  • Data: 2009-07-24 11:13:22
    Temat: Re: pełna klatka - co wybrac?
    Od: XX YY <j...@u...at> szukaj wiadomości tego autora

    On 24 Jul., 13:03, Olek <o...@u...eu> wrote:

    > no właśnie! w tym momencie podzielasz moją opinię, że coś nie tak z
    > "centralą" u Ciebie :)

    ja nie narzekam ze moj aparat zle ostrzy.

    ja tylko stwierdzam b dokladnymi pomiarami ( nie na linijke ) ze
    obiektywy ktore mam z silnikiem elektormechanicznym w tych obiektywach
    ostrza lepiej ( stabilniej ) niz silnjiki w obiektywych USM.
    Na podstawie dwoch obiektywow nie moge czegokolwiek powiedziec
    pewnego , ale jak powiedzialem gdyby mio sie chcialo i bylo to
    problemem tozweryfikowalbym hipoteze robocza o wyzszosci dokladnosci
    ostrzenia jednego systemu nad drugim.

    Byc moze iz powodem jest wlasnie wieksza szybkosc ostrzenia przez usm.

    Przestawiana przez silnik masa ruchomego czlonu doznaje pewnego
    przyspieszenia najpierw dodatniego w chwili rozpedzenia , pozniej
    ujemnego w chwili hamowania. Byc moze ,te ta wieksza predkosc i
    wieksze przyspieszenia utrudniaja zajecie prawidlowej ( wyliczonej )
    pozycji przez ruchomy czlon.
    Optymalna pozycja czlonu ruchomego obiektywu przy detekcji fazy jest
    wyliczana z gory , nie jest szukana " tam i z powirtem " najlepsza
    pozycja jak to ma miejsce w detekcji kontrastu.
    Jakosc stosowanych algorytmow do wyliczenia tej pozycji tez odgrywa
    pewna role.
    Nie mam watpliwosci , ze algorytmy nie uwzgledniaja wplywu wszelkich
    czynnikow jak np koloru swiatla .

    gdyby problem bledow af zalezal jedynie od " centrali" wowczas z
    roznymi obiektywami wystepowalyb te same prawidlowosci.

    AF canona jest systemem archaicznym o dokladnosci wystrczajacej w
    czasach analogu , gdzie przyjmowanio wiekszy krazek rozproszenia niz w
    fotografii cyfrowej nawet FF.