  • Data: 2009-05-20 17:33:03
    Temat: Re: papier
    Od: "PP" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > nie orientujecie się czasem czy papier (zwykłe kartki A4 do drukarki)
    mocno
    > się elektryzuje? czy można nim owinąć scalaki cmos, czy to gorsze od
    Ja bym nie ryzykował, szczerze mówiąc nigdy nie ubiłem elementu
    elektrostatycznie a elektryzuję się okropnie i strzelam naokoło iskrami :).
    Jest inny problem który mi spędza sen z powiek, papier jest kwaśny i
    powoduje korozję (?) nie wiem jak to dokładnie nazwać cynowanych końcówek,
    stają się czarne i trudno lutowalne, o ile klasyczne scalaki można
    potraktować skalpelem po końcówkach podobnie jak zwykłe tranzystory to z SMD
    jest to już problematyczne, mam masę układów że tak powiem historycznych, te
    które przechowywałem w plastikowych pudełkach mają się dobrze, te z pudełek
    po zapałkach ( papierowych ) mają czarne końcówki których nie czepia się
    cyna.
    Piotr