  • 1. Data: 2012-04-14 16:51:37
    Temat: pamięci podtrzymywane CR2032
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    czy Ktoś próbował podtrzymywać zawartość pamięci SRAM baterią CR2032? jeśli
    to się udało to przy jakim modelu pamięci?

  • 2. Data: 2012-04-14 17:02:50
    Temat: Re: pamięci podtrzymywane CR2032
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > czy Ktoś próbował podtrzymywać zawartość pamięci SRAM baterią CR2032?
    > jeśli to się udało to przy jakim modelu pamięci?

    W dawnych czasach już, z powodzeniem. Typowe równoległe 6216/64/256.
    Trzymały chyba do 2V, prąd pomijalny.

    --
    pozdrawia Adam
    /moja głowa jest bardzo cenna, gdzie kupię folię ochronną na czoło?/

  • 3. Data: 2012-04-14 17:06:03
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > W dawnych czasach już, z powodzeniem. Typowe równoległe 6216/64/256.
    > Trzymały chyba do 2V, prąd pomijalny.

    no właśnie jak tak przeglądam PDFy to wszystkie typowe mają zasilanie
    4,5-5,5V... przydał by się konkretny model.

  • 4. Data: 2012-04-14 17:16:41
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jmc3op$44u$1@node2.news.atman.pl...
    > no właśnie jak tak przeglądam PDFy to wszystkie typowe mają zasilanie
    > 4,5-5,5V... przydał by się konkretny model.

    Nie rozśmieszaj mnie, obecnie łatwiej pamięć SRAM na 3V3 znaleźć i taniej,
    niż na 5V0.
    Szczególnie te w okolicy 512K i większe.

    http://seguro.pl/sklep/?podkat=34

    http://www.tme.eu/pl/katalog/#id_category=100282&vis
    ible_params=2%2C367%2C405%2C10%2C35%2C407%2C406%2C40
    8%2C120&used_params=120%3A25279%3B

  • 5. Data: 2012-04-14 17:23:20
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > http://seguro.pl/sklep/?podkat=34

    musi być w DIPie, do tego dobrze by było jakby była dostępna, a nie 2 sztuki
    w magazynie...

  • 6. Data: 2012-04-14 17:24:26
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > no właśnie jak tak przeglądam PDFy to wszystkie typowe mają zasilanie
    > 4,5-5,5V... przydał by się konkretny model.

    5V to było napięcie pracy, po odcięciu układu od szyny można było zejść
    do 2V. Chyba każdy SRAM to umożliwiał. Ostatni raz realizowałem to w CA80 :)

    --
    pozdrawia Adam
    /w trosce o środowisko od dziś będę mniej pracował, a więcej żądał/

  • 7. Data: 2012-04-14 17:44:48
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jmc4p6$57u$1@node2.news.atman.pl...
    > musi być w DIPie, do tego dobrze by było jakby była dostępna, a nie 2
    > sztuki w magazynie...

    Tzn. że wg Ciebie 2 szt., to znaczy że nie jest dostępna?

    DIP to powoli historia się robi... Ot choćby ATMEL - chcesz DIP-a to
    pozostaniesz na etapie
    ATMEGI 8, ATMEGI32, no ewentualnie ATMEGA644. Wszelkie nowości wychodzą już
    w wersji TQFP i BGA, np. ostatnio ATMEL wypuścił ATMEGE1284 zgodna
    wyprowadzeniowo z 16/32, ma 16K SRAM na pokładzie, cena porównywalna z
    ATMEGA32, tylko w DIP-ie nikt jej nie widział. Trzeba się przemóc i zacząć
    samemu płytki robić to i problemu z SMD nie będziesz miał. A ze scalakami na
    3V# to już w ogóle w wersji DIP/DIL krucho jest.

  • 8. Data: 2012-04-14 17:57:04
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    znalazłem coś takiego w PDFie:
    "Data retention supply voltage as low as 2.0V."
    co to oznacza?

  • 9. Data: 2012-04-14 18:38:42
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jmc6of$7aa$1@node2.news.atman.pl...
    > znalazłem coś takiego w PDFie:
    > "Data retention supply voltage as low as 2.0V."
    > co to oznacza?

    Słownika nie masz? Wklepujesz "retention" i sprawa się staje oczywista.
    Chodzi właśnie o to o co chodzi tobie. Wartość napięcia do którego
    podtrzymywana jest zawartość pamięci.

  • 10. Data: 2012-04-14 18:41:45
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

> [...]
    wiadomości news:jmc6of$7aa$1@node2.news.atman.pl...
    > znalazłem coś takiego w PDFie:
    > "Data retention supply voltage as low as 2.0V."
    wujek Google tłumaczy jako:
    Przechowywanie danych napięcie tak niskie, jak 2.0V.