nie ma w PoRD", nie ma mandatu.
    > I niektórym się wydaje że takie jest prawo.

    Przypominam, ze prawo jest tylko narzedziem, ktore ma regulowac i ulatwiac
    zycie. Mozna ustanowic dowolne prawo, co nie oznacza, ze jest ono swiete i
    nienaruszalne oraz ze niesie ze soba wiedze objawiona.
    O ile regulacje prawne sprawdzaja sie w praktyce, to jest ok. Jesli jednak
    tak nie jest, to nie ma sensu na sile naginac praktyki do prawa.

    > Ale jak dojdzie co do czego, to jest właśnie tak jak pisze "Użytkownik".
    > A kierowca jest zaskakiwany wyrokiem który uważa za niesprawiedliwy.

    Kazdy czlowiek (w tym kierowca) szybko sie nauczy, co zrobic, aby ominac
    bezsensowne prawo w sposob, jaki sie "prawu" nie sni. :) To tylko kwestia
    czasu i ma nawet swoja nazwe: psucie prawa. Czlowiek da sie naciac niewiele
    razy, a potem - wbrew oczekiwaniom szalonych i nierozgarnietych legalistow -
    nie zacznie tego prawa przestrzegac, tylko je rozdepcze bardziej
    wysublimowanie, co szybko zacznie przynosic ogolnie widoczne negatywne
    skutki, bedzie w zwiazku z tym wymagalo nowelizacji prawa (tzn. jego
    zaostrzania, domykania furtek), a potem kolejnej, kolejnej i tak bez konca.
    Jak to było?: "w zlym panstwie mnogosc praw"?

    Sytuacja panujaca w Polsce w kontekscie prawa drogowego ładnie to onaocznia.
    W jakim innym kraju jest tylu uzytkownikow CB, co u nas? Gdzie jeszcze jak
    grzyby po deszczu powstaja stowarzyszenia typu "prawo na drodze", "3 obieg"
    itp walczace ogolnie ze skutkami zlego stosowania zlego prawa?

    > Masz na myśli tych, co wpisali że ratyfikowane umowy stanowią część
    > polskiego prawa i mają moc ustaw?

    Oczywiscie, ze nie - ale kontynuuj prosze... :)

    > No nie ma wyjścia - inaczej państwo (każde) naraża się na różnorakie
    > sankcje.
    > Do wyboru jest jeszcze niepodpisywanie (powiedzmy, że skoro już podpisana
    > to można co najwyżej wypowiedzieć) konwencji, ale to oznacza m.in., że
    > polskie prawo jazdy stanie się za granicą nic nie znaczącym świstkiem
    > papieru.
    > Za to ile opłat można by pobrać od cudzoziemców za kwit "uważniający"
    > ich zagraniczne PJ na terenie RP... :>
    > I można będzie gnębić Francuzów i Niemców wymaganiem apteczki :P

    Tu zadne uzasadnienie konwencja miedzynarodowa nie zmienia przyczyny i
    skutku mechanizmu opisanego wczesniej. Nie ma znaczenia, skad pochodzi
    uchwalona glupota: czy jest lokalna, czy wszechgalaktyczna - praktyka ja
    zweryfikuje w ten sposob, ze zginie troche wiecej ludzi, troche wiecej ludzi
    bedzie siedziec w wiezieniu, a legalisci beda zachodzic w glowe: jak to
    jest, uchwalilismy takie madre prawo - to nic, ze sprzeczne ze zdrowym
    rozsadkiem i regulami fizyki - a ono nie dziala...

    bart