-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.icpnet.pl!
.POSTED!not-for-mail
From: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: piątkowo w poniedziałek :-)
Date: Fri, 30 Sep 2011 01:17:22 +0200
Organization: ICP News Server
Lines: 34
Message-ID: <s...@k...sail-ho.pl>
References: <j5q4ti$grf$1@news.onet.pl> <6...@4...com>
<Pine.WNT.4.64.1109271254340.3760@quad>
<j5spgo$l5s$1@cougar.axelspringer.pl>
<Pine.WNT.4.64.1109281607030.4068@quad>
<s...@k...sail-ho.pl>
<Pine.WNT.4.64.1109300051280.3912@quad>
NNTP-Posting-Host: 89-75-133-230.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icpnet.pl 1317338389 9873 89.75.133.230 (29 Sep 2011 23:19:49 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 29 Sep 2011 23:19:49 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/0.9.9p1 (Linux) Hamster/2.1.0.11
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2402909
[ ukryj nagłówki ]On 2011-09-29, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
>>> Skoro wyrzuca je (manekiny znaczy) "siła odśrodkowa",
>>> to znaczy że kierunek "odśrodka" był mocno w górę, więc
>>> składowej poziomej nie zostało za wiele.
>>
>> Oj, chyba zaszalałeś z tym wnioskowaniem.
>
> Obstawiam że nie. Ale grupa jest w końcu dyskusyjna :)
> Cała energia wypadku z wirującym samochodem bierze
> się z energii kinetycznej, nikt niczego nie dokłada.
Całkowita zgoda.
> Można więc oczekiwać, że maksymalna prędkość krawędzi toczenia
> "zasadniczo" nie przekroczy prędkości postępowej pojazdu
> w momencie utraty kontroli,
A tutaj już nie. Jak rzucisz płasko coś ciężkiego (i w miarę owalnego)
to po paru uderzeniach/otarciach o ziemię zacznie się krecić, nie?
Prędkość postępowa niewiele się zmieni, nie? A prędkość krawędzi będzie
duża, zwłaszcza wzlędem ziemi.
> to zaś przełoży się na składową
> wyrzucającą petentów przez okno.
Moim zdaniem źle sumujesz bądź rozdzielasz siły. Wylot w górę zależy
(prawie) tylko od prędkości obrotowej, ruch "do przodu" zależy od
prędkości postępowej osi obrotu (tutaj samochodu) oraz kąta przy którym
nastąpiło oddzielenie manekinu od samochodu. Wylot w górę mało zależy od
prędkości postępowej układu "obracający się samochód z pasażerami".
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
Następne wpisy z tego wątku
- 01.10.11 00:17 Gotfryd Smolik news
- 01.10.11 02:02 Krzysiek Kielczewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=