-
Data: 2012-03-26 16:49:13
Temat: Re: paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
Od: kamil <k...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 26/03/2012 08:26, Krzysztof 45 wrote:
> Jackare napisał(a):
>> Uzytkownik "Aron" <a...@g...pl> napisal w wiadomosci
>> news:138a5526-e5b5-43ab-a054-f39a7c2042d9@w1g2000vbx
.googlegroups.com...
>>> teoretycznie ludzie powinni sie przesiadac na pociagi, bo droga
>>> benzyna
>>>
>>
>> niekoniecznie.
>> Iles tam lat temu gdy chcialem sobie z Bytomia skoczyc do Warszawy,
> Masz racje.
> A teraz popatrzmy na komunikacje miejską np. we Wrocławiu.
> Bilet normalny jednorazowy w granicach miasta kosztuje 2,40,- ulgowy 1,20,-
>
> Jedziemy z rodziną 2+1 z punktu A do B i z powrotem do A. Wychodzi 12 zł.
> Auto moje zużywa około 10 l ON/100km w mieście. Zakładam że paliwo
> kosztuje 6zł/l. Przejeżdżam autem za koszt biletów MPK 20km. Mieszkam
> niedaleko centrum, więc w bez względu gdzie bym jechał, w jedna stronę
> mam max około 6-9km. Więc juz autem jest taniej. Taniej, bo płacąc 12zł
> za bilety płacę nie za kilometry tylko od wejścia do tramwaju lub autobusu.
>
> Oczywiście są ludzie co jadą z jednego końca miasta na drugi, lub i z za
> miasta i tych km robią więcej. Ale zbiorkomem czeka ich przesiadka i
> cena za bilety wzrasta do 24zł lub i więcej zł. gdy przekroczą granice
> miasta. Więc za te pieniądze wydane na bilety, ja bym już przejechał
> autem 40km a zbiorkomem max 20km.
>
> Jeszcze można przyjąć auta które zużywają paliwa w okolicach 5-6l/100km,
> + ceny biletów komunikacji pospiesznej 2,80/1,40zł i robi się jeszcze
> fajniej dla auta.
1. Nie liczysz biletów miesięcznych, zazwyczaj sporo tańszych od
jednorazowych.
2. Nie liczysz utraty wartości samochodu, ubezpieczenia, przeglądu itp.
Nawet jeśli założymy, że samochód i tak masz i te koszty są stałe, to
zużycie opon, olejów, srolejów, częstsze serwisy, sprzęgło, zawieszenie
i cała reszta kosztów też sporo doda do tych przejazdów. A koniec końców
nie wypijesz piwa po pracy, bo samochód.
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
Następne wpisy z tego wątku
- 26.03.12 17:32 Krzysztof 45
- 26.03.12 17:34 Krzysztof 45
- 26.03.12 17:50 The_EaGle
- 26.03.12 17:56 The_EaGle
- 26.03.12 18:05 Shrek
- 26.03.12 20:59 Krzysiek Kielczewski
- 26.03.12 21:00 Krzysiek Kielczewski
- 26.03.12 21:18 Cavallino
- 26.03.12 21:18 Shrek
- 26.03.12 21:44 Krzysiek Kielczewski
- 26.03.12 22:03 Jackare
- 26.03.12 22:15 Shrek
- 26.03.12 22:31 Krzysiek Kielczewski
- 26.03.12 22:54 Shrek
- 27.03.12 11:52 The_EaGle
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=