  • Data: 2011-01-10 10:45:54
    Temat: Re: pech...zderzenie z duza bryla lodu, urwany silnik itd....
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Plumpi wrote:

    > Patrząc na te zdjęcia uważam, że największą głupotą było zapier....ć z
    > taką prędkością po takiej drodze, która posiada 3 wyjeżdżone koleiny
    > służące do poruszania się samochodów w obydwu kierunkach oraz tak
    > zalodzoną nawierzchnię. Tym bardziej, że był to teren zabudowany i słabo
    > oświetlony. Gdybyś jechał tam z mniejszą prędkością miał byś szansę
    > zauważenia tej bryły lodu i uniknięcia zderzenia.
    > Nawet jeżeli byś przywalił to mogło się obyć bez większych lub w ogóle
    > bez uszkodzeń.

    A gdyby nie jechał w ogóle to w ogóle to by miał gwarancję braku
    uszkodzeń z powodu najechania na coś.

    > Piszesz: "bardziej patrze czy czlowieka nie rozjezdzam".
    > Wybacz, ale takie stwierdzenie swiadczy tylko o Twoim bardzo małym
    > doświadczeniu jako kierowca.
    > Będąc kierowcą musisz widzieć wszystko, zarówno ludzi, inne pojazdy,
    > dzieci, zwierzęta, dziury w jezdni,

    Zwłaszcza te wypełnione błotem/wodą...

    > a także i takie przeszkody jak ta
    > bryła lodu i wszystko to czego nie da się przewidzieć.

    Np gówóźdź. Gwoździa nie da się przewidzieć, ale wg Ciebie trzeba widzieć ;)

    > Mówiąc
    > kolokwialnie "masz mieć oczy zarówno na głowie jak i w d...., czyli
    > dookoła głowy".

    Co jest w ogólności prawdą tylko nie ma tu nic do rzeczy.

    > Pamiętaj też o podstawowej zasadzie: jezeli nie mam dostatecznej
    > widoczności to zwalniam do takiewj prędkości, która umożliwia mi
    > podjęcia prawidłowej reakcji w razie pojawienia się przeszkody w zasięgu
    > wzroku.

    Jakiej przeszkody?

    Od tego droga jest drogą, by określonych rodzajów przeszkód nie musieć
    się spodziewać. Czegokolwiek to się należy spodziewać przy jeździe
    offroadowej.

    Umieszczanie na drodze tego typu przeszkód nie bez kozery byłoby
    rozpatrywane z punktu widzenia art.173, art.174 i art.177 KK (zależnie
    od skutków).

    pzdr
    \SK