  • 1. Data: 2011-11-24 19:26:06
    Temat: pendrive
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    Pytanie jest - jaki (jaki konkretnie model) pendrive zastąpi mi
    (funkcjonalnie) dysk wymienny -
    może być niemały - ma być :
    - możliwie szybki (przy zapisie) - ile to teraz można chcieć?
    - pojemny możliwie jak się da (ile to obecnie? (nie pytam o chińskie
    'emulatory pojemności'))
    cena - no rozumiem, że swoje musi kosztować, byle jednak nie więcej.

    dzięki za podpowiedzi

  • 2. Data: 2011-11-25 14:06:39
    Temat: Re: pendrive
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    W dniu 11-11-24 20:26, lamia pisze:
> [...]
    > 'emulatory pojemności'))
    > cena - no rozumiem, że swoje musi kosztować, byle jednak nie więcej.

    To może dysk SSD? Będzie niemały, bardzo szybki przy zapisie i pojemny.
    Cena... kwestia dyskusyjna.

    --
    Pozdrawiam,
    Jan Bartnik

  • 3. Data: 2011-11-25 14:32:54
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    lamia wrote:

> [...]
    > 'emulatory pojemności'))
    > cena - no rozumiem, że swoje musi kosztować, byle jednak nie więcej.

    Zapomnij o pendrive jako zastępcy dysku wymiennego. Zbyt duże
    prawdopodobieństwo utraty danych. Miałem nieprzyjemność używać kilkuset
    sztuk, po dwie sztuki na jedno urządzenie. Nie były nękane dużą liczbą
    zapisów (pewnie kilkadziesiąt małych zapisów dziennie), ale sprawdzały się w
    tym zastosowaniu marnie.

  • 4. Data: 2011-11-25 15:03:26
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 25 listopada 15:32, Wojciech Jaczewski pisze:
    > Zapomnij o pendrive jako zastępcy dysku wymiennego. Zbyt duże
    > prawdopodobieństwo utraty danych. Miałem nieprzyjemność używać kilkuset
    > sztuk, po dwie sztuki na jedno urządzenie.

    WOW, a jeśli można zapytać, w jakim zastosowaniu używałeś?

    --
    Pozdrawiam, Piotr M

    "Biznes? To całkiem proste. To pieniądze innych ludzi."
    Aleksander Dumas

  • 5. Data: 2011-11-25 23:10:55
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    "Wojciech Jaczewski" <w...@o...pl> wrote in message
    > Zapomnij o pendrive jako zastępcy dysku wymiennego. Zbyt duże
    no może nie tak dosłownie zamiast dysku - bardziej zamiast innych nośników,
    aby przenosić filmy/muzę/totamto

    > prawdopodobieństwo utraty danych.
    myślałam że flah nie jest awaryjny...
    (że dyski magnetycze są..)

  • 6. Data: 2011-11-26 00:30:24
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    lamia wrote:

    > "Wojciech Jaczewski" <w...@o...pl> wrote in message
    > no może nie tak dosłownie zamiast dysku - bardziej zamiast innych
    > nośników, aby przenosić filmy/muzę/totamto

    Ok. Do tego akurat nadają się świetnie.
    Najwyżej z raz na kilkadziesiąt razy się akurat jakiś plik nie przeniesie.

    > myślałam że flah nie jest awaryjny...
    > (że dyski magnetycze są..)

    To jest mniej więcej tak: jeśli coś na pendrive się udanie nagra, później
    położy się na półkę na rok, to dane raczej nie są zagrożone.
    Problemem jest użycie pendrive jako zastępstwa dysku. Modyfikujesz sobie
    jakieś tam pliki, a scalak wewnątrz pendrive przy tej okazji (akurat tak mu
    się trafi, bo dostał zakłócenie na zasilaniu, czy z jakiejś tam innej
    przyczyny) uszkodzi zupełnie inny plik.

  • 7. Data: 2011-11-26 00:52:06
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    Piotr M wrote:

    > WOW, a jeśli można zapytać, w jakim zastosowaniu używałeś?

    Automat do sprzedaży biletów.
    Gromadzenie logów (skromnej ilości), ściąganie aktualizacji z serwera
    (pewnie kilkanaście razy na rok - nie liczyłem dokładnie), zapisywanie sobie
    licznika numerów seryjnych.
    Szacuję, że kilkadziesiąt razy dziennie była jakaś kilkusekundowa lub nawet
    krótsza sekwencja zapisywania na nośnikach.

    Fakt, że pendrivy były dwa, a system operacyjny w ogóle startował z
    trzeciego nośnika - nigdy nie modyfikowanego - jakoś tę sytuację ratował
    (nie było tam zwykłego RAID, ale nie chcę się wdawać w szczegóły dlaczego
    nie mógł być użyty), ale dane z bardzo wielu takich par pendrivów musiałem
    później osobiście porównywać, aby dociec który raport o sprzedaży biletu mam
    wziąć z którego nośnika.

  • 8. Data: 2011-11-26 03:58:01
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > później osobiście porównywać, aby dociec który raport o sprzedaży biletu mam

    Jeśli to automat, to czy masz 100% pewność, iż odpowiadał
    charakterystyce pracy pamięci Flash (generalnie wolnych pamięci Flash na
    USB, bo o takich Pen'ach tu mowimy). Moze jakies timingi byly zbyt
    wysrubowane?

  • 9. Data: 2011-11-26 03:59:16
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2011-11-26 00:10, lamia wrote:
> [...]
    > no może nie tak dosłownie zamiast dysku - bardziej zamiast innych
    > nośników, aby przenosić filmy/muzę/totamto

    Nie ma czegoś takiego jak brak awaryjności. Pamięci Flash z definicji
    mają ograniczoną liczbę cykli kasowania, więc z definicji ich czas
    używania jest ograniczony, tylko nie dałbym sobie ręki uciąć, iż ten
    element miał tam zastosowanie...

  • 10. Data: 2011-11-26 15:08:18
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    Rafal Lukawski wrote:

> [...]
    > charakterystyce pracy pamięci Flash (generalnie wolnych pamięci Flash na
    > USB, bo o takich Pen'ach tu mowimy). Moze jakies timingi byly zbyt

    Nazywa się to automat, ale urządzenie dość duże i w środku jest miniaturowy
    komputer PC, więc ze strony komputera jest raczej wszystko OK. System
    operacyjny też standardowy Linux, z nie-modyfikowanym kernelem.