  • Data: 2009-07-24 09:09:23
    Temat: Re: pełna klatka - co wybrac?
    Od: XX YY <j...@u...at> szukaj wiadomości tego autora

    > Oczywiscie jak wspomnialem to suma moich doswiadczen. Moich i znanych mi
    > fotografow prasowych - praktycznie nikt z nich, kto ma komfort kupienia
    > systemu od podstaw nie kupuje juz Canona. Ale zapewne znajdzie sie sporo
    > ludzi, ktorzy maja inne zdanie.
    >
    > --
    > [rK]      http://robertkresa.com

    systemu nikona nie znam na tyle by miec wyrobiony opinie.
    ale znam system canona dosyc dobrze.
    jest jak piszesz .
    mam nawet pewne podstawy by zaryzykowyc hipoteze robocza, iz problem
    lezy glownie w napedzie USM.
    za malo znam obiektywy z silnikiem elktromechanicznym by te hipoteze
    zweryfikowac.
    ale obserwacja wsrod ok 10 obiektywow z silnikami USM lub micro USM
    jakie mam - od klasy sredniej do L
    zaden nie nastawia ostrzosci bez zatrzezen , wszystkie wymagaja
    korekty , a jej wielkosc zalezy w zoomach takze od ogniskowej.
    Tego skompensowac w warsztacie sie nie da - aby dla kazdej ogniskowej
    obiektyw inaczej ostrzyl niz aktualnie ostrzy.
    Mam tylko dwa obiektywy z silnikiem elektromechanicznym i ostrza one w
    zasadzie mozna powiedziec bezblednie.

    USM: wystepuja pewne prawidlowosci , ktore trudno ogarnac , stad dla
    fotografa wynik ostrzenia wydaje sie przypadkowy.
    Przyklad : w jednym z lekkich obiektywow urlopowych 70-210 usm
    obserwowalem zdjecia zarowno przyzwoicie ostre jak i nietrafione.
    PO dokladniejszym pomiarze okazalo sie ze dla ogniskowych tylko 70 i
    210 mm ostrosc jest trafiona , natomiast dla innych jest albo BF
    albo FF - to sie nie zmienia plynnie.
    wiedzac o tym uzywam tego obiektywu wylacznie na 70 albo 210 mm i
    jest w zasadzie dobrze.
    A dla kazdego obiektywu jest inaczej
    Taki canon ma system , wlozylem duzo czasu w testy by moc wykorzystac
    AF canona w miare ze skutkiem zadawalajacym.
    Ale generalnie trza zrobic 3 zdjecia zeby miec pewnosc ze jedno
    bedzie ostre. Zgadzam sie.
    Choc musze powiedziec ze 400 setka z silnikiem eltkromech. wczoraj
    wlasnie w ulamku sekundy trafilem w przelatujacego niespodziewania nad
    glowa ptaka . udalo sie utrzymac doslownie przez ulamek sekumdy sensor
    na ptaku i ku memu zaskoczeniu zdjecie wyszlo ostro. tego sie nie
    spodziewalem.

    MOznaby nawet zrobic w ramach kursow nauki fotografowania , subkurs
    nauki ostrzenia canonem.:-)