  • Data: 2010-11-06 12:07:41
    Temat: Re: paranoja mikrofalowa
    Od: SP4OLN <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 5 Lis, 20:47, Atlantis <n...@n...pl> wrote:
> [...]
    related

> [...]
    > pewne przedmioty w jego pobliżu zachowują się tak, jak w mikrofalówce? ;)
    >
    > Dla mnie prawdziwymi paranoikami są ludzie, którzy na Youtube
    > zamieszczają odcinki videoblogów, w których dzielą się swoimi obawami
    > względem komórek i telefonów DECT. Rozbawiła mnie kiedyś wzmianka o tym,
    > jak to stacja bazowa DECT wytwarza promieniowanie z "ogromną mocą".
    > Skoro 10 mW na kanał tak ich przeraża, to co by powiedzieli mieszkając
    > koło Gąbina przed 1991, albo w okolicy Babic przed wojną... ;)
    >
    > W najnowszym "Świecie Nauki" jest fajny, krótki tekst podkreślający

    Heh
    Gdyby człowiek posiadał zmysł odbioru fal elektromagnetycznych
    w zakresie 20Hz - 20GHz to byś inaczej pisał .
    Wyobraż sobie że słyszysz fale radiowe .
    100 lat temu sporadycznie słyszałbyś zakłócenia od stacji radiowych,
    30 lat temu miałbyś wrażenie , że coś lekko jest jakby głośniej na
    świecie ,
    a obecnie ilość źródeł emisji ( czyli swoistych zanieczyszczeń )
    rośnie
    w postępie geometrycznym . I miałbyś wrażenie że za chwilkę
    ogłuchniesz .
    Pół biedy z analogowymi emisjami , ale cyfrówka to byłaby jako terkot
    niemiłosierny słyszana , i to z każdą chwilą coraz głośniejszy .
    Naprawdę to za 50-100 lat można będzie ocenić wpływ tego
    szumu , smogu radiowego w którym przyszło nam żyć .
    Mam mierniczek jak na filmiku poniżej i w okolicy gdzie wszystkie
    Polskie sieci komórkowe są jednakowo słabe i ledwo można rozmawiać
    poziom wskazywany jest na granicy możliwości pomiarowych -55dBm ,
    w mieście różnie średnio około -30dBm , a w pobliżu żródeł dużo
    więcej ,
    i silnie zależy od wysokości np. w tej samej lokalizacji rośnie wraz
    wysokością dokonywania pomiaru . Wiadomo anteny nadawcze są dość
    wysoko
    i promieniują wiązką raczej w kierunku horyzontu .
    Dziwne jest to , że wszyscy dobrze się czujemy i jeździmy wypoczywać
    właśnie tam , gdzie przyroda w stanie nienaruszonym , a i poziom smogu
    elektromagnetycznego minimalny . Widocznie taki stan lepiej odpowiada
    konstrukcji człowieka . Kiedyś nie doceniano zanieczyszczeń
    chemicznych
    jakie człowiek na skutek swojej działalności pozostawia w środowisku ,
    dzisiaj nieśmiało podnoszą się głosy mówiące o wpływie pyłów, spalin ,
    drobinek
    gumy z opon , nawet dymu nikotynowego na zdrowie - np w kontekście
    coraz
    większej liczby ludzi reagujących alergicznie na środowisko .
    Zdziwiłbyś się , gdybyś widział ,jakie pole wytwarza słabiutka
    mikrosłuchawka
    bluetooth będąca przecież bardzo blisko ciała ludzkiego :-)
    Albo zdecydowana większość telefonów i baz DECT nadająca ( z małą
    mocą )
    ale cały czas 24h na dobę , znajdująca się czasem np.przy łóżku , tuż
    obok głowy
    śpiącego nieświadomego niczego człowieka .
    Tak że , bez przesady , techniki warto używać , ale rozsądnie i
    umiarem !
    Filmik z pomiarami amatorskim testerem :
    http://www.youtube.com/watch?v=nlBL4trVrr0

    --
    Ciekawski SP4OLN