  • Data: 2011-01-09 21:16:36
    Temat: Re: [ot]ladowanie akumulatora w samochodzie
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-07 23:51 Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > No to ja uważam, że zawsze powinno być tak jak przy transmisji
    > szyfrowanej -- są przekłamania, to się nie da oglądać. Tu jest
    > różnica między telefonia a kilkoma metrami kabla. No ale to nie
    > ja określałem założenia HDMI.

    Ale co "powinno być"? Ja napisałem o transmisji w kablu HDMI przy
    kodowaniu HDCP. W innych mediach (w szczególności cyfrowych sieciach
    radiowych) przyjmuje się nieco inne założenia - tam przekłamania sygnału
    zdarzają się dość często i protokoły zabezpieczające (nadmiarowe)
    konstruuje się z uwzględnieniem możliwości kodeków. W ramce audio na
    początku układa się najbardziej znaczące bity przekazu (których
    przekłamanie mocno zmieniłoby przekaz) a na końcu najmniej znaczące. Te
    bardziej znaczące zabezpiecza się mocniej (większą ilością bitów
    korekcyjnych), a te mniej znaczące - których przekłamanie mogłoby być
    nawet nie do usłyszenia - zabezpiecza dużo słabiej lub wcale. Tak jest
    m.in. z kodekiem AMR wykorzystywanym w UMTS (3G).

    Ale się zrobił off-topic. :)

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/