  • Data: 2010-01-06 11:31:09
    Temat: Re: pentax k10d/k20d nikon d80/d90
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Piotr" <p...@w...pl> napisał:

    > [...]
    > Stad pytanie - jakie obiektywy polecilbyscie do pentaxa k10d? Jako
    > podstawowy jasny, w miare mozliwosci uniwersalny (wystarczy od 24 mm ale
    > wolalbym by w gore bylo przynajmniej do 70 mm albo wiecej)? Jakis zoom w
    > stylu 70-200 przynajmniej f4? I jakis szeroki kat, moze byc stalka?
    > [...]

    Mój podstawowy zestaw zoomów do Pentaxa K20d to Sigma 10-20f4-5.6 (gdy
    kupowałem tej nowej, jasniejszej jeszcze nie było - nie planuję wymiany gdyż
    ta starsza mi wystarcza), Tamron 17-50f2.8 (jesli trafi siuę na dobry
    egzemplarz - naprawdę świetne szkło) i Pentax DA55-300f4-5.8ED (czasem mi
    chodzi po głowie wymiana na cos jaśniejszego - np. Tamrona lub Sigmę
    70-200f2.8 - wtedy staram się dorwac gdzieś na chwilę taki obiektyw i
    potrzymanie w ręku przez chwilę skutecznie ogranicza chęć zmiany - sa
    strasznie ciężkie a o kręgosłup też trzeba dbać). Od razu uprzedzam, że
    DA55-300 jest już od pełnej dziury bardzo przyjemny optycznie, ale
    zdecydowanie wolno ostrzy - miałem przedtem kitowego DA50-200 - gorzej
    rysował, ale ostrzył szybciej. Czasem uzupełniam ten zestaw zoomem fish-eye
    (DA10-17), długim zoomem Sigma 170-500 i stałkami - DA35f2.8macro, FA50f1.4,
    DA70f2.4, DA100f2.8 macro. Leży m9i jeszcze w szafie FA28f2.8 ale
    praktycz\nie go nie używam - poza ciężarem i rozmiarami nie widzę żadnych
    zalet w porównaniu z Tamronem 17-70f2.8 ktorego i tak zwykle mam w torbie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)