  • Data: 2010-01-05 08:23:12
    Temat: Re: pentax k10d/k20d nikon d80/d90
    Od: Rafał Zapora <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr pisze:

    > czy mowiac o nikonie, porownujecie af z obiektywami na "srubokret" czy z
    > silnikiem ultradzwiekowym, bo to tez moze miec jakies znaczenie?

    Różnie. Generalnie wszystkie obiektywy Pentaksa nawet z K7 są wolniejsze
    od szkieł podpiętych do D90. Ja moge porównać np.:
    - N18-105 z P17-70/4. Oba mają swoje silniki, oba są ciche, oba byłe
    celne. W dobrym swietle prędkość porównywalna, w słabym Nikon nieco szybszy.
    - N35/1.8 z P35/2 - tutaj kultura pracy wyraźnie po stronie Nikkora -
    cichy i chyba odrobinę szybszy. Cena zdecydowanie na korzyść nikona -
    jesli kiedyś będę miał jeszcze nikona DX, to to będzie moje pierwsze
    szkło :)
    - N50/1.8 z P50/1.4 - remis. Oczywiście powinienen go porównywać z
    którymś nikkorem 50/1.4, ale nie miałem, więc nie skomentuję. W
    pentaksie zdecydowanie brakuje taniej 50 ze światłem 1.7-1.8
    - N70-300VR z P55-300 - AF nikkora kilkukrotnie szybszy od pentaksa. Ten
    nikkor jest także świetny w trybie AF-C, ale z puszkami wyższymi od
    D90. Przewaga P55-300 jest widoczna w trybie AF-C z K7, gdzie ilość
    trafień jest znacznie większa od D90 z 70-300VR. Sprawdzane np. na
    pokazach lotniczych. D90 gubił się znacznie częściej z tym szkłem, ale
    podpiecie 70-300 np. do D700 już dawało o klasę lepsze efekty. Dlatego
    uważam, że problem to kiepski tryb AF-C w D90 (w porównaniu do wyższych
    puszek nikona). Podobnie kiepsko D90 radził sobie z N70-200 w AF-C.
    - mogę jeszcze porównać Tamrona 28-75 do nikona (z wbudowanym silnikiem)
    z Tamronem 17-50 do pentaksa (śrubokręt). Wersja pentaksowa mimo że na
    śrubokręcie (a może właśnie dlatego:)) jest znacznie szybsza, choć
    również głośniejsza.
    - obiektywy kitowe pentaksa - 18-55 w wersji I z K10 było bardzo
    szybkie, a 50-200 już zdecydowanie wolniejsze.

    Podsumowując - wszystkie powyższe opinie opierają sie wyłacznie na moim
    bardzo skromnym doświadczeniu z niewielką ilością szkieł podpinanych do
    K100D, K10D, K7, N D50, N D90. Mimo, że używam Pentaksa, to uważam, że
    tańsze będzie skompletowanie ciekawego zestawu szkieł w Nikonie (pod
    warunkiem trzymania sie formatu DX). Za to puszki Pentaksa wyglądają
    moim zdaniem znacznie lepiej od konkurencji - czy to stare K10D, czy
    nowe K7 i K-x.

    Pozdrawiam
    Rafał Zapora