  • Data: 2009-04-27 19:44:51
    Temat: Re: pegasus video game :-)
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov> szukaj wiadomości tego autora

    Atlantis pisze:
    > No i już raczej po zabawie...
    > 1) Otwarty Pegasus zdradza ślady pewnych ingerencji - parę lutów było
    > poprawianych, zapewne podejrzenie zimnego. Wydaje mi się, że chyba
    > jakiemuś znajomemu domorosłemu elektronikowi pokazałem maszynkę kiedyś.
    > A może to ja? Nawet by się zgadzało sądząc po "technice", prawie jak na
    > tamte lata. ;)

    U mnie też są jakieś luty i kabelki, nie wiem skąd, bo pegaz nie był
    mój. Dość starannie wykonane, albo robił to dobry elektronik albo zwinne
    chińskie rączki ;-)

    > 2) Stabilizator daje właściwe napięcie, mamy piękne 5V na wyjściu. Za to
    > zasilacze od Pegaza mnie rozczarowały. Powinny dawać 9V. Jeden daje 14,5
    > a drugi tylko o 2V mniej. ;)

    U mnie też tak jest, nie wiem czemu.

    > 3) Dalsze szukanie przyczyny nie ma sensu. To jednak jedna z tych mniej
    > wyrafinowanych podróbek. Na PCB poza układem zasilania widzę tylko
    > niewyrafinowany modulator, złączę cartridge'a, jeden HD74LS244P, i jeden
    > duży układ oznaczony jako UM6561A. Zapewne specjalizowany ukłąd
    > mieszczący w sobie całego Pegaza. Obstawiam, że to właśnie jemu
    > odbiło... :/

    Ten HD74... nie wygląda na jakiś specjalizowany układ, pewnie kosztuje
    grosze, może warto przy okazji większych zakupów elektronicznych też go
    wziąć i spróbować? Obydwa scalaki mają zasilanie?
    Jakie w ogóle zachowuje się ten pegasus?

    > Pozostaje się tylko cieszyć, że obciachowy "Poly Station" działa. ;)

    Dobre i to. Jak masz zdolności i cierpliwość, to możesz spróbować
    przełożyć całą elektronikę z PS do pegasusa ;-)

    Pozdrawiam!