  • Data: 2012-02-09 12:21:41
    Temat: Re: [ot] pogoda z polsatu - skąd biorą?
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Te prognozy sa dla sklerotyków. Dwa tygodnie temu zapowiadano
    > najpierw mrozy a potem odwilż.

    Gdzie masz 2tygodniową prognozę na ICM???

    > Odwilż miała być wczoraj.

    Wg ICM 2tyg. temu?

    > Tyle na temat tej rewelacyjnej metody - przywracam istotny kontekst.
    >
    > ICM tworzy równolegle dwa modele korzystające z tych samych danych
    > brzegowych. I te modele potrafią podawać całkowicie różne prognozy na
    > najbliższe 24 godziny a Ty próbujesz mi wmówić, że są w stanie
    > cokolwiek sensownego przewidzieć?

    Trzeba patrzeć na ten lepszy, z mniejszą siatką i 48h a nie 84h. Korzystam i
    trafność mają większą niż twoje 60%.

    > Jak na razie bardzo dobra trafność ma uniwersalna prognoza pogody:
    > jutro będzie taka pogoda jak dziś - ponad 60% sprawdzalności. I widzę,
    > że jest bardzo często stosowana przez meteorologów.

    To jednak prognoza z ICM sprawdza się lepiej :)

    > Meteorolodzy ze swoim szkiełkiem i okiem zachowują się jak badacz,
    > badający słonia przez mikroskop i narzekający na ogrom pracy.
    > Zapominają, że czasem warto od ogółu do szczegółu a nie na odwrót.
    > Miliony stacji meteorologicznych, komputery, które nie potrafią
    > przeżuć nadmiaru danych w sensownym czasie

    ICM liczy w jakims ułamku czasu dostępnego na ich komputerach. Nie mieliby
    problemu z pociągnięciem i o rząd-dwa więcej obliczeń.

    > i meteorolog, który nie
    > wyjrzy przez okno i nie zobaczy szalejącej burzy tylko będzie
    > twierdził, że panuje słoneczna pogoda. I się cieszy, że model się
    > zgodził z rzeczywistością - szkoda tylko, że policzył się dobę po
    > fakcie.

    Policzył się wystarczająco szybko. Tylko sesnowne wyniki są na naście, małe
    dziesiąt godzin naprzód.

    pzdr
    \SK