  • Data: 2019-09-24 16:26:00
    Temat: Re: pcb
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wiesz no w gazecie czy książce to można rozne rzeczy zobaczyć i
    > uwierzyć. Przepraszam ale to talk wytarty argument ("czego to ja nie
    > wiedziałem"), że wstyd go używać.
    > Smutne, że nie doceniasz siły wiary pod której jesteś wpływem.

    Obawiam się, że sam jesteś pod wpływem wiary - wiary w to, że jesteś
    wystarczająco dobrze zorientowany co do tego co jest możliwe, co nie
    jest i dlaczego.

    A twoje sugestie, jak to pisząc to co piszę muszę być zapewne
    nawiedzonym np. religijnie matołkiem, który widzi buzię w tęczu jest
    właśnie takim wytartym i niestety powszechnym stereotypem przytaczanym
    przez ludzi, którzy poza własnym wewnętrznym przekonaniem nie mają w
    temacie zbyt wiele do powiedzenia.

    To, że piszę ci, że w rzeczywistości są obecne rzeczy, które jak
    podejrzewam kłócą z powszechnie rozumianym (więc pewnie i twoim)
    racjonalizmem to nie jest żaden "argument" ponieważ ja tu nie prowadzę
    żadnej próby przekonywania ciebie czy kogokolwiek do czegokolwiek.
    Mnie to do niczego nie jest potrzebne - a i skuteczność czegoś takiego
    jest żadna.

    Podrzucam ci jedynie do rozważenia opcję, że być może (dla mnie to nie
    jest "być może" - ale dla ciebie jak najbardziej) rzeczywistość jest
    ciut bardziej skomplikowana niż ci się to może przy obecnym twoim stanie
    wiedzy wydawać i niekoniecznie musi spełniać twoje wyobrażenia.

    Każdy naukowiec, który ma minimum pokory zapewne się z powyższym zgodzi
    - a w dzisiejszych czasach to jest szczególnie rozsądne, bo tempo
    przesuwania granic nauki jest bardzo duże.

    Czyli - możesz sobie albo przyjąć, że twoje ( a właściwie nawet nie
    twoje tylko wykształcone w tobie) poglądy co do rzeczywistości są
    skończone i słuszne - albo możesz dać sobie możliwość weryfikacji tej
    dość zabawnej tezy. To jakie będą tego efekty to zupełnie inna rzecz -
    zależna jednak przede wszystkim od ciebie.

    Ja oczywiście mam swoje powody, dla których w ogóle próbuję delikatnie
    sugerować taką możliwość - ale to na prawdę nie jest żadna religijna
    misja ( w ogóle zresztą nie jestem religijny). Raczej coś w rodzaju
    dbałości o przyrodę :)