  • 61. Data: 2009-07-24 12:32:51
    Temat: Re: pełna klatka - co wybrac?
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    XX YY pisze:

    > to sobie przeczytaj watek napisany prz RK pare postow wyzej.
    > Gosc wie co pisze i wie jak sie robi zdjecia.

    Nie wiem, nie znam go, nie wiem kim jest i kto mu płaci.

    > Patrze jak robi ostre zdjecia , oczywiscie ze robi ostre zdjecia
    > ale robi tez i nieostre.

    Jak każdy. Canon, Nikon, Olympus, Pentax - każdy ma swoje plusy i
    minusy. A marketing i PRowcy wszystkich tych firm starają się namówić
    nas, użytkowników, na jakieś emocje związane ze sprzętem.
    Tylko sprzęt nie jest tego warty.

    Robiłem różnym sprzętem zdjęcia i dla mnie nie ma różnicy czy to jest
    Canon czy Nikon. Pentax czy Olympus. Każdy działa, każdy ma jakieś swoje
    cechy i narowy. Konkretne modele są dobre, poprawne, słabe, świetne - w
    różnych kategoriach.

    A poza tym jest wolny wybór i niech każdy bierze to, co mu pasuje. Tylko
    bez tej ideologii i świętej wojny.

    --
    f1969

  • 62. Data: 2009-07-24 19:49:52
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 24 Jul 2009 12:13:19 +0200, John Smith napisał(a):

    > Możesz to rozwinąć?
    > Chodzi Ci o to że produkt niedopracowany, czy że za wcześnie trafił na
    > rynek (że za dobry jest) :-)

    Pewnie kupili przed południem.
    Piotr

  • 63. Data: 2009-07-24 20:07:01
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    f1969 pisze:

    Hej

    > A to bardzo ciekawe, bo ostatnio pewna znana i duża redakcja przejechała
    > się na D700 ...

    O, znowu czegoś ciekawego dowiemy się od Ciebie o tym beznadziejnym
    Nikonie ;)

    Używałeś jakiś czas D700 i D3 żeby wyrobić sobie zdanie? I nie piszę tu
    o sporadycznym pomacaniu i kilku pstrykach.

    Tak się składa że mam już trzeci korpus D700, pierwszy kupiłem zaraz po
    premierze. Trzaskam nimi właśnie reporterkę i nie bardzo wiem o czym
    piszesz?

    Na dokładkę dostałem z NPS D3 na 3 tygodnie, zrobiłem nim 3 zlecenia,
    strzeliłem jakieś 5 tys. klatek. Zaraz po oddaniu sprzętu kupiłem drugie
    D700. Wiesz dlaczego? Ja już wiem i był to świadomy wybór nie
    ograniczony możliwościami finansowymi.

    Każdy z tych modeli jest trochę inny i wbrew pozorom D700 ma kilka
    dodatków, które przeważyły szalę z mojego punktu widzenia.

    Szczerze mówiąc oczekiwałem przewagi szybkości i precyzji D3 ale tego
    nie ma. Jest minimalnie krótszy blackout lustra czy 1kl/s więcej
    (przyjmując D700 z gripem do porównania).
    Precyzja i szybkość układu AF toczka w toczkę.
    AF pudłuje kiedy to ja sam popełnię błąd :)

    Na temat Canona się nie wypowiadam bo nie mam i nie używam, Tobie radzę
    zrobić to samo. Masz? używasz? - pisz.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 64. Data: 2009-07-24 20:24:13
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-23 20:21:58 +0200, "basti78" <b...@o...pl> said:

    > chce wyciągnąć sprzetem jeszcze wiecej ze swoich zdjec, wewnetrznie
    > wydaje mi się że dorastam powoli do pełnej klatki
    > wiec przesiadka, a raczej dokupienie jakie drugie, tego właśnie body
    > jest najnaturalniejszym, bo troooooche szkiełek się uzbierało...........
    > i nie chodzi mi o iso 6400 tylko raczej o iso100 i 50
    > rzadko wchodzę na ISO400
    > wole to kompensowac szkielkami

    IMHO nie zobaczysz jakiejś kolosalnej różnicy, pomiędzy dobrą puszką
    cropową, a FF w tej sytuacji. Ot, większy wizjer, bardziej naturalne
    ogniskowe, przy np. 5d2 - nieco większe pliki do przeliczenia. Myśle że
    półka 50D/300D powinna Ci w zupełności wystarczyć.

    de Fresz

  • 65. Data: 2009-07-24 20:27:59
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-24 22:07:01 +0200, Kryhu <k...@p...pl> said:

    > Tak się składa że mam już trzeci korpus D700,

    Tey, ale po co Ci trzeci? Po jednym do każdego kufra, czy jak? ;-)

    de Fresz

  • 66. Data: 2009-07-24 20:32:13
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    de Fresz pisze:

    Hej

    > Tey, ale po co Ci trzeci? Po jednym do każdego kufra, czy jak? ;-)

    O tankbagu zapomniałeś ;P
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 67. Data: 2009-07-24 21:06:23
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-24 22:32:13 +0200, Kryhu <k...@p...pl> said:

    > O tankbagu zapomniałeś ;P

    Czyli będzie czwarty? ;-) A tak serio? Dwie rozumiem, ale po co 3.?

    de Fresz

  • 68. Data: 2009-07-24 22:43:29
    Od: "jan jakub " <j...@N...gazeta.pl>

    Autor: g...@g...pl
    Data: 24-07-2009, 20:21:59
    + pokaż cały nagłówek

    ---

    Marcin [3M] <m...@g...pl> napisał(a):

    > Jak nie masz nic do powiedzenia, to nie śmieć odpowiedziami bez sensu.

    Marcinku ,też jestem gejem ,tak jak Ty ,dlatego prosze,"KULTURY" choć troche

    ..a ja p.Marcinie jestem tolerancyjny ,a Pan bezpaństwowcem pogardzasz.

  • 69. Data: 2009-07-24 23:08:22
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    de Fresz pisze:

    Hej

    > Czyli będzie czwarty? ;-) A tak serio? Dwie rozumiem, ale po co 3.?

    Na stanie w tej chwili mam dwie sztuki, w pierwszej (której już nie mam)
    od czasu do czasu głupiała wbudowana lampa, niby kilka razy się to
    pojawiło ale jakiś ślad w serwisie znaleźli, stwierdzili że nie wiedzą
    co to. Napisałem grzecznie do sklepu delikatnie podkreślając ile kapusty
    już im zostawiłem i stwierdziłem że oczekuję wymiany. Bez szemrania
    dostałem nowy.
    Przy okazji właśnie na czas serwisu z NPSu dali mi D3 z zaślepką w
    formie 85/1.4 ;)
    Po 3 tyg wyleczyłem się z D3, grip w pionie jest za "chudy" i nie ma
    joysticka, a jako lewooczny dłubałem sobie paluchem w prawym oku :)
    Przewagi szybkości reakcji aparatu czy układu AF nie stwierdziłem.
    Jest oczywiście kilka rzeczy za które pasują mi w D3 - 100% kadru w
    wizjerze i 2 sloty CF - przy ważnych zleceniach natychmiastowy backup.
    Ale jakoś na tym zauważalne dla mnie zalety D3 się skończyły.
    Nie zmienia to faktu że dla reporterskich hardkorowców inne zalety D3
    będą decydować i z ich punktu widzenia D3 będzie lepszym wyborem.

    To cenię u Nikona - masz zgrabną puszkę z bebechami od najwyższego
    modelu. Jeśli chcesz to przykręcasz grip i masz 95% osiągów większego
    brata. Jeśli nie, to idziesz na miasto z mniej rzucającym się w oczy i
    lżejszym aparatem.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 70. Data: 2009-07-25 22:27:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "mater" h47t8v$sjf$...@n...interia.pl

    > Z nikona na przykład: F5, F100, F80, FM3a... itp.
    >
    > Z Canona na przykład: EOS-1, EOS-3, EOS-30, EOS-300... itp.

    Ja bym wybrał klatkę z tygrysem. :) Lubię kociaki -- są takie milutkie. :)
    Ale z cyfrówek (a to grupa z cyframi w nazwie) chyba EOS 300 do pełnej klatki nie
    wejdzie...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'