    From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: padajace lozysko kola - jak ocenic ktore
    Date: Sun, 6 Mar 2011 18:30:32 +0000

    Dnia Sun, 6 Mar 2011 18:10:23 +0000 (UTC), Radarro napisał(a):

    > Akcja wyglada tak:
    > - wyjezdzam rano na zimno po nocy, to chrobocze jakies 200-300m i potem
    > cisza.
    > - jak sie zagrzeje troche, to nie slychac.
    > - jak przejade kilkanascie km, to jakby delkatnie buczy, huczy, szczegolnie
    > przy dohamowaniu
    > - przy szybszych zakretach w lewo popiskuje, ale niejednostajnie.
    > - po jezdzie 40km felgi stalowe sa jednostajnie nagrzane, bez roznic.
    > - hamowanie silniej/slabiej i odpuszczanie hampla nie ma wplywu na zjawisko
> [...]

    To raczej nie będzie łozysko, łożysko częściej huczy po rozgrzaniu własnie.
    Charakterystyczną cechą (choć nie występującą w 100% przypadków) jest
    zmiana odgłosu w zakrętach. Jak będziesz jechał na luzie w zakręcie i
    podczas przejeżdzania tego zakrętu ucichnie, to masz 90% szans, że jest to
    łożysko po zewnętrznej stronie zakrętu (skręcasz w prawo - lewe, w lewo -
    prawe). Fakt, jeszcze jest pozostałe 10% przypadków.

    Jeżeli twój wpis o stalówkach jest efektem posiadania letnich na alusach -
    załóż je na chwilę, zimowe opony dosyć mocno wyją, a jak się wyząbkują to
    już w ogóle masakra.

    Jeżeli faktycznie wyjdzie, że łożysko (jak pisałem - wątpie) - nie daj się
    namówić mechanikom-oszustom i buraczanym mądralom z usenetu na zmianę
    dwóch, bo to nie ma żadnego sensu. Prawidłowo zamontowane łożysko dobrej
    jakości z punktu widzenia samochodu jest w zasadzie wieczne, tzn zużywa się
    znacznie wolniej niz cały samochód. Ich uszkodzenia to sprawa kompletnie
    losowa, najczęściej jest to uszkodzenie (z dowolnego powodu) uszczelniacza,
    a później już woda i piasek z błota załatwiają łozysko błyskawicznie.
    Jednym z powodów może być uderzenie koła w dziurę w jezdni czy studzienkę,
    dlatego też częściej padają łożyska po lewej stronie auta, ale to też jest
    losowe. Wymieniaj po prostu po uszkodzeniu a nie na zapas - pracodawca nie
    płaci ci pensji "na zapas"

    Jeszcze raz - zacznij od sprawdzenia opon i poknucia czy masz możliwość
    pojechania na innym komplecie, chociaż kawałek.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.