-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mail
From: Filip KK <n...@n...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: padający akumulator - co ja mam z tym złomem zrobić?
Date: Sun, 26 Dec 2010 21:36:14 +0100
Organization: Dzial Sieciowy ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 145
Message-ID: <if895l$94n$15@news.net.icm.edu.pl>
References: <4d1473ac$0$2492$65785112@news.neostrada.pl>
<if1to6$63k$5@news.net.icm.edu.pl>
<4d14976f$0$2500$65785112@news.neostrada.pl>
<4d1658b6$0$2458$65785112@news.neostrada.pl> <if7c00$i87$1@news.onet.pl>
<4d173612$0$2508$65785112@news.neostrada.pl>
<if7er7$94n$6@news.net.icm.edu.pl>
<4d178603$0$2508$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-78-83-170.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.net.icm.edu.pl 1293395957 9367 89.78.83.170 (26 Dec 2010 20:39:17 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...net.icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 26 Dec 2010 20:39:17 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
In-Reply-To: <4d178603$0$2508$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2337678
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-12-26 19:14, bagno pisze:
>> + nie ma nic do rzeczy, prąd płynie od minusa i dlatego masa jest
>> najważniejsza.
>
> + ma do rzeczy tyle samo co masa. Tyle tylko, ze plus rozchodzi się od razu
> na kilka różnych przewodów a przy masie płynie cały prąd 1 przewodem.
>
Powtórzę po raz drugi i ostatni: + nie ma nic do rzeczy. + zostawiasz,
możesz tylko oczyścić styk.
> Wyszarpałem ten przewód:
>
> http://brak-tu-sensu.pl/upload/DSCN1521m.jpg
> http://brak-tu-sensu.pl/upload/DSCN1520m.jpg
> http://brak-tu-sensu.pl/upload/DSCN1517m.jpg
>
Bardzo się cieszę, że przemówił do Ciebie rozsądek i wyszarpałeś
pozostałości po masie z Twojego auta.
> Kabel troche skorodowany.Końcówka wygląda solidnie. Mam końcówki podobnych
> rozmiarów ale w porównaniu z tym to są wybitnie liche. Pewnie nie jest łatwo
> porządnie okuć
> takich końcówek.
>
Kabel nie nadaje się kompletnie do niczego, jak nie wierzysz mi, to
rozetnij izolację na całej długości.
Co to są "końcówki" ?
Konektor masowy, czyli to co widzisz na zdjęciu tym:
http://brak-tu-sensu.pl/upload/DSCN1517m.jpg nie nadaje się do ponownego
użytku.
To co wykręciłeś, nadaje się tylko na śmietnik.
Z tego co widzę, to masz 1 kabel idący z aku do budy i dalej do bloku
silnika. Proponuję zmienić układ*
Kupujesz teraz kabel, im grubszy tym lepszy (ale nie cieńszy niż obecny)
i musisz go wlutować (przy użyciu dużej kolby) do konektora.
Postaram się to opisać na podstawie jakichś zdjęć z moich działań.
(sorki za jakość zdjęć, nie ja je robiłem, ja operowałem lutownicą;))
Opis:
0. Wkręcasz konektor masowy w imadło między dwa klocki drewniane.
1. Rozgrzewasz kolbą/ami konektor masowy
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0478a.jpg
2. Rozgrzewasz przewód i bielisz go cyną z pasta lutowniczą,
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0477a.jpg
3. jak cyna "wchłonie się" w przewód przykładasz kolbę/y do konektora
4. wsadzasz przewód w otwór konektora i wkładasz cynę tak długo aż
zacznie wypływać na zewnątrz
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0461a.jpg
5. Szybko użyć sprężonego powietrza do schłodzenia izolacji, żeby się
nie roztopiła. Powinno to wyglądać o tak:
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0004a.jpg
6. Czekasz z 10 minut aż ostygnie
7. Nakładasz koszulkę termo z klejem i zabezpieczasz przewód
antykorozyjnie, w taki sposób, żeby miedź była zakryta.
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0481a.jpg
8. Z drugiej strony przewodu robisz dokładnie to samo.
Tak to wygląda po skończeniu, porównanie starego kabla
oryginalnego/fabrycznego bez izolacji i oryginalnej klemy -, do kabla
mojej roboty z nową klemą masową:
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0461a.jpg
W tym samochodzie nieco inny był układ połączenia mas. Producent
wymyślił coś takiego:
1. Z aku do budy
2. Z budy do silnika linką:
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0453a.jpg
Ponieważ buda stara, więc ja to zrobiłem po swojemu, czyli:
1. Z aku do budy
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0454a.jpg
2. Z aku do silnika
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0484a.jpg
3. Z silnika dodatkowo do budy linką:
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0483a.jpg
A tak wygląda połączenie masy po mojemu:
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0485a.jpg
Samochód odzyskał pierwotną moc, właściciel był wniebowzięty jakiego
cudu dokonałem! A ja tylko masy wymieniłem...
*Tobie proponuję modernizację i zrobić to po mojemu, nie będziemy
oszczędzać na miedzi jak to czyni producent i zrobimy to porządnie, czyli:
1. Aku -> Buda (oddzielny przewód)
2. Aku -> Blok silnika (oddzielny przewód)
Pamiętaj o porządnym oczyszczeniu miejsca styku z blokiem silnika i budą:
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0456a.jpg
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0464a.jpg
Proponuję również psiknąć Rost Offem gwint:
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0463a.jpg
Śruby też trzeba porządnie wyczyścić (szczotą drucianą) albo najlepiej
wymienić na nowe.
Na końcu psiknąć śruby i połączenia specjalnym preparatem do
zabezpieczania profili karoserii, wurtha. Da to powłokę antykorozyjną,
żeby nie dostawała się wilgoć.
W takich sytuacjach dopuszczalne jest czyszczenie, gdy przewód jeszcze
wygląda jakoś i połączenie.. To tylko papierkiem ściernym poprawiamy styki:
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0006.JPG
W nowszych samochodach, gdzie jest pełno czujników i wszelkich innych
gówienek, mamy do czynienia z cienkimi przewodzikami, które bardzo
szybko ulegają korozji i ... Trzeba potem je wymieniać. Tutaj na szybko
zrobiłem operację wymiany przewodów masowych idących z komputera ECU do
budy:
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0009a.jpg Miejsce styku z
karoserią było niezabezpieczone i narażone na opady deszczu.
Zatem bierz się do roboty, powodzenia!
> Nie wiem skąd wezme to coś na pierwszym zdjęciu.
>
Nie jest Ci potrzebne, użyj konektora masowego.
> Ciekawe czy przewód jest skorodowany na całej długości. Może wystarczy go o
> 2 cm skrócić ?
I w ten o to sposób myśli _każdy_ bez wyjątku.
Odpowiedź jest krótka, NIE - wymiana przewodu nowy, włącznie z
konektorami masowymi i klemą masową.
Jak masz jeszcze jakieś pytania, wal śmiało.
Pozdrawiam
Filip KK
Następne wpisy z tego wątku
- 31.12.10 01:46 Filip KK
- 31.12.10 09:56 Jakub Witkowski
- 31.12.10 10:04 Jakub Witkowski
- 05.01.11 15:41 bagno
- 05.01.11 21:50 bagno
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=