  • 81. Data: 2016-02-15 12:57:56
    Temat: Re: pendrive Sandisk 4GB Cruzer padaka, soft naprawczy do chipa?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    On Mon, 15 Feb 2016 11:03:58 +0100, "J.F."
    >A no takiej, że nie był w areszcie ale w poprawczaku.

    Mial 19 lat, to widac w UK nalezy sie poprawczak.
    Ty bys trafil do wiezienia ... a moze tez do poprawczaka - taka lekka
    forma wiezienia :-)

    >Media tworzą bełkot, którego efektem jest deinformacja prowadząca do
    >błędnych przekonań jakoby samo użycie kryptografi narażałoby na
    >wiezenie.

    No nie, uzycie kryptografii nie (w UK). Jeszcze nie.

    >Używane argumentu "bo w UK idzie się do więzienia za niepodanie
    >hasła" w odpowiedzi komuś, kto używa kryptografii by chronić swoje
    >prywatne zdjęcia z figlami z żoną na wakacjach jest w mojej ocenie
    >nadużyciem. Powers act 2000 ma zastosowanie JEDYNIE wobec osób
    >podejrzanych o poważne przestępstwa, gdzie wiele dowodów wskazuje na
    >przestępczą działalność a zabezpieczone kryptograficznie dane są
    >jedynie dowodami uzupełniającymi.

    No ale widzisz - odsiedzial swoje za niepodanie hasla, nie za cos
    ciezszego.

    Policja pyta, ty podajesz, a potem ewentualnie mozesz dochodzic czy
    policja miala prawo spytac.

    > Pomijając już takie szczegóły, że podejrzany ma prawo do
    > zapomnienia hasła jeśli współpracuje ze śledczymi a śledztwo
    > wykaże, że nie ma podstaw do tego by mu nie wierzyć (nie został
    > przyłapany na matactwie).

    No coz, sam podales - przysiegli sie cale 15 minut zastanawiali czy
    jest winny.
    Winny niepodania hasla.

    >Pomijając przypadki, w których podejrzany wykazał, że hasło bardzo
    >często zmieniał a było na tyle długie i skomplikowane, że musiał je
    >sobie notować na karteczkach. W trakcie przeszukania istotnie
    >znaleziono wiele karteczek z poprzednimi (nieaktualnymi) hasłami ale
    >niestety aktualne gdzieś się zagubiło. Podejrzany współpracował ze
    >śledczymi przypominając sobie nowe miejsca gdzie mogą być karteczki

    Nalezy zwolnic do domu i niech szuka ?
    Bo ja mam miejsce ... no w calym mieszkaniu, z wyjatkiem szafy z
    ciuchami, lazienki itp.

    Pozostaje tez wersja "policja zabrala wszystkie papiery i nie chce
    pokazac", czy tez
    "pokazala, ale nie widze - znaczy sie zagubila".

    >wskazywał te miejsca. Nie było mowy w tym przypadku o zastosowaniu
    >kary "za niepodanie".

    Taaa, bo ty jestes angielskim sedzia, albo choc ukonczyles szkolenie
    dla przysieglych.
    A tu widzisz - 15 minut i winny.

    >podsumowując,używanie tego argumentu w dyskusji nad użyciem
    >kryptografii ma się tak, jak straszenie odpowiedzialnością za
    >posiadanie noży w kuchni.

    No, w UK noszenie noza zabronione.

    J.

  • 82. Data: 2016-02-15 15:31:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 15 Feb 2016 11:42:03 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > No... ale mi różnica, mnie by też do poprawczaka wsadzili? Myśl!

    Jesteś przestępcą seksualnym lub popełniłeś inne poważne
    przestępstwa, że stosujesz swoją analogię (co Ci grozi) do tego
    gościa?

    Z całym szacunkiem ale o czym piszesz?
    Jeszcze raz wyraźnie: Powers act 2000 dot. przestępców! I tylko
    takich, których dowody ich przestępczej działalności nie są
    domniemane i tylko w zaszyfrowanym nośniku (jak odszyfrujemy to będą
    dowody).
    We wszystkich przypadkach użyciach tego kontrowrsyjnego prawa
    dotyczyło to podejrzanych, którym kara i tak już groziła za
    zgromadzone dowody.

    > Niebezpiecznik wspomina o drugim przypadku w UK, nie udało mi się
    go
    > wyguglać.

    Z analizy jaką dokonywałem w tym temacie ok rok temu wynikało, że
    takich przypadków użycia powers act 2000 w UK było wtedy około 20-30
    rocznie, z tego około połowa odmawia podania hasła. Wśród skazanych
    nie ma ani jednego przypadku skazania TYLKO z powodu odmowy, wyrok
    wynika z popełnianych przęstępstw, które doprowadziły do
    aresztowania. Kara za odnowę jedynie jest dopisywana do wyroku.

    Nadal twierdzę, że argument przeciw stosowaniu kryptografi (w PL!)
    bo w UK (!!!) pójdzie się do więzienia za odmowę podania hasła to
    nieporozumienie.

    --
    Marek

  • 83. Data: 2016-02-15 15:33:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 15 Feb 2016 12:57:56 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ty bys trafil do wiezienia ... a moze tez do poprawczaka - taka
    lekka
    > forma wiezienia :-)

    Sugerujesz, że jestem przestępcą, który został aresztowany i z powodu
    już zgromadzonych dowodów by podlegał uzasadnionemu użyciu p. a.
    2000?

    --
    Marek

  • 84. Data: 2016-02-15 15:37:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Nalezy zwolnic do domu i niech szuka ?

    ??

    Nie, nie ma uzasadnienia do odpowiedzialności za odmowę.

    --
    Marek

  • 85. Data: 2016-02-15 16:02:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Mon, 15 Feb 2016 12:57:56 +0100, "J.F."

    >Sugerujesz, że jestem przestępcą, który został aresztowany i z powodu
    >już zgromadzonych dowodów by podlegał uzasadnionemu użyciu p. a.
    >2000?

    Nie, sugeruje, ze jakbys odmowil podania hasla, bo nie masz ochoty,
    zeby ktos ogladal twoje zdjecia z zona z powodu jakiegos bzdurnego
    oskarzenia,
    to bys nie trafil do poprawczaka, tylko do wiezienia.
    I niekoniecznie na 4 miesiace, bo ponoc przewiduje sie do 2 lat, a
    nawet do 5 lat.

    A zostac aresztowanym to nie takie trudne
    http://www.fakt.pl/politycy/cba-wkroczylo-do-mieszka
    nia-prof-dominiki-dudek,artykuly,600661.html

    Lekarka co prawda na razie nie zostala aresztowana, ale przyznasz ze
    wypisywanie falszywych recept to ciezki zarzut :-P

    J.

  • 86. Data: 2016-02-15 16:26:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 15 Feb 2016 16:02:17 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    > to bys nie trafil do poprawczaka, tylko do wiezienia.
    > I niekoniecznie na 4 miesiace, bo ponoc przewiduje sie do 2 lat, a

    Bzdura, nie było przypadku takiego skazania TYLKO za zdjęcia żony.

    --
    Marek

  • 87. Data: 2016-02-15 16:36:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Bzdura, nie było przypadku takiego skazania TYLKO za zdjęcia żony.

    Ty to lubisz odwracac kota ogonem. A sam linkowales przeciez.

    Nie, nie bylo za zdjecia zony, bylo skazanie za niepodanie hasla.

    J.

  • 88. Data: 2016-02-15 17:01:06
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:

    > Jesteś przestępcą seksualnym lub popełniłeś inne poważne przestępstwa,
    > że stosujesz swoją analogię (co Ci grozi) do tego gościa?

    Nie przeczytałeś całości artykuły który podlinkowałeś, przeczytaj od "In
    contrast".

    > Z całym szacunkiem ale o czym piszesz?
    > Jeszcze raz wyraźnie: Powers act 2000 dot. przestępców! I tylko takich,

    O tym czy ktoś jest przestępcą decyduje sąd, wcześniej jest się
    podejrzanym. Wystarczy że ktoś Ci się włamie na WiFi i umówi z małolatą,
    gliniarzy to nie będzie obchodziło czy to Ty, profilaktycznie cały
    sprzęt idzie do ekspertyzy, znajdą coś zaszyfrowanego? Zażądają hasła,
    bo mogą, nie podasz - idziesz do paki za utrudnianie pracy organom ścigania.

    > których dowody ich przestępczej działalności nie są domniemane i tylko w
    > zaszyfrowanym nośniku (jak odszyfrujemy to będą dowody).

    Skąd wiesz że w tym zaszyfrowanym pliku są owe dowody a nie nagie fotki
    z żoną zrobione na wakacjach?

    > We wszystkich przypadkach użyciach tego kontrowrsyjnego prawa dotyczyło
    > to podejrzanych, którym kara i tak już groziła za zgromadzone dowody.

    A jednak nie, Olivera nie oskarżono o nich innego jak utrudnianie.

> [...]
    > popełnianych przęstępstw, które doprowadziły do aresztowania. Kara za
    > odnowę jedynie jest dopisywana do wyroku.

    Ale to nie zmienia istoty tej kwestii, wręcz ją potwierdza.

    > Nadal twierdzę, że argument przeciw stosowaniu kryptografi (w PL!) bo w
    > UK (!!!) pójdzie się do więzienia za odmowę podania hasła to
    > nieporozumienie.

    Ktoś tu argumentuje przeciw? Chyba się nie zrozumieliśmy, ja jestem
    przeciw durnemu prawu odbierającemu człowiekowi prawo do obrony.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 89. Data: 2016-02-15 17:07:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 15 Feb 2016 16:36:07 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ty to lubisz odwracac kota ogonem. A sam linkowales przeciez.
    > Nie, nie bylo za zdjecia zony, bylo skazanie za niepodanie hasla.

    No ręce opadaja. Człowiek został aresztowany za przestępstwa a nie za
    odmowę, to że został umieszczony w poprawczaku "za odmowę" byłi tylko
    dodatek do wyroku, który i tak by dostał. Nie ma możliwości
    zastosowania tego prawa bez znamion popełnienia poważnych
    przestępstw, ergo jeśli jest się przestępcą nie ma możliwości
    zastosowania p.a. 2000 BO nie będzie powodu do okazji w jakiej
    sankcje się stosuje. I nie opowiadaj bajek o "błahych
    przestępstwach".

    Ciągle ignorujesz fakt, że przepis sankcjuje tylko ODMOWĘ (wiem ale
    nie powiem) a nie brak fizycznej możliwości (zapomnienie) czy
    fizyczne zniszczenie kluczy (w większości przypadków hasło nie jest
    kluczem tylko zabezpiecza klucz, jeśli klucz zostanie zniszczony
    znajomość hasła nic nie da).
    Złośliwie to ignorujesz więdząc dokładnie, że włączyłem się do
    dyskusji z założeniem, że NIE ZNAM i nigdy nie znałem żadnego hasła
    po posługiwałem się jedynie kluczami, które zostały zniszczone.

    --
    Marek

  • 90. Data: 2016-02-15 18:19:39
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:

    > No ręce opadaja. Człowiek został aresztowany za przestępstwa a nie za
    > odmowę, to że został umieszczony w poprawczaku "za odmowę" byłi tylko

    Widzę że Ty już go osądziłeś i wydałeś wyrok, z tego co rozumiem jego
    nie aresztowano, zajęto mu sprzęt, dopiero po "odmowie" podania hasła
    aresztowano i oskarżono o coś zupełnie innego. Nie bronię go, być może
    jest winny, tylko pamiętaj że tego "być może" można użyć wobec każdego.

    [..]