-
Date: Wed, 11 Jul 2012 00:59:17 +0200
From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:13.0) Gecko/20120601 Thunderbird/13.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: paliwo moze byc tanie
References: <jtggbe$h37$1@news.task.gda.pl> <4ffbcf7b$1@news.home.net.pl>
<4ffbee5f$0$26683$65785112@news.neostrada.pl>
<jtgujn$kjv$1@inews.gazeta.pl> <4ffc01b5$1@news.home.net.pl>
<jth3nb$6uu$1@inews.gazeta.pl>
In-Reply-To: <jth3nb$6uu$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
NNTP-Posting-Host: 91.206.96.25
Message-ID: <4ffcb3c6$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1341961158 91.206.96.25 (11 Jul 2012 00:59:18 +0200)
Organization: home.pl news server
Lines: 127
X-Authenticated-User: a...@p...pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home
.net.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2458650
[ ukryj nagłówki ]W dniu 10.07.2012 13:29, Pawel "O'Pajak" pisze:
> Powitanko,
>
>> Niekoniecznie. Transport masowy można realizować nieco innymi metodami
>> niż bezpośrednim napędem spalinowym.
>
> Utrzymanie koni tez kosztuje, nie zdazy sie tak szybko wozem konnym
> przewiesc miesa/owocow/lodow bez chlodni. Do dupy propozycja.
A czy ja coś piszę o koniach?
> Elektrycznie..., litu jeszcze mniej niz ropy, koszty kosmiczne, tez do
A po co lit?
> dupy propozycja. Rowery, riksze, tez nie dosc szybkie by bez chlodni...
> dmuchanie pedalujacego nie wystarczy, propozycja do czego? Tak jest, tez
> do dupy.
Fakt. Ale to twój idiotyczny pomysł, nie mój.
>> Poza tym znowu pojawia się kwestia "czas to pieniądz": mniejsze korki ->
>> tańszy transport MIMO droższego paliwa.
>
> Juz Ci Galas pokaze Twoje oszczednosci;-)
Kto?
>> Promocja transportu zbiorowego.
>
> No to zaraz, ma byc szybciej bo mniejsze korki, ale wolniej bo zbiorowo,
> czyli tam, gdzie malo komu pasuje.
Błędne rozumowanie.
>> I zmuszenie do korzystania z transportu
>> indywidualnego tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne.
>
> Jesli czas=pieniadz, to zawsze to jest niezbedne.
Nieprawda. Zwłaszcza w dzisiejszych czasach telekomunikacji i telesprzedaży.
> Chyba, ze ktos mieszka
> przy jednej stacji metra, a pracuje przy drugiej, i nic poza praca go
> nie interesuje.
Nie samą pracą żyje człowiek. Ale np. wyjazd samochodem do kina nie jest
niezbędny - to luksus.
>> Większy podatek promuje transport alternatywny/zbiorowy oraz paliwa
>> alternatywne, które póki co (kiedy ropa naftowa jest niemalże darmo,
>> biorąc pod uwagę jej zawartość energetyczną) są nieproporcjonalnie
>> drogie.
>
> Wyzszy podatek niczego nie promuje. Widziales kiedys promocje w sklepie,
> ktora polegalaby na podwyzszaniu ceny? Nawet za inne, niepromowane
Owszem. Tandety produkt udający produkt wysokiej jakości poprzez
bajeranckie opakowanie i wyróżniająco wyższą cenę. Patrz: różne magiczne
lampy do naświetlań, czarodziejskie kołdry.
Albo produkty dobrej jakości z ostro zawyżoną ceną robiące za towary
luksusowe (pewne odkurzacze lub garnki).
> towary? Podatek sztucznie wplywa na rynek.
Tak.
> Skoro ropa jest tania, to
> znaczy, ze tyle sa w stanie ludzie za nia zaplacic. Jak jej podaz
> przestanie zaspokajac popyt, to cena wzrosnie. Elementarne.
Chodzi m.in. o to, żeby jej cena nie wzrosłą zbyt drastycznie oraz żeby
opłacalne stało się szukanie i stosowanie rozwiązań alternatywnych.
> Transport zbiorowy tez placi podatek i zwykle jest nieefektywny i drogi.
Mówisz? No to przywieź mi swoim prywatnym, indywidualnym samochodem
monitor z Krakowa do Warszawy i zamknij się w cenie około 10-15zł.
Wliczając w to paliwo, ubezpieczenia, twoje roboczogodziny oraz
konserwację i amortyzację pojazdu.
> Paliwa alternatywne w RP tez sa oblozone podatkiem, nie sa dobre dla
> wspolczesnych silnikow ich produkcja (pewnie z w/w przyczyn) jest
Jeśli masz na myśli biopaliwa typu etanol czy olej rzepakowy, to
niestety źle myślisz, ponieważ one też są w pewnym sensie ropopochodne
(paliwa do maszyn, nawozy i środki ochrony roślin - jak myślisz, skąd
się biorą?).
> znikoma. O napedzie elektrycznym zapomnij, pojemnosc ogniw musialaby
> wzrosnac 10-krotnie przy tej samej wadze, a cena spasc o te 10 razy,
Dlaczego tak uparcie łączysz napęd elektryczny z akumulatorami?
> zeby bylo o czym rozmawiac. Narazie to ciekawostka, moze nawet modna,
> ale ciekawostka tylko.
Akumulatory (w sensie chemicznych magazynów energii elektrycznej) nie
mają sensu jako podstawowe/jedyne źródło energii na długich dystansach.
Z ciekawostek: pierwsze samochody były elektryczne (no, wcześniej
jeszcze parowe) ponieważ wczesne silniki spalinowe były tak gówniane.
Jeśli chodzi o koszta i zasięg były całkiem "do rzeczy".
Niestety współczesne samochody dla pospólstwa muszą być szybkie, ciężkie
i z mnóstwem bajerów takich jak radia, klimatyzacje, wspomagania,
komputery o kontrolowania wszystkiego co się da, przez co są dużo
cięższe i marnują dużo więcej energii na przejechanie z A do B.
A miejsce toczydełko do dowozu ludzi do roboty i cotygodniowych zakupów
mogłoby spokojnie wyglądać jak G-wiz: małe i raczej wolne. Po cholerę
komu samochód mogący jechać 180km/h, skoro 95% tras to dom-praca-sklep z
jedną osoba na pokładzie? Ludzie koniecznie muszą mieć "prawdziwy
samochód", bo inaczej jak się pokażą przed sąsiadami - i przez to
sprzedaż pojazdów dostosowanych do rzeczywistych potrzeb jest mizerna, a
ich cena nieproporcjonalnie wysoka.
>> Kiedy ropa się skończy (a prędzej czy później MUSI się skończyć) - nie
>> będzie takiego szoku.
>
> Ciekawa teoria, jesli czeka mnie operacja, to juz teraz zaczne sie
> chlastac zyletka, bede lepiej przygotowany;-)
Twoja analogia jest kompletnie bez sensu.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.07.12 01:56 Budzik
- 11.07.12 06:31 Grejon
- 12.07.12 09:31 Andrzej Lawa
- 12.07.12 09:39 neoniusz
- 12.07.12 14:12 The_EaGle
- 12.07.12 14:36 The_EaGle
- 12.07.12 14:49 The_EaGle
- 31.07.12 22:04 jerzu
- 31.07.12 22:12 Cavallino
- 31.07.12 22:32 Artur Maśląg
- 31.07.12 23:06 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 31.07.12 23:15 Artur Maśląg
- 02.08.12 13:49 Jakub Witkowski
- 02.08.12 20:43 R2r
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie