-
Data: 2010-12-26 21:36:14
Temat: Re: padający akumulator - co ja mam z tym złomem zrobić?
Od: Filip KK <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-12-26 19:14, bagno pisze:
>> + nie ma nic do rzeczy, prąd płynie od minusa i dlatego masa jest
>> najważniejsza.
>
> + ma do rzeczy tyle samo co masa. Tyle tylko, ze plus rozchodzi się od razu
> na kilka różnych przewodów a przy masie płynie cały prąd 1 przewodem.
>
Powtórzę po raz drugi i ostatni: + nie ma nic do rzeczy. + zostawiasz,
możesz tylko oczyścić styk.
> Wyszarpałem ten przewód:
>
> http://brak-tu-sensu.pl/upload/DSCN1521m.jpg
> http://brak-tu-sensu.pl/upload/DSCN1520m.jpg
> http://brak-tu-sensu.pl/upload/DSCN1517m.jpg
>
Bardzo się cieszę, że przemówił do Ciebie rozsądek i wyszarpałeś
pozostałości po masie z Twojego auta.
> Kabel troche skorodowany.Końcówka wygląda solidnie. Mam końcówki podobnych
> rozmiarów ale w porównaniu z tym to są wybitnie liche. Pewnie nie jest łatwo
> porządnie okuć
> takich końcówek.
>
Kabel nie nadaje się kompletnie do niczego, jak nie wierzysz mi, to
rozetnij izolację na całej długości.
Co to są "końcówki" ?
Konektor masowy, czyli to co widzisz na zdjęciu tym:
http://brak-tu-sensu.pl/upload/DSCN1517m.jpg nie nadaje się do ponownego
użytku.
To co wykręciłeś, nadaje się tylko na śmietnik.
Z tego co widzę, to masz 1 kabel idący z aku do budy i dalej do bloku
silnika. Proponuję zmienić układ*
Kupujesz teraz kabel, im grubszy tym lepszy (ale nie cieńszy niż obecny)
i musisz go wlutować (przy użyciu dużej kolby) do konektora.
Postaram się to opisać na podstawie jakichś zdjęć z moich działań.
(sorki za jakość zdjęć, nie ja je robiłem, ja operowałem lutownicą;))
Opis:
0. Wkręcasz konektor masowy w imadło między dwa klocki drewniane.
1. Rozgrzewasz kolbą/ami konektor masowy
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0478a.jpg
2. Rozgrzewasz przewód i bielisz go cyną z pasta lutowniczą,
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0477a.jpg
3. jak cyna "wchłonie się" w przewód przykładasz kolbę/y do konektora
4. wsadzasz przewód w otwór konektora i wkładasz cynę tak długo aż
zacznie wypływać na zewnątrz
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0461a.jpg
5. Szybko użyć sprężonego powietrza do schłodzenia izolacji, żeby się
nie roztopiła. Powinno to wyglądać o tak:
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0004a.jpg
6. Czekasz z 10 minut aż ostygnie
7. Nakładasz koszulkę termo z klejem i zabezpieczasz przewód
antykorozyjnie, w taki sposób, żeby miedź była zakryta.
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0481a.jpg
8. Z drugiej strony przewodu robisz dokładnie to samo.
Tak to wygląda po skończeniu, porównanie starego kabla
oryginalnego/fabrycznego bez izolacji i oryginalnej klemy -, do kabla
mojej roboty z nową klemą masową:
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0461a.jpg
W tym samochodzie nieco inny był układ połączenia mas. Producent
wymyślił coś takiego:
1. Z aku do budy
2. Z budy do silnika linką:
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0453a.jpg
Ponieważ buda stara, więc ja to zrobiłem po swojemu, czyli:
1. Z aku do budy
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0454a.jpg
2. Z aku do silnika
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0484a.jpg
3. Z silnika dodatkowo do budy linką:
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0483a.jpg
A tak wygląda połączenie masy po mojemu:
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0485a.jpg
Samochód odzyskał pierwotną moc, właściciel był wniebowzięty jakiego
cudu dokonałem! A ja tylko masy wymieniłem...
*Tobie proponuję modernizację i zrobić to po mojemu, nie będziemy
oszczędzać na miedzi jak to czyni producent i zrobimy to porządnie, czyli:
1. Aku -> Buda (oddzielny przewód)
2. Aku -> Blok silnika (oddzielny przewód)
Pamiętaj o porządnym oczyszczeniu miejsca styku z blokiem silnika i budą:
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0456a.jpg
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0464a.jpg
Proponuję również psiknąć Rost Offem gwint:
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0463a.jpg
Śruby też trzeba porządnie wyczyścić (szczotą drucianą) albo najlepiej
wymienić na nowe.
Na końcu psiknąć śruby i połączenia specjalnym preparatem do
zabezpieczania profili karoserii, wurtha. Da to powłokę antykorozyjną,
żeby nie dostawała się wilgoć.
W takich sytuacjach dopuszczalne jest czyszczenie, gdy przewód jeszcze
wygląda jakoś i połączenie.. To tylko papierkiem ściernym poprawiamy styki:
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0006.JPG
W nowszych samochodach, gdzie jest pełno czujników i wszelkich innych
gówienek, mamy do czynienia z cienkimi przewodzikami, które bardzo
szybko ulegają korozji i ... Trzeba potem je wymieniać. Tutaj na szybko
zrobiłem operację wymiany przewodów masowych idących z komputera ECU do
budy:
http://www.pi0tr.org/~kafar/pms/1/IMG_0009a.jpg Miejsce styku z
karoserią było niezabezpieczone i narażone na opady deszczu.
Zatem bierz się do roboty, powodzenia!
> Nie wiem skąd wezme to coś na pierwszym zdjęciu.
>
Nie jest Ci potrzebne, użyj konektora masowego.
> Ciekawe czy przewód jest skorodowany na całej długości. Może wystarczy go o
> 2 cm skrócić ?
I w ten o to sposób myśli _każdy_ bez wyjątku.
Odpowiedź jest krótka, NIE - wymiana przewodu nowy, włącznie z
konektorami masowymi i klemą masową.
Jak masz jeszcze jakieś pytania, wal śmiało.
Pozdrawiam
Filip KK
Następne wpisy z tego wątku
- 31.12.10 01:46 Filip KK
- 31.12.10 09:56 Jakub Witkowski
- 31.12.10 10:04 Jakub Witkowski
- 05.01.11 15:41 bagno
- 05.01.11 21:50 bagno
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=