  • 1. Data: 2010-11-22 21:01:00
    Temat: paczka do serwisu nikona
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    padl mi d5000 /wyswietlacz/ i musze wyslac aparat do serwisu. Wysylam sama
    puszke, zapakowalem do oryginalnego pudelka. Zastanawiam sie, czy nie
    powinienem calosci jeszcze zapakowac w jakas folie babelkowa lub cos w tym
    rodzaju. /Pudeko jest dobrze spasowane, ale jest sztywne/ Zbytek
    ostroznosci, czy koniecznosc ? Przesylka bedzie kurierem.
    ps. baterie tez wyslac ?

  • 2. Data: 2010-11-23 06:27:01
    Temat: Re: paczka do serwisu nikona
    Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > powinienem calosci jeszcze zapakowac w jakas folie babelkowa lub cos w tym

    Moze mamy zapytaj?

  • 3. Data: 2010-11-23 12:02:15
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > ...zapakowalem do oryginalnego pudelka ..... Przesylka
    > bedzie kurierem.
    > ps. baterie tez wyslac ?

    Mysle ze powinienes tez koniecznie zawiazac kokardke ;-).
    A tak powaznie to ubezpiecz paczke, bedziesz spokojny. A jak
    zginie albo zniszcza to dostaniesz kase i kupisz sobie nowy
    :-). Ja wszystkie wartosciowe przesylki ubezpieczam na tyle,
    ile kosztuja. To niewielkie pieniadze a chociaz spokojnie
    spisz...

  • 4. Data: 2010-11-23 19:25:48
    Od: JD <J...@g...com>

    Jakub Jewula wrote:

    > Moze mamy zapytaj?

    No wiesz ?!?
    Mamy to umiały to 30 lat temu,
    teraz to babcie.

    JD

  • 5. Data: 2010-11-23 19:28:17
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Marek napisał:
    > Zastanawiam sie, czy nie
    > powinienem calosci jeszcze zapakowac w jakas folie babelkowa lub cos w tym
    > rodzaju. /Pudeko jest dobrze spasowane, ale jest sztywne/

    Dobrze zauważyłeś - pudełko jest sztywno dopasowane i w razie mocnego
    uderzenia przeniesie siłę na korpus aparatu. To opakowanie ma zajmować
    jak najmniej miejsca w zbiorczym opakowaniu i niezbyt sięnadaje do
    trudnych warunków. Folia + zewnętrzne, większe pudełko jest jak
    najbardziej na miejscu. Ubezpieczenie od kradzieży też ale to od
    całkowitego zniknięcia przesyłki.
    Kłopot z kurierami jest taki, że są bardzo różni (chodzi o ludzi) i leją
    na teksty typu "ostrożnie", "szkło". Ostatnio kolega przekonał się jak
    to zniósł laptop wysłany dużą, znaną firmą - nie było miękkiego
    przejścia między pudełkiem a samym laptopem. Opakowanie było wklęśnięte,
    potem naprostowane. Rodzina naiwnie odebrała, więc reklamować sobie może
    do upadłego a laptop jest krzywy, ekran pęknięty. Zresztą kurierzy
    uwielbiają oddawać przesyłki sąsiadom a oni nie będą oceniali stanu
    pudełka. Wiele razy wysyłałem pocztą i było OK, w razie potrzeby odbiór
    też na poczcie a nie telefon do mnie i szukanie który sąsiad jest w
    domu. Kurierzy mi się coraz mniej podobają.
    Najlepiej zapytaj naprawiacza jaki poleca sposób wysyłki i opakowania.
    Zwykle mają dość konkretne wymagania.
    Maciek

  • 6. Data: 2010-11-23 20:54:32
    Od: TomekM <t...@g...com>

    Jak wysyłam np. aparat to owijam go kilka razy folią bąbelkową i
    dopiero wkładam do pudełka.
    Ubezpieczenie to nie zawsze chroni w takich sytuacjach bo nie
    wszystkie usterki w transporcie można dostrzec przy odbiorze.
    Większość sklepów internetowych dość symbolicznie zabezpiecza nawet
    drogi sprzęt.
    Ostatnio zamawiałem podzespoły do komputera w firmie morele.
    Zapakowali to kiepsko, firma kurierska paczkę traktowała ostro i w
    efekcie dysk szlag trafił.
    Przy odbiorze tego oczywiście nie zauważyłem bo niby jak.
    Na szczęście wymienili mi go.

  • 7. Data: 2010-11-24 03:08:10
    Od: "bzzz" <b...@b...pl>

    Uzytkownik "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl> napisal w wiadomosci
    grup dyskusyjnych:icfmrl$1it$...@n...onet.pl...

    > Moze mamy zapytaj?

    jewula, idz pyskowac pod latarnie swojej mamie

  • 8. Data: 2010-11-25 21:22:26
    Od: "Stan.Matyska" <k...@y...com>

    On 23 Lis, 13:02, "Robert_J" <d...@o...pl> wrote:

    > Mysle ze powinienes tez koniecznie zawiazac kokardke ;-).
    ..
    Jak do Nikona to koniecznie zolta.
    StaM