  • 71. Data: 2010-10-06 13:06:49
    Temat: Re: [piatek] Mandat na OSie.
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-10-06 12:15, Myjk pisze:
    (...)
    > Odpowiedzialność za zdarzenie ponosi kierowca (o ile
    > jest winny, a tutaj nawet sam zawodnik się przyznał,
    > że popełnił błąd),

    W takim razie dziękuję za ciąg dalszy - popełnienie
    błędu przez kierowcę nie jest jednoznaczne z odpowiedzialnością
    kierowcy za ewentualne skutki.

    > Tak, zmienia. hint Art. 65.

    Nic nie zmienia - tory uliczne składają się nie tylko
    z tuneli, barier itd. Nie raz już się zdarzały sytuacje,
    że pojazdy lądowały dalej niż pasowałoby Ci do definicji.

  • 72. Data: 2010-10-06 13:15:14
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-10-06 13:06:49 Artur 'futrzak' Maśląg

    > W dniu 2010-10-06 12:15, Myjk pisze:
    > (...)
    > W takim razie dziękuję za ciąg dalszy - popełnienie
    > błędu przez kierowcę nie jest jednoznaczne
    > z odpowiedzialnością kierowcy za ewentualne skutki.

    Kto w takim razie ma brać odpowiedzialność
    za ew. błędy kierowcy? Święta Teresa?

    > Nic nie zmienia - tory uliczne składają się nie tylko
    > z tuneli, barier itd. Nie raz już się zdarzały sytuacje,
    > że pojazdy lądowały dalej niż pasowałoby Ci do definicji.

    Nie wywijaj kota ogonem. Pisałeś o uszkodzeniu tunelu.
    Tunel należy do pasa drogowego, więc za jego zniszczenia
    odpowiada organizator imprezy.

    --
    Pozdor Myjk

  • 73. Data: 2010-10-06 13:23:05
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-10-06 12:52, Myjk pisze:
    > 2010-10-06 09:16:20 Artur 'futrzak' Maśląg

    > Czyli nie dostał jeszcze mandatu, co zresztą
    > zaznaczył w materiale v-ce p. SRwZG.

    LOL - ale męczysz kota :) Oczywiście, że dostał,
    tyle że nie przyjął i się odwołał. Mandat karny
    to uproszczona forma nałożonej grzywny za wykroczenie.
    Nie bedę na każdym miejscu pisał 'grzywna za wykroczenie',
    tylko mandat.

    > Nie stworzył zagrożenia na pasie drogowym
    > wyłączonym z ruchu, tylko poza nim.

    Napieraj. Możesz wspomóc policjantów, którzy tak do
    końca sami nie wiedzą jak mają argumentować ten pomysł.

    > W przeciwieństwie do Ciebie, rozważam różne warianty,

    Nie, różne warianty to się nagle pojawiły po wypowiedzi
    PJ, Ty tylko coś tam przebąkiwałeś, że powinien wrócić,
    przeprosić, pogadać po męsku to by mandatu nie było.

    > a nie tylko przetwarzam mielonkę podaną przez TV.

    Ty nawet tej mielonki nie przetwarzasz, ponieważ nie
    zauważyłeś pewnych faktów tam podanych.

    > Powtarzasz się niebezpiecznie.

    Niebezpiecznie to było na torze rajdu, ponieważ jeździli
    bez włączonych świateł, nie mieli apteczki, a do tego
    notorycznie przekraczali dopuszczalną prędkość.

  • 74. Data: 2010-10-06 13:30:48
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-10-06 13:15, Myjk pisze:
    (...)
    > Kto w takim razie ma brać odpowiedzialność
    > za ew. błędy kierowcy? Święta Teresa?

    Możesz się nad tym zastanowić.

    > Nie wywijaj kota ogonem. Pisałeś o uszkodzeniu tunelu.

    Zastanawiałem się, czy wpadniesz na to, że nie tylko bariery
    należące do organizatora wyścigu znajdują się na takich
    trasach. Jako przykład dostałeś tunel, ten Ci jeszcze pasował
    do teorii, ale jak pociągnąłem temat dalej, to już jest
    niewygodnie, ponieważ tunel był dobry i do definicji pasował.

    > Tunel należy do pasa drogowego, więc za jego zniszczenia
    > odpowiada organizator imprezy.

    A jak odbije się od tej ściany i wyląduje w publice to
    już będzie odpowiadał za ten wypadek i pokrywał koszty
    ze swojego ubezpieczenia?

  • 75. Data: 2010-10-06 13:54:19
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-10-06 13:23:05 Artur 'futrzak' Maśląg

> [...]
    > to uproszczona forma nałożonej grzywny za wykroczenie.
    > Nie bedę na każdym miejscu pisał 'grzywna za wykroczenie',

    No właśnie. Nie przyjął, odwołał się, zatem jeszcze
    nie dostał. Jak go przyjmie, to będzie można powiedzieć,
    że go dostał.

    > Napieraj. Możesz wspomóc policjantów, którzy tak do
    > końca sami nie wiedzą jak mają argumentować ten pomysł.

    Czy zniszcozny płot należał do pasa drogowego
    wyłączonego z ruchu na czas rajdu? Napieraj.

    Nie moja wina, że Tobie trzeba jak
    krowie na rowie wszystko wykładać.

    --
    Pozdor Myjk

  • 76. Data: 2010-10-06 13:54:33
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-10-06 13:30:48 Artur 'futrzak' Maśląg

    > W dniu 2010-10-06 13:15, Myjk pisze:
    > (...)
    > Możesz się nad tym zastanowić.

    Ja nie muszę, ja to wiem i napisałem powyżej.
    To Ty masz problem, zatem odpowiedz z łaski swojej,
    kto Twoim zdaniem ma brać odpowiedzialność za błędy
    kierowcy popełnione podczas rajdu.

    > Zastanawiałem się, czy wpadniesz na to, że nie tylko bariery
    > należące do organizatora wyścigu znajdują się na takich
    > trasach. Jako przykład dostałeś tunel, ten Ci jeszcze pasował
    > do teorii,

    Aha, czyli jakby podłożyłeś się z przykładem.
    Nie moja wina, że lubisz sobie w stopę strzelać.
    Przyjemnie?

    > ale jak pociągnąłem temat dalej, to już jest
    > niewygodnie, ponieważ tunel był dobry
    > i do definicji pasował.

    Chcesz ciągnąć, to opisz konkretną sytuację.
    Na ogólnikach daleko nie zajedziemy, co zresztą
    pokazuje niniejsza dyskusja z Tobą.

    > A jak odbije się od tej ściany i wyląduje w publice to
    > już będzie odpowiadał za ten wypadek i pokrywał koszty
    > ze swojego ubezpieczenia?

    Znowu na ogólnikach, zatem w uproszczeniu. Jeśli kierowca
    popełni błąd, to prawdopodobnie będzie za zniszczenia
    odpowiadał ze swojego ubezpieczenia (o ile regulamin
    wyścigu nie stanowił inaczej).

    Tylko mi tu nie snuj znowu farmazonów o torach ulicznych
    pod F1, bo jak już pisałem, to kompletnie inna bajka...

    --
    Pozdor Myjk

  • 77. Data: 2010-10-06 14:06:56
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-10-06 13:54, Myjk pisze:
    (...)
    > Ja nie muszę, ja to wiem i napisałem powyżej.

    Nie, nie - Ty masz takie zdanie na ten temat.
    Do tego przyjmujesz sobie spore uproszczenia.

    > To Ty masz problem,

    Nie, ja nie mam problemów.

    > zatem odpowiedz z łaski swojej,
    > kto Twoim zdaniem ma brać odpowiedzialność za błędy
    > kierowcy popełnione podczas rajdu.

    Zależy od okoliczności. Błąd kierowcy nie jest jednoznaczny
    z przypisaniem mu winy itd.

    > Aha, czyli jakby podłożyłeś się z przykładem.

    Nie, liczyłem jednak na wyobraźnię.

    > Nie moja wina, że lubisz sobie w stopę strzelać.
    > Przyjemnie?

    Ty się powinieneś martwić, ponieważ to Ciebie boli.

    > Chcesz ciągnąć, to opisz konkretną sytuację.
    > Na ogólnikach daleko nie zajedziemy, co zresztą
    > pokazuje niniejsza dyskusja z Tobą.

    Przecież Ci opisałem.

    > Znowu na ogólnikach, zatem w uproszczeniu. Jeśli kierowca
    > popełni błąd, to prawdopodobnie będzie za zniszczenia
    > odpowiadał ze swojego ubezpieczenia (o ile regulamin
    > wyścigu nie stanowił inaczej).

    Aha, czyli już zaczynamy z regulaminem którego nie ma.

    > Tylko mi tu nie snuj znowu farmazonów o torach ulicznych
    > pod F1, bo jak już pisałem, to kompletnie inna bajka...

    Sam zacząłeś o F1, a teraz nazywasz to farmazonami.

  • 78. Data: 2010-10-06 14:09:14
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

> [...]
    >
    > No właśnie. Nie przyjął, odwołał się, zatem jeszcze
    > nie dostał. Jak go przyjmie, to będzie można powiedzieć,

    Czyli męczysz kota, co było wiadome od początku.

  • 79. Data: 2010-10-06 14:19:56
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-10-06 14:06:56 Artur 'futrzak' Maśląg

    > Nie, nie - Ty masz takie zdanie na ten temat.
    > Do tego przyjmujesz sobie spore uproszczenia.

    Tak, potwierdzam! Ja mam takie zdanie na ten temat.
    Jakie jest Twoje zdanie na ten temat, biorąc pod
    uwagę, iż kierowca zarówno na policji jak i później
    w materiale TV przyznał się do tego, że popełnił błąd
    w sztuce i zdewastował komuś bramę?

    > Zależy od okoliczności. Błąd kierowcy nie
    > jest jednoznaczny z przypisaniem mu winy itd.

    Jesteś jakiś oderwany od rzeczywistości.
    Okoliczności są znane. Rajdowiec popełnił błąd,
    wyleciał z trasy, lądując na prywatnym płocie.

    > Aha, czyli już zaczynamy z regulaminem którego nie ma.

    Rajd Karkonoski posiada regulamin. Wg tego regulaminu,
    jeśli kierowca coś zniszczy (swój samochód, samochód
    innego uczestnika, płot, dom, trawnik, pole, etc.)
    odpowiada za szkody ze swojego OC.

    > Sam zacząłeś o F1, a teraz nazywasz to farmazonami.

    "Byłbym zapomniał - Hamilton czy Kubica też mają w czasie
    wyścigu (bądź po) wracać i dogadywać się z właścicielem
    rozwalonej bariery/płotu?"

    No faktycznie, przecież oni jeżdżą tylko na gokartach.

    --
    Pozdor Myjk

  • 80. Data: 2010-10-06 14:20:27
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-10-06 14:09:14 Artur 'futrzak' Maśląg

    Niech Ci będzie, a na pytanie które
    wyciąłeś odpowiesz, czy nie umisz?

    --
    Pozdor Myjk