    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: padl akumulator - jak sie przygotowac do reklamacji
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <li6vu6$41a$1@node2.news.atman.pl> <li71l8$v9d$1@node1.news.atman.pl>
    <li725j$6f8$1@node2.news.atman.pl>
    <534a661e$0$2365$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@4...net>
    <534a8079$0$2356$65785112@news.neostrada.pl>
    <132hagz6lzoi4$.1eu274zg8bg6j.dlg@40tude.net>
    <534ab6b0$0$2223$65785112@news.neostrada.pl>
    <ligt7l$n7$1@news2.ipartners.pl> <lihens$f2h$1@usenet.news.interia.pl>
    Date: Tue, 15 Apr 2014 09:37:58 +0200

    Dnia Mon, 14 Apr 2014 21:59:55 +0200, Adam napisał(a):

    > Opadnięte płyty?

    Albo zasiarczone. Choc niby powinno to odchudzic elektrolit.

    > Ponadto określenie "prąd" w aspekcie akumulatora może się odnosić do 2
    > rzeczy:
    > - prąd rozruchowy
    > - prąd w jednostce czasu - czyli niezbyt prawidłowe (acz popularne)
    > określenie pojemności.
    > Mało możliwe, aby akumulator miał "dobry prąd i małe spadki napięcia
    > (praktycznie jak nowy), tudzież właściwą gęstość elektrolitu, a
    > pojemność = 20% oryginalnej"

    Niestety zdarza sie, a rzeklbym wrecz ze normalne.
    Aku zwawo kreci rozrusznikiem, wiec prad daje, chwile pokreci, zapala
    normalnie, a jednak zuzyty bo jak sie chwila przedluzy, to zdycha.

    Ale tego nie stwierdzisz bez rozladowania, a rozladowanie szkodzi.

    > No chyba większość "samochodowych".
    > Pierwszy-lepszy to np. Volcraft FY-64.
    > Jest prosty, ale wystarczający do wstępnego określenia stanu baterii.

    No oko to jednak zwykly woltomierz, tyle ze z bocznikiem.

    J.