  • 31. Data: 2002-08-28 18:44:09
    Temat: Re: oszustwo (?!?!)
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    On Tue, 27 Aug 2002, Tomasz Torcz, BG wrote:

    > kiedys bylo prawo, ze operator sieci telekomunikacyjnej ma prawo
    > przysluchiwania sie temu, co w niej leci.
    > wiec nie bylby taki podsluch wcale nielegalny.

    oczywiście, podsłuch w celach diagnostycznych. dane pozyskane przypadkiem
    w taki sposób zdaje się chronione są tajemnicą firmy? dane te są jednocześnie
    niewystarczające do stwierdzenia, że ktoś transmitował np. plik z filmem,
    który nie był jego własnym nagraniem z wakacji. trzeba by wyciągnąc ze strumienia
    te konkretne dane, oczyścić, scalić i odtworzyć. tylko czy to zadanie dla ISP? ;)

    --
    { Paweł Małachowski; PM110-RIPE; pawmal#freebsd,lublin,pl }

  • 32. Data: 2002-08-30 11:33:37
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Wed, 21 Aug 2002 02:26:54 +0000 (UTC), "Tomek"
    <x...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Mieszkam w Lodzi i ostatnio slyszalem informacje, ze dostawcy internetu przez
    > kablowke (konkretnie chodzi o firme Toya) praktykuja pewne zachowanie
    > polegajace na ograniczaniu transferu z programow p2p (np. Kazaa,
    > Audiogalaxy), podobno ze wzgledu na dobro innych uzytkownikow. Robia to
    > potajemnie i chyba bezczelnie, bowiem nic o tym w umowie nie ma. Chcialbym
    > sie dowiedziec czy w innych sieciach kablowych tez takie praktyki sa
    > powszechne? Wydaje mi sie to bzdura i zaklamaniem, w taki sposob traktowac
    > klientow. Nie wiem tez do jakiej predkosci sa redukowane takie transfery.

    jest to jak najbardziej sluszne dzialanie gdyz userzy przewalajacy
    tony filmow via p2p generuja ruch o charakterze izochronicznym co
    powoduje bardzo duze obciazenie sieci

    niewl;asciwe jest takie dzialanie w sposob niejawny, admin kablowki
    powinien w sposob jawny wyznaczyc warunki uruchamiajac przy okazji
    alternatywna usluge (czytaj drozsza) dla tych co chca przewalac filmy.

    Wprawdzie koszmarna wizja wideonapstera zbliza sie do czego producenci
    lacz sie juz przygotowuja budujac routery optyczne, natomiast obecnie
    mamy to co mamy, zas sieci kablowe wynajmujace lacza od duzych
    operatorow nie maja zbyt wielkiego pola manewru i staja przed
    alternatywa ograniczenia pasma tym co najwiekszy ruch generuja, lub
    zamulenia calkowicie sieci i niezadowolenia innych userow

    alternatywa jest drozsza usluga TPSA o nazwie DSL/Neostrada gdzie samo
    urzadzenie dostepowe jest podpiete do internetu via STM-1 i gdzie p2p
    chodzi az milo

    Niestety za przyjemnosc owa trzeba zaplacic, ale nie ma innego wyjscia
    gdyz takie sa prawa dzialania sieci pakietowych

    > Sam od chyba dwoch lat korzystam z SDI i musze powiedziec, ze ogolnie jestem
    > zadowolony, przede wszystkim ze wzgledu na to, ze jest to dosc niezawodne i
    > nie zdazyly mi sie jeszcze problemy z laczeniem. Chcialem sie zapytac czy w
    > SDI (tpsa) tez jes praktykowany taki sposob ograniczania transferow ???

    Nie ma takiej potrzeby.
    Pojedyncza półka na 16 userow jest podpieta laczem 2Mbps do Polpak-T
    (CiR 8kbps) i generuje zapotrzebowanie na ruch rzędu 256kbps (tak
    wynika z tego jak obserwowalem wykres dzialania takiej polki w
    praktyce)

    Prosty rachunek matematyczny mówi nam, ze półka na 120 luzerów (z
    HiSem 115200) bedzie generowala ruch izochroniczny na poziomie 2Mbps,a
    duze polki sa juz podpiete laczem 2x2Mbps (przynajmiej tak logika
    nakazuje).
    Mozliwosci sa sporo wieksze, bo duza polka HiSow ma jeszcze port
    10Mbps i 100Mbps ethernet, ale to juz raczej jest zarezerwowane dla
    HiS2

    > Troche mnie to zaniepokoilo, bo w Kazaa sciagam od zawsze z predkoscia nie
    > przekraczajaca 12 kb/s, ale nie wiem, moze to wina tego od kogo sciagam, bo
    > ludzie ode mnie sciagaja czasem z 20, 30 kb/s.
    > Bede wdzieczny za wszelkie informacje i wyjasnienia.

    nie sa zbadane wyroki dzialania sieci pakietowej w praktyce

    pamietaj jako user SDI masz jedynie gwarantowane 115200 do półki,
    czyli mozesz sobie naciagnac ze masz gwarantowane 115200 do wszystkich
    innych uzyszkownikow na tej samej polce. Cala reszta to loteria i jest
    zalezna od wykrozystania sieci przez innych uzyszkownikow

    --
    futszaK
    Pl-Plus 601061867 Pl-Idea 504213565 POTS (59)8339018

  • 33. Data: 2002-08-30 11:33:53
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    [ The following text is in the "utf-7" character set. ]

    [ Your display is set for the "ISO-8859-2" character set. ]

    [ Some characters may be displayed incorrectly. ]

    On Thu, 22 Aug 2002 16:47:36 +0000 (UTC), "iwona" <a...@w...pl>
    wrote:

    > gdzie ty sie uczy?e? matematyki
    > 112kb/s to 14 kB/s to jedno
    > a drugie to SDI ma faktycznie 96 kb/s co daje 12 kB/s a wi?c u Tomka jest
    > wszysto OK

    w praktyce nie wyciaghnalem wiecej jak 10.9kB/s (Windows Commander)

  • 34. Data: 2002-08-30 12:58:39
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Sun, 25 Aug 2002 10:17:48 +0000 (UTC), "Marcin Kuczera"
    <m...@n...net> wrote:

    > Ale maksymalny rzeczywisty stumien danych biegnacy po SDI to 11,52kBajta/s i
    > juz.

    i tyle mozna wycisnac z HiSow podlaczanych poprzez port USB ???

  • 35. Data: 2002-08-30 12:58:49
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Wed, 21 Aug 2002 12:48:48 +0000 (UTC), "Tomek"
    <x...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Moze to bedzie lamerskie pytanie ale czy predkosc podawana w przepustowosci
    > lacza to nie to samo co predkosc np. kazaa
    > Tzn. Myslalem, ze to w p2p to to samo, czyli jak mam lacze 112 kbit/s to przy
    > pobieraniu czegos mam tez 112?? Ale to pewnie chodzi o bajty i bity, tylko
    > kiedy mam wiedziec kiedy kb to jest kilo bajt, a kiedy kilo bit ?

    Uporzadkujmy

    predkosc przesylu podaje sie w bps, kbps, Mbps i oznacza ilosc
    przeslanych (kilo/mega)bitow na sekunde.
    Programiki p2p (czyli peer-to-peer czyli umozliwiajace przesylanie
    danych bezposrednio pomiedzy uzyszkownikami koncowymi) jak i na
    przyklad klienty ftp podaja czasem predkosc w kB/s (duze B zamiast
    malego b, sprawa bardzo istotna) czyli ilosc kilobajtow na sekunde, to
    tak dla wygody uzyszkownika ktorego interesuje tak naprawde ile mu sie
    kilobajtow na sekunde przewala

    115200bps, czyli jakies ok 115kbps to jest predkosc maksymalna lacza
    od Ciebie do polki, ale nie masz zadnych gwarancji ze to bedzie tyle
    szlo do innego usera znajdujacego sie gdzies po drugiej stronie
    plataniny swiatlowodow

    Owszem, byloby to mozliwe w momencie gdybys byl jedynym uzytkownikiem
    Internetu (no drugim to bylby koles z ktorym sobie te dane
    przesylacie).
    Praktyka jest taka ze dane sqa przesylane pakietowo (dzielone na
    paczki), zas w sieci sa mieszane z innymi pakietami, a jak pojawiaja
    sie lacza bedace waskimi gardlami to dane ida w efekcie wolniej (nie
    bede tutaj wykladal dlaczego, bo raz ze jest to skaplikowane, dwa ze
    moge cos namieszac)

  • 36. Data: 2002-09-05 06:57:34
    Od: Adam i Agnieszka Gasiorowski FNORD <a...@s...org>

    Paweł Małachowski wrote:

> [...]
    > te konkretne dane, oczyścić, scalić i odtworzyć. tylko czy to zadanie dla ISP? ;)

    Rozwiazanie jest proste i do tego zmierzaja wszystkie
    regulacje rzadowe - uzytkownik jest winny domyslnie i dopiero
    potem musi udowodnic, ze jest niewinny. Jest to oczywiscie
    etap przejsciowy - docelowo bedzie mozna przetworzyc tylko
    dane z Listy Danych Dozwolonych, ktora bedzie prowadzona
    w czynie spolecznym przez specjalny oddzial firmy m$. Problem
    plikow uzytkownika rozwiaze sie w ten sposob, ze pliki te
    beda przechowywane na specjalnych serwerach z oprogramowaniem
    firmy m$ o gwarantowanym bezpieczenstwie. Dostep do tych
    serwerow (calkowicie kontrolowanych przez specjalistyczne
    oddzialy z Certyfikatami m$) bedzie sie uzyskiwalo przy pomocy
    Uniwersalnego Paszportu. Kazdy plik uzytkownika bedzie wyposazony
    w unikalny Odcisk Uniwersalnego Paszportu, przy wysylaniu pliku
    gdzies, dane Paszportu wysylajacego i odbierajacego zostana zapisane
    w centralnej, godnej zaufania bazie danych, gdzie beda one calkowicie
    niezniszczalne i przechowywane dowolnie dlugi okres czasu. Dla
    uzytkownika caly ten system bedzie calkowicie przezroczysty, przeciez
    nikt nie chce sobie zawracac glowy technicznymi szczegolami.
    Kazde dziecko zreszta bedzie wiedzialo, ze przez wykonywanie
    niestandardowych czynnosci mozna sobie sciagnac na glowe niepotrzebne
    klopoty, a poza tym takimi okropnymi rzeczami zajmuja sie przeciez
    tylko jacys ludzie z marginesu, bandyci, szalency i zdrajcy narodu.
    Nie, nie ma sie czego obawiac, wszyscy zostali odizolowani dla dobra
    spoleczenstwa. Kiedy jestem szczesliwy? Kiedy puszczam muze. Nawet
    kupilem specjalna nakladke, nie musze sam placic za kolejne 10
    sekund utworu, nakladka sama pobiera pieniadze z mojego konta. Co
    mnie najbardziej rozsmieszylo? Ten glupek sasiad, wymyslil
    historie, w ktorej koles sluchal pietnastu utworow pod rzad przez
    caly dzien! Rozumiesz, kawal kawalem - ale to juz szczyt idiotyzmu...
    Nikt przeciez nie moze byc tak bogaty! To absurd...To tak jakby
    zaprzeczac, ze Bog istnieje! Fabula fabula, ale trzeba sie trzymac
    paru zasad, bo inaczej nie da sie tego czytac...

    --
    O seksie, sekszeniu, seksolatkach...-> news:pl.soc.seks.moderowana <- :8)
    Opera - browser dla hobbystów, entuzjastów i fanatyków róznej maści. Czy

  • 37. Data: 2002-09-05 22:13:07
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Wed, 28 Aug 2002 18:44:09 +0000 (UTC), Paweł Małachowski

> [...]
    > te konkretne dane, oczyścić, scalić i odtworzyć. tylko czy to zadanie dla ISP? ;)

    zadanie jak zadanie, pozostaje pytanie kto za to zapłaci....

  • 38. Data: 2002-09-05 22:13:30
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Fri, 23 Aug 2002 15:44:50 +0000 (UTC), Jan Srzednicki
    <w...@n...303.krakow.pl> wrote:

    > Jeden użytkownik odpalając ileśtam downloadów w Kazaa/DC potrafi
    > dokumentnie zapchać łącze 4Mbit. Sprawdzone empirycznie.

    ...pociesz sie ze przy 10Mbps to juz co wolniejsze kompy zaczynaja
    przysiadac...

  • 39. Data: 2002-09-05 22:14:26
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Mon, 26 Aug 2002 11:19:21 +0000 (UTC), Paweł Małachowski

> [...]
    > czy obydwie strony połączenia P2P nie posiadają przypadkiem licencji na to,

    czemu twierdzisz ze sie czepiasz ???

    To co piszesz jest jak najbardziej normalne, przed atakiem nalezy
    wiedziec co grozi atakujacemu i czy przyslowiowa gra jest warta
    swieczki.

    Ja juz dzis znajac realia malych sieci (kablówki/osiedlówki) raczej z
    SDI (ktore mam nadzieje kiedys w koncu mi zaloza) rezygnowac nie mam
    zamiaru. Niech sobie bedzie chociazby jako lacze rezerwowe na ktorym w
    miare pewnie chodzi p2p

  • 40. Data: 2002-09-05 22:14:56
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Mon, 26 Aug 2002 07:21:43 +0000 (UTC), "Zbigniew Sikora"
    <z...@h...net.pl> wrote:

> [...]
    > Jeden z moich klientów, korzystający z dostępu w "normalny" sposób, a mający
    > świadomość moich bojów dyplomatycznych i konfiguracyjnych z uzytkownikami
    > P2P zwrócił moją uwagę, że są to aplikacje używane w sposób nielegalny, i
    > jako takie mogą być spokojnie zablokowane przez providera na mocy
    > standardowych punktów regulaminu.
    > Nie jest to oczywiście wyjście, i wszyscy "z tej strony druta" zdajemy sobie
    > z tego sprawę dokładając roboty swoim routerom kolejnymi regułami QoS,
    > niemniej jednak może stanowić kubeł zimnej wody na łeb co bardziej

    bzdura, uzywanie kazyyy jest calkowicie legalne, nielegalne moze byc
    jedynie to co udostepniasz

    inna sprawa ze z expolozja p2p nalezy sie pogodzic i co slabsi
    dostawcy Internetu nie beda w stanie podolac obsludze ruchu
    generowanego przez userow w/w aplikacji

    Czasy sie zmieniaja, w obecnym czasie koszmarna wizja wideonapstera
    staje sie coraz bardziej realna, tu sa potrzebne gigabitowe lacza, zas
    komutacja w przyszlosci to nie komutacja kanalow czy pakietow, ale
    wiazek swiatla w swiatlowodach. Obecnie zeby byc dostewca nie
    wystarcza juz komp+linux+przylacze 2Mbps.

    To jest nowa rzeczywistosc i dostawcy albo jej podołają, albo podziela
    los producentow muzyki. Krzyk/płacz/zgrzytanie zębow nie pomoże.