  • Data: 2010-12-25 23:06:42
    Temat: Re: padający akumulator - co ja mam z tym złomem zrobić?
    Od: Filip KK <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-25 23:01, bagno pisze:

    > Akumulator Topla. Wygląda jak zabawka dla dzieci ale z tego co czytam to
    > raczej
    > nie jest to najgorszy szmelc.

    Topla robi dobre akumulatory, mój kolega ma w 4 litrowej benzynie i
    jeszcze nigdy go topla nie zawiodła.

    > Co znaczy czy próbowałem ładować ? Ładuje go a kiedy następnego dnia chce
    > jechać to się okazuje, że coś się zepsuło. Naprawiam to i następnego dnia
    > już
    > akumulator jest rozładowany. Znowu go ładuje i tak w kółko.

    Rozumiem, w takim razie należy sprawdzić jaki pobór prądu masz na
    wyłaczonym zapłonie. Proponuję sprawdzić, czy nie świeci się jakaś
    żarówka, gdy masz auto zamknięte? Np. w schowku/bagażniku ?

    > W pół roku
    > pewnie z 60 razy był ładowany. Kilka razy był taki okres, że jeździłem
    > troche
    > więcej (kilka km co pare dni) i przez ten okres akumulator nie wymagał
    > ładowania.

    A ile teraz jeździsz, że musisz go na okrągło ładować?
    Najprawdopodobniej masz aku do wyrzucenia.
    Jak mieszkasz w trójmieście, mogę Ci pożyczyć na próbę mój aku. Sprawdzi
    się jak odpala gdy jest całkowicie zimny silnik.

    > Zaraz po ładowaniu zapala bez problemu, następnego dnia już troche gorzej a
    > potem
    > albo z wielkim trudem albo wcale. Chyba, że to tak ma być, że jak po
    > rozruchu
    > nie przejade 100 km to na drugi rozruch już jest za mało energii.

    A ile km robisz po odpaleniu? Może zbyt mało? Alternator nie doładowuje
    aku. Jakie masz odbiorniki prądu włączone podczas jazdy?