  • 1. Data: 2009-08-11 15:46:04
    Temat: pad dysku i jaki zasilacz
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    wczoraj nagle ni z tego ni z owego mój dysk samsung 80gb zaczął stukać
    głowicą... czy Ktoś miał taki przypadek? da się jeszcze odratować dane? jak
    myślicie padł sam z siebie czy może padł zasilacz i podaje złe napięcie na
    dysk? (płyta na tym zasilaczu wstaje)

    no i co sądzicie o zasilaczu: Chieftec GPS-350BB-101L 350W? kusi mnie, ale
    co znajdę to same nieprzychylne opinie, a to się wyłącza a to coś tam, a to
    zimne luty itp...

  • 2. Data: 2009-08-12 09:40:28
    Temat: Re: pad dysku i jaki zasilacz
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w
    wiadomości news:h5s4ap$o6b$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > wczoraj nagle ni z tego ni z owego mój dysk samsung 80gb zaczął stukać
    > głowicą... czy Ktoś miał taki przypadek? da się jeszcze odratować dane?
    > jak

    Takie przypadki to u mnie w okolicy codzienność a dysk padnie prawie każdy.
    Czasem 18 lat a czasem 2 miesiące nówka. Tylko przeraża ta ilość nowych
    dysków które lubią zjechać do bazy z często bardzo ważnymi danymi. Jedyne
    wyjście to regularny backup.
    Dane odzyskać da się prawie zawsze, często tylko w specjalistycznej firmie,
    ewentualnie poszukaj na allegro usługi odzyskiwania danych. Koszt może być
    bardzo wysoki i przekroczy wartość 1.5 TB dysku wielokrotnie więc nie
    wiadomo czy opłaca się je odzyskiwać. Jak to zdjęcia z wakacji czy mp3 to
    można sobie podarować, gorzej jak np są to dane z płatnika albo innego
    programu księgowego.

    > myślicie padł sam z siebie czy może padł zasilacz i podaje złe napięcie na
    > dysk? (płyta na tym zasilaczu wstaje)

    jedyna metoda to podłączyć dysk do innego komputera i zobaczyć jak się
    zachowuje. Jeżeli jest wykrywany przez bios to szanse na samodzielne
    odzyskanie danych wzrastają znacznie. Dyski bardzo często wykazują takie
    symptomy od luzów na wtyczce zasilania typu molex. Czasem pomaga poprawienie
    styków przez dociśnięcie cienkim śrubokrętem blaszek i dysk działa nadal
    sprawnie.

    > no i co sądzicie o zasilaczu: Chieftec GPS-350BB-101L 350W? kusi mnie, ale
    > co znajdę to same nieprzychylne opinie, a to się wyłącza a to coś tam, a
    > to zimne luty itp...

    Chiefteki padają tak jak każde, powiedziałbym że nawet częściej niż Modecomy
    czy Codegeny. W końcu to wszysto produkty z dalekiego wschodu. Z tym że te
    drugie łatwiej naprawić. Jedyna różnica na korzyść Chiefteków to lepsze
    parametry napięć.

  • 3. Data: 2009-08-12 09:52:51
    Od: "Robson" <a...@...pl>

    > Czasem 18 lat a czasem 2 miesiące nówka. Tylko przeraża ta ilość nowych
    Chyba troche przegiales z tym "18 lat" ;)

  • 4. Data: 2009-08-12 10:14:34
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "Robson" <a...@...pl> napisał w wiadomości
    > Chyba troche przegiales z tym "18 lat" ;)

    mam kilka działąjących Seagate 40MB (tak nie GB) rok produkcji 1991.
    Widziałem nawet kompa w obsłudze myjni do wypisywania faktur z dyskiem
    Seagate 5.25 cala MFM 32 MB na dosie 3.30. Rocznik bodaj 1989. Obudowa
    komputera AT otwierana na przyciski z boków. Całość o dziwo działa do tej
    pory. Ciekawe tylko jak długo jeszcze.

  • 5. Data: 2009-08-13 07:33:30
    Od: "Robson" <a...@...pl>

> [...]
    > Seagate 5.25 cala MFM 32 MB na dosie 3.30. Rocznik bodaj 1989. Obudowa
    > komputera AT otwierana na przyciski z boków. Całość o dziwo działa do tej

    No chyba ze ciagle dzialajace ;). Moj seagate 40MB, na korym mam swoja prace
    magisterska, stoi grzecznie na polce. ale ma "tylko" 16 lat i jest na
    emeryturze.