  • 71. Data: 2016-02-15 00:26:38
    Temat: Re: pendrive Sandisk 4GB Cruzer padaka, soft naprawczy do chipa?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 14 Feb 2016 20:03:34 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Nie czytujesz PME regularnie co?

    Mam wrażenie, że Ty nie czytujesz. W tym roku już kilka razy, na
    różnych grupach pisałem o tym, że ta historia jest jak z rozdawaniem
    rowerów na placu czerwonym za czasów zssr. Na PME przynajmniej ze
    dwa razy

    > https://niebezpiecznik.pl/post/jak-zlamac-haslo-do-b
    itlockera/
    > Poczytaj sobie :)

    Nie używam ani jednego ani drugiego ale pamiętam ten artykuł bo mnie
    bardzo rozbawił opisami znanych ataków, merytorycznie na poziomie
    przedszkola.

    --
    Marek

  • 72. Data: 2016-02-15 00:30:28
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > ACMM-033 pisze:
    > [..]
    >
    > Bo nie jest to samba ani FTP, ten typ usługi sieciowej nosi nazwę cloud.

    OK. Choć tendencja wygląda mi na modę... ale niech będzie.

    > Chcesz walczyć z wiatrakami?

    Wystarczy wiedzieć, w jaki sposób :)
    https://www.youtube.com/watch?v=bOp-vosQOJ8
    od 6:06 :)))

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 73. Data: 2016-02-15 00:39:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 14 Feb 2016 23:31:37 +0100, "ACMM-033" <v...@i...pl>
    wrote:
    > Fx + "Ogniomurek" pyszczy o nieważny certyfikat serwera... Opera
    odmawia z
    > powodu błędu serwera...
    > Musiałem na moment wyłączyć ochronę WWW, żeby poszło i już
    przeczytałem
    > normalnie.
    > Co oni tam mają, że robią się takie hece?

    Niezłe masz muzeum w przeglądarkach/ssl niedługo nic nie będziesz
    mógł już obejrzeć po https.

    --
    Marek

  • 74. Data: 2016-02-15 00:57:21
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:

    > Mam wrażenie, że Ty nie czytujesz. W tym roku już kilka razy, na różnych
    > grupach pisałem o tym, że ta historia jest jak z rozdawaniem rowerów na
    > placu czerwonym za czasów zssr. Na PME przynajmniej ze dwa razy

    To że Ty uważasz coś za bzdurę nie oznacza że nią jest.

    http://www.cbc.ca/news/canada/nova-scotia/quebec-res
    ident-alain-philippon-to-fight-charge-for-not-giving
    -up-phone-password-at-airport-1.2982236

    http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-11479831

    [..]

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 75. Data: 2016-02-15 01:27:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 14 Feb 2016 23:57:21 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-11479831

    Rotfl, ciekawe skąd wiedzieli, że hasło ma 50 znaków.

    --
    Marek

  • 76. Data: 2016-02-15 01:46:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 14 Feb 2016 23:57:21 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-11479831

    http://www.newstatesman.com/blogs/the-staggers/2010/
    10/police-drage-password-sex

    Tyle o rzetelności newsa na jaki się powołujesz :).

    --
    Marek

  • 77. Data: 2016-02-15 11:03:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    >http://www.newstatesman.com/blogs/the-staggers/2010
    /10/police-drage-password-sex

    >Tyle o rzetelności newsa na jaki się powołujesz :).

    No ale jakie nierzetelnosci tu znajdujesz ?

    Tak czy inaczej - w UK jest obowiazek podac policji haslo ...

    J.

  • 78. Data: 2016-02-15 12:19:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 15 Feb 2016 11:03:58 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Tak czy inaczej - w UK jest obowiazek podac policji haslo ...

    A no takiej, że nie był w areszcie ale w poprawczaku. Media tworzą
    bełkot, którego efektem jest deinformacja prowadząca do błędnych
    przekonań jakoby samo użycie kryptografi narażałoby na wiezenie.

    Używane argumentu "bo w UK idzie się do więzienia za niepodanie
    hasła" w odpowiedzi komuś, kto używa kryptografii by chronić swoje
    prywatne zdjęcia z figlami z żoną na wakacjach jest w mojej ocenie
    nadużyciem. Powers act 2000 ma zastosowanie JEDYNIE wobec osób
    podejrzanych o poważne przestępstwa, gdzie wiele dowodów wskazuje na
    przestępczą działalność a zabezpieczone kryptograficznie dane są
    jedynie dowodami uzupełniającymi. Pomijając już takie szczegóły, że
    podejrzany ma prawo do zapomnienia hasła jeśli współpracuje ze
    śledczymi a śledztwo wykaże, że nie ma podstaw do tego by mu nie
    wierzyć (nie został przyłapany na matactwie). Pomijając przypadki, w
    których podejrzany wykazał, że hasło bardzo często zmieniał a było na
    tyle długie i skomplikowane, że musiał je sobie notować na
    karteczkach. W trakcie przeszukania istotnie znaleziono wiele
    karteczek z poprzednimi (nieaktualnymi) hasłami ale niestety aktualne
    gdzieś się zagubiło. Podejrzany współpracował ze śledczymi
    przypominając sobie nowe miejsca gdzie mogą być karteczki i
    wskazywał te miejsca. Nie było mowy w tym przypadku o zastosowaniu
    kary "za niepodanie".

    Podsumowując,używanie tego argumentu w dyskusji nad użyciem
    kryptografii ma się tak, jak straszenie odpowiedzialnością za
    posiadanie noży w kuchni.

    --
    Marek

  • 79. Data: 2016-02-15 12:31:19
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Niezłe masz muzeum w przeglądarkach/ssl niedługo nic nie będziesz mógł już
    > obejrzeć po https.

    1. Jedyny serwis (niebezpiecznik), w którym się tak dzieje.
    2. IE8 w ogóle nie odpala strony,
    3. Również ogniomurek (Avast - NAJNOWSZY, regularnie aktualizuję) się pluje.

    Być może coś jest, ale muzeum, to conajwyżej mój system - XP, uzdatniony do
    PosReady.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 80. Data: 2016-02-15 12:42:03
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:

    > A no takiej, że nie był w areszcie ale w poprawczaku. Media tworzą
    > bełkot, którego efektem jest deinformacja prowadząca do błędnych
    > przekonań jakoby samo użycie kryptografi narażałoby na wiezenie.

    No... ale mi różnica, mnie by też do poprawczaka wsadzili? Myśl!
    Niebezpiecznik wspomina o drugim przypadku w UK, nie udało mi się go
    wyguglać.

    > Używane argumentu "bo w UK idzie się do więzienia za niepodanie hasła" w
    > odpowiedzi komuś, kto używa kryptografii by chronić swoje prywatne
    > zdjęcia z figlami z żoną na wakacjach jest w mojej ocenie nadużyciem.

    Nie, to jest fakt, policja zażąda a Ty nie podasz - do paki.

    > Powers act 2000 ma zastosowanie JEDYNIE wobec osób podejrzanych o
    > poważne przestępstwa, gdzie wiele dowodów wskazuje na przestępczą
    > działalność a zabezpieczone kryptograficznie dane są jedynie dowodami

    Sam podałeś link gdzie jest wyraźnie zaznaczone że nie postawiono
    żadnych zarzutów tylko skazano go za nieujawnienie hasła.

> [...]
    > gdzie mogą być karteczki i wskazywał te miejsca. Nie było mowy w tym
    > przypadku o zastosowaniu kary "za niepodanie".

    Gdzie masz ten przypadek?

    > Podsumowując,używanie tego argumentu w dyskusji nad użyciem
    > kryptografii ma się tak, jak straszenie odpowiedzialnością za posiadanie
    > noży w kuchni.

    Tudzież fiuta, do tego to zmierza. Trzeba być ślepcem by tego nie widzieć.