  • Data: 2009-07-07 10:32:59
    Temat: Re: photoshop z USA
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-07-07 12:22:28 +0200, januszek <j...@p...irc.pl> said:

    > Moim zdaniem może być zbywalna ale *nie musi* - mam na myśli, że prawo
    > nie zabrania zawarcia takiej umowy licencyjnej, która zbywalna nie
    > będzie. Jeśli uważasz inaczej to wskaż proszę odpowiednie przepisy.

    Leniuszek, co? Prawo nie zabrania sprzedawania nabytego utworu, więc
    nawet jeśli licencja twierdzi inaczej, to możesz się z nią zgodzić, a
    możesz ją olać sikiem falistym.

    Ustawa o prawie autorskim:

    Art. 51. 1. Wprowadzeniem do obrotu jest przeniesienie własności
    egzemplarza utworu dokonane przez uprawnionego lub inne rozporządzenie
    egzemplarzem dokonane za jego zezwoleniem.
    2. Po wprowadzeniu do obrotu, dalszy obrót egzemplarzami utworu nie
    narusza praw autorskich, z zastrzeżeniem przepisu art. 50 pkt 8 i 9*.
    3. Nie stanowi naruszenia autorskich praw majątkowych import
    egzemplarzy wprowadzonych do obrotu na terytorium państwa, z którym
    Rzeczpospolita Polska zawarła umowę o utworzeniu strefy wolnego handlu.

    * Art. 50. Odrębne pola eksploatacji stanowią w szczególności:
      8)   najem,
      9)   dzierżawa,

    AFAIR parę lat temu te zapisy były nieco inne i wcześniej były
    odwołania do prawa własności zawartego w Konstytucji.

    > Masz na myśli np sprzedaż książki którą wypożyczyłeś z biblioteki?

    Nie, taką za którą zapłaciłeś w księgarni. Znasz bibliotekę
    wypożyczającą oprogramowanie? Wszak też nie nabyłeś praw własności do
    treści książki, tylko do jej (treści) używania.

    de Fresz