  • 21. Data: 2011-02-01 14:09:44
    Temat: Re: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Albo będą chcieli obydwoje jednocześnie wjechać na
    > skrzyżowanie :) Każdy przeświadczony o swoim
    > pierwszeństwie...

    Na jakiej podstawie czerwony ma być przeświadczony o swoim
    pierwszeństwie???

  • 22. Data: 2011-02-01 14:09:45
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 1 Feb 2011 13:56:37 +0100, A2 napisał(a):

    > Pytanie podstawe brzmi: czy droga po której poruszał się niebieski samochód
    > jest drogą z pierwszeństwem przejazdu, mimo, że nie ma nie niej znaku D1?
    > Jaki znak (lub inna sytuacja) powoduje, że kończy się droga z pierwszeństwem
    > przejazdu?

    niezależnie od tego jaka to była droga, czerwony miał mu ustąpić
    pierwszeństwa na podstawie znaku A7

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 23. Data: 2011-02-01 14:11:59
    Od: "A2" <q...@q...pl>

    Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
    napisał w wiadomości news:ii90if$ib3$1@news.onet.pl...
    > Nie ma znaczenia, bo A (czerwony) nie jest o tym pierwszeństwie
    > poinformowany. Do Myjka: co Ci się nie podoba w stwierdzeniu "reguła
    > prawej ręki"?

    Dlaczego sądzisz, że nie jest poinformowany? Jechał tą drogą, widział znak o
    pierwszeństwie, przejechał skrzyżowanie, zawrócił i znowu dojechał do tego
    samego skrzyżowania nie opuszczając tej drogi. W którym momencie skończyło
    mu się pierwszeństwo?

    Ponawiam konkretne pytanie: czy droga po której poruszał się niebieski

  • 24. Data: 2011-02-01 14:12:03
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 1 Feb 2011 14:07:30 +0100, A2 napisał(a):

    > Załóżmy, że niebieski nie zachował ostrożności i wjechał na pewniaka na to
    > skrzyżowanie sądząc, że czerwony ustąpi mu pierwszeństwa. Więc jeśli będzie
    > kolizja to czyja wina, niebieskiego, czerwonego, a może współwina?

    Czerwonego.
    Fakt, że nie masz pewności czy robisz dobrze czy źle nie jest specjalnie
    chwalebny ale nie zmiania kwalifikacji zdarzenia. Bo dlaczego miałby?

    Jeżeli nie masz pewności czy masz prawo do wolności słowa albo wolności
    zgromadzeń to nagle to zmienia konstytucję?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 25. Data: 2011-02-01 14:13:22
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2011-02-01 14:07, A2 pisze:
    > Załóżmy, że niebieski nie zachował ostrożności i wjechał na pewniaka na
    > to skrzyżowanie sądząc, że czerwony ustąpi mu pierwszeństwa. Więc jeśli
    > będzie kolizja to czyja wina, niebieskiego, czerwonego, a może współwina?
    Czy czerwony ma na swojej drodze znak A-7? Jeśli tak to ma ustąpić
    pierwszeństwa. Jeśli nie, to niebieski ma ustąpić czerwonemu
    pierwszeństwa. Wszystko.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 26. Data: 2011-02-01 14:14:06
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

> [...]
    >
    > Jeżeli nie masz pewności czy masz prawo do wolności słowa albo wolności
    > zgromadzeń to nagle to zmienia konstytucję?

    Mała autopoprawka - jeżeli jego "na pewniaka" kwalifikowałoby się do "braku
    zachowania szczególnej ostrożności" na skrzyżowaniu, to pewnie sprawa
    mogłaby być lekko dyskusyjna i dać zajęcie prawnikom. Ale byłoby to równie
    sensowne jak doszukiwanie się winy kontrolerów w Smoleńsku.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 27. Data: 2011-02-01 14:15:19
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 1 Feb 2011 14:11:59 +0100, A2 napisał(a):

> [...]
    > samochód jest drogą z pierwszeństwem przejazdu, mimo, że nie ma nie niej
    > znaku D1? Jaki znak (lub inna sytuacja) powoduje, że kończy się droga z

    Ponawiam konkretną odpowiedź: "a kogo to k*** obchodzi"????
    Może jeszcze zapytasz czy była to droga krajowa czy lokalna?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 28. Data: 2011-02-01 14:18:53
    Od: "A2" <q...@q...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Na jakiej podstawie czerwony ma być przeświadczony o swoim
    > pierwszeństwie???

    Zaraz, chwila, to ja jestem pytającym w tym wątku :) Dlatego napisałem ten
    temat, bo sam chciałbym się upewnić. Dodam tylko, że czerwony to miejscowy i
    zna znaki na pamięć. Jest przeświadczony o swoim pierwszeństwie dlatego, że
    wie, że brakuje znaku D1 na drodze którą poruszał się niebieski pojazd.
    Dlatego też w tej sytuacji skrzyżowanie staje się równorzędne i czerwony
    jako ten z prawej ma pierwszeństwo.

  • 29. Data: 2011-02-01 14:20:21
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Nie ma znaczenia, bo A (czerwony) nie jest o tym pierwszeństwie
    > poinformowany.

    Jest poinformowany znakiem A-7.

    Piotr

  • 30. Data: 2011-02-01 14:22:14
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 1 Feb 2011 14:18:53 +0100, A2 napisał(a):

> [...]
    > wie, że brakuje znaku D1 na drodze którą poruszał się niebieski pojazd.
    > Dlatego też w tej sytuacji skrzyżowanie staje się równorzędne i czerwony

    To, że droga nie jest drogą z pierwszeństwem przejazdu nie znaczy, że
    pojazd na niej znajdujący nie ma pierwszeństwa przejazdu.
    A jazda na pamięć (i to jeszcze na pamięć jakichś urban legends) to jest
    jedna z najgorszych głupot na drodze.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel