eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypadający akumulator - co ja mam z tym złomem zrobić? › Re: padający akumulator - co ja mam z tym złomem zrobić?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mail
    From: Filip KK <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: padający akumulator - co ja mam z tym złomem zrobić?
    Date: Sun, 26 Dec 2010 21:36:14 +0100
    Organization: Dzial Sieciowy ICM, Uniwersytet Warszawski
    Lines: 145
    Message-ID: <if895l$94n$15@news.net.icm.edu.pl>
    References: <4d1473ac$0$2492$65785112@news.neostrada.pl>
    <if1to6$63k$5@news.net.icm.edu.pl>
    <4d14976f$0$2500$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d1658b6$0$2458$65785112@news.neostrada.pl> <if7c00$i87$1@news.onet.pl>
    <4d173612$0$2508$65785112@news.neostrada.pl>
    <if7er7$94n$6@news.net.icm.edu.pl>
    <4d178603$0$2508$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-78-83-170.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.net.icm.edu.pl 1293395957 9367 89.78.83.170 (26 Dec 2010 20:39:17 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...net.icm.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 26 Dec 2010 20:39:17 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    In-Reply-To: <4d178603$0$2508$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2337678
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-12-26 19:14, bagno pisze:

    >> + nie ma nic do rzeczy, prąd płynie od minusa i dlatego masa jest
    >> najważniejsza.
    >
    > + ma do rzeczy tyle samo co masa. Tyle tylko, ze plus rozchodzi się od razu
    > na kilka różnych przewodów a przy masie płynie cały prąd 1 przewodem.
    >
    Powtórzę po raz drugi i ostatni: + nie ma nic do rzeczy. + zostawiasz,
    możesz tylko oczyścić styk.

    > Wyszarpałem ten przewód:
    >
    > http://brak-tu-sensu.pl/upload/DSCN1521m.jpg
    > http://brak-tu-sensu.pl/upload/DSCN1520m.jpg
    > http://brak-tu-sensu.pl/upload/DSCN1517m.jpg
    >
    Bardzo się cieszę, że przemówił do Ciebie rozsądek i wyszarpałeś
    pozostałości po masie z Twojego auta.

    > Kabel troche skorodowany.Końcówka wygląda solidnie. Mam końcówki podobnych
    > rozmiarów ale w porównaniu z tym to są wybitnie liche. Pewnie nie jest łatwo
    > porządnie okuć
    > takich końcówek.
    >
    Kabel nie nadaje się kompletnie do niczego, jak nie wierzysz mi, to
    rozetnij izolację na całej długości.
    Co to są "końcówki" ?
    Konektor masowy, czyli to co widzisz na zdjęciu tym:
    http://brak-tu-sensu.pl/upload/DSCN1517m.jpg nie nadaje się do ponownego
    użytku.
    To co wykręciłeś, nadaje się tylko na śmietnik.

    Z tego co widzę, to masz 1 kabel idący z aku do budy i dalej do bloku
    silnika. Proponuję zmienić układ*


    Kupujesz teraz kabel, im grubszy tym lepszy (ale nie cieńszy niż obecny)
    i musisz go wlutować (przy użyciu dużej kolby) do konektora.
    Postaram się to opisać na podstawie jakichś zdjęć z moich działań.
    (sorki za jakość zdjęć, nie ja je robiłem, ja operowałem lutownicą;))

    Opis:
    0. Wkręcasz konektor masowy w imadło między dwa klocki drewniane.

    1. Rozgrzewasz kolbą/ami konektor masowy
    http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0478a.jpg

    2. Rozgrzewasz przewód i bielisz go cyną z pasta lutowniczą,
    http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0477a.jpg

    3. jak cyna "wchłonie się" w przewód przykładasz kolbę/y do konektora

    4. wsadzasz przewód w otwór konektora i wkładasz cynę tak długo aż
    zacznie wypływać na zewnątrz
    http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0461a.jpg

    5. Szybko użyć sprężonego powietrza do schłodzenia izolacji, żeby się
    nie roztopiła. Powinno to wyglądać o tak:
    http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0004a.jpg

    6. Czekasz z 10 minut aż ostygnie

    7. Nakładasz koszulkę termo z klejem i zabezpieczasz przewód
    antykorozyjnie, w taki sposób, żeby miedź była zakryta.
    http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0481a.jpg

    8. Z drugiej strony przewodu robisz dokładnie to samo.

    Tak to wygląda po skończeniu, porównanie starego kabla
    oryginalnego/fabrycznego bez izolacji i oryginalnej klemy -, do kabla
    mojej roboty z nową klemą masową:
    http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0461a.jpg

    W tym samochodzie nieco inny był układ połączenia mas. Producent
    wymyślił coś takiego:
    1. Z aku do budy
    2. Z budy do silnika linką:
    http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0453a.jpg

    Ponieważ buda stara, więc ja to zrobiłem po swojemu, czyli:
    1. Z aku do budy
    http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0454a.jpg
    2. Z aku do silnika
    http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0484a.jpg
    3. Z silnika dodatkowo do budy linką:
    http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0483a.jpg

    A tak wygląda połączenie masy po mojemu:
    http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0485a.jpg

    Samochód odzyskał pierwotną moc, właściciel był wniebowzięty jakiego
    cudu dokonałem! A ja tylko masy wymieniłem...


    *Tobie proponuję modernizację i zrobić to po mojemu, nie będziemy
    oszczędzać na miedzi jak to czyni producent i zrobimy to porządnie, czyli:
    1. Aku -> Buda (oddzielny przewód)
    2. Aku -> Blok silnika (oddzielny przewód)


    Pamiętaj o porządnym oczyszczeniu miejsca styku z blokiem silnika i budą:
    http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0456a.jpg
    http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0464a.jpg
    Proponuję również psiknąć Rost Offem gwint:
    http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0463a.jpg
    Śruby też trzeba porządnie wyczyścić (szczotą drucianą) albo najlepiej
    wymienić na nowe.
    Na końcu psiknąć śruby i połączenia specjalnym preparatem do
    zabezpieczania profili karoserii, wurtha. Da to powłokę antykorozyjną,
    żeby nie dostawała się wilgoć.


    W takich sytuacjach dopuszczalne jest czyszczenie, gdy przewód jeszcze
    wygląda jakoś i połączenie.. To tylko papierkiem ściernym poprawiamy styki:
    http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0006.JPG

    W nowszych samochodach, gdzie jest pełno czujników i wszelkich innych
    gówienek, mamy do czynienia z cienkimi przewodzikami, które bardzo
    szybko ulegają korozji i ... Trzeba potem je wymieniać. Tutaj na szybko
    zrobiłem operację wymiany przewodów masowych idących z komputera ECU do
    budy:
    http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0009a.jpg Miejsce styku z
    karoserią było niezabezpieczone i narażone na opady deszczu.


    Zatem bierz się do roboty, powodzenia!



    > Nie wiem skąd wezme to coś na pierwszym zdjęciu.
    >
    Nie jest Ci potrzebne, użyj konektora masowego.

    > Ciekawe czy przewód jest skorodowany na całej długości. Może wystarczy go o
    > 2 cm skrócić ?

    I w ten o to sposób myśli _każdy_ bez wyjątku.
    Odpowiedź jest krótka, NIE - wymiana przewodu nowy, włącznie z
    konektorami masowymi i klemą masową.

    Jak masz jeszcze jakieś pytania, wal śmiało.

    Pozdrawiam
    Filip KK

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: