  • Data: 2019-09-25 01:18:29
    Temat: Re: pcb
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Się wtrącę. O ile dobrze zrozumiałem kol. niedzielnego, rozważa
    > on symulację procesów kwantowych na gruncie klasycznym. Kwantowy
    > komputer rozwiązujący klasyczne problemy Turinga, to coś całkiem
    > innego, odwrotnego.

    O ile dobrze rozumiem działanie obecnych komputerów kwantowych, to imo
    Piotr Wyderski ma rację - ja nie spodziewam się "cudów" po komputerze
    kwantowym. Jeśli ktoś mnie tak zrozumiał - to nie to miałem na myśli.

    Przytoczyłem jedynie cytat, z którego wynika, że JEŻELI w ogóle
    kiedykolwiek technologicznie (bo biologicznie dajemy radę jakoś :)
    będzie możliwe stworzenie świadomej inteligencji ( chuj z tym czy
    "sztucznej czy naturalnej" ) to ewentualnie i być może z użyciem
    "jakichś" komputerów kwantowych (albo może kwantowo - innowymiarowych ?
    ) - czyli zdecydowanie poza zasięgiem obecnym nie tylko technologicznym
    ale też w ogóle jakiekolwiek teoretycznej wiedzy - bo wymysły Penros'a
    ty dopiero podstawy podstaw (o ile się potwierdzą).

    Gdybym miał sobie tutaj wykonać jakąś futurologię to osobiście
    spodziewam się raczej możliwości technologicznej "podłączenia"
    istniejącej świadomości do czegoś biologicznego albo trochę biologicznego.

    Czyli przykładowo - bierzemy sobie te mikrotubule i instalujemy je w
    jakimś (przynajmniej częściowo biologicznym chyba ) tworze - czyli
    budujemy "pomost", który mamy (może nie wszyscy) w głowach.
    Oczywiście problematyczna pozostaje mówiąc oględnie problematyka jak tą
    "świadomość" złapać a potem "wsadzić" tam gdzie chcemy.
    Oraz gdzie ona w ogóle jest, kiedy jej tu nie ma.

    Myślę, że może wnuczki Penrose'a dadzą radę albo prawnuczki :)