  • 41. Data: 2002-09-05 22:15:06
    Temat: Re: oszustwo (?!?!)
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Fri, 23 Aug 2002 14:14:15 +0000 (UTC), Marcin Jurczuk
    <s...@v...tkb.pl> wrote:

> [...]
    > lacze 2 Mb/s to od klientow mosiala by brac 5000/16=312 PLN .
    > Podaczas dobierania łącze bierze się pod uwagę dużo rzeczy:
    > ilu użytkowników, pewien współczynnik że nie wszyscy na raz siedzą,
    > a np 30 % osob, jak jestes na sieci to też nie wykorzystujesz non stop
    > maksymalnej przepustowości. A teraz pojawiają sie programy typu kazaa...
    > i co sie dzieje ..ano siedzi sobie te 30 % ludzi i nich 670-70 % z nich
    > ma włączone owe kazzy czy inne direct connecty ...i wówczas oni
    > _NON_STOP_ wykorzystują max przpustowości. I łącze szlag trafa.

    tiaaa, tylko ze 16 abonentow SDI siedzi na laczu 2Mbps, urzadzenie
    dostepowe Neostrady/DSL (powiedzmy na setke userow) potrzebuje STM-1
    (czyli 155Mbps) i tutaj zaczyna byc widoczna wyzszosc tego co oferuje
    operator (czego zadna Kazaaa nie zapcha), a co oferuja nibyoperatorzy
    podlaczajac ludzi do netu za 80zł miesiecznie

    > I nie łudz się ze jest ktokolwiek w Polsce kto za 50 zł da Ci
    > gwarantowane 128 Kb/s, ...popatrz na ceny CIR'a w TPSA, czy TELBANKU.
    > Ceny łącz są w Polsce horendalnie wysokie i nic na to nie poradzisz.

    ...nie mowiac o TelEnergo...

    > Krew mnie zalewa jak tu ludzie jecza ze maja 256 Kbs/ za 50 PLN i im
    > kazza zle Ciagnie ...ludzie gdzie wy zyjecie ...jak nie ma sie w
    > umowie ze masz zagwarantowane to nie jęczy sie ..
    > chce sie miec gwarancje to sie płaci kilka kPLN.

    niekoniecznie od razu kPLN, na Neostradzie dziala juz dosyc dobrze,
    zreszta na SDI rowniez oczywiscie w granicach dostepnego lacza (czyli
    RS232-C)

    --
    futszaK
    Pl-Plus 601061867 Pl-Idea 504213565 POTS (59)8339018

  • 42. Data: 2002-09-06 10:29:31
    Od: MSZ <m...@k...pmp.com.pl>

    futszaK napisał(a), dnia 2002.09.06 00:13:

    [...]

    > zadanie jak zadanie, pozostaje pytanie kto za to zapłaci....

    Masz jakieś wątpliwości, kto? Bo ja niestety nie...

    --
    I think I'm a clone now /---------------R-E-K-L-A-M-A-----------------
    there's always two of me | Ukulturalnij się! Zaprasza www.filharmonia.pl

  • 43. Data: 2002-09-06 13:16:19
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...net>

    > Czasy sie zmieniaja, w obecnym czasie koszmarna wizja wideonapstera
    > staje sie coraz bardziej realna, tu sa potrzebne gigabitowe lacza, zas
    > komutacja w przyszlosci to nie komutacja kanalow czy pakietow, ale
    > wiazek swiatla w swiatlowodach. Obecnie zeby byc dostewca nie
    > wystarcza juz komp+linux+przylacze 2Mbps.
    >
    > To jest nowa rzeczywistosc i dostawcy albo jej podołają, albo podziela
    > los producentow muzyki. Krzyk/płacz/zgrzytanie zębow nie pomoże.

    niech zyje monopol !
    wiesz ile kosztuje lacze 4Mb z polpaka (2x2Mb z load balancingiem) ???
    nie ? to Ci powiem, okolo 7600zl brutto/miesiac.
    Liczac 50zl od lebka to zeby pokryc koszty samego polpaka to trzeba by
    podlaczyc150 osob. Niby to zaden problem, ale gdzie koszty obslugi i
    utrzymania ? gdzie ksiegowa, gdzie w koncu kasa na chleb ? firmy nie sa
    charytatywne.
    A jakbys chcial wziac ATM od tpsa to mozna sie nogami nakryc -okolo 20000zl
    netto za PVC 1Mb.... acha, do tego dochodzi jeszcze dzierzawa szkla...

    Marcin

  • 44. Data: 2002-09-07 11:18:04
    Od: Krzysiek Kiełczewski <k...@p...pl>

    Sami popatrzcie co Thu, 5 Sep 2002 22:15:06 +0000 (UTC)
    futszaK w <f...@4...com> napisał:
    > dostepowe Neostrady/DSL (powiedzmy na setke userow) potrzebuje STM-1
    > (czyli 155Mbps) i tutaj zaczyna byc widoczna wyzszosc tego co oferuje
    > operator (czego zadna Kazaaa nie zapcha), a co oferuja nibyoperatorzy

    ROTFL

    Naprawdę jesteś sobie w stanie wyobrazić łącze którego userzy nie
    zapchają? Jak nie kazaa to będzie co innego. Dzisiaj na pl.comp.mail.mta
    jakiś koleś zgłosił się z problemem wysyłania divixów pocztą...

    Krzysiek Kiełczewski

  • 45. Data: 2002-09-07 14:29:46
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "futszaK" <f...@W...irc.pl> napisał w wiadomości

    > bzdura, uzywanie kazyyy jest calkowicie legalne, nielegalne moze byc
    > jedynie to co udostepniasz

    Oczywiście. Ale myślę, że używanie skrótów myślowych w towarzystwie ludzi,
    którzy wiedzą o co chodzi jest dopuszczalne. Ilu użytkowników kaazy
    udostępnia i downloaduje zdjęcia z wakacji u cioci ?

    > inna sprawa ze z expolozja p2p nalezy sie pogodzic i co slabsi
    > dostawcy Internetu nie beda w stanie podolac obsludze ruchu
    > generowanego przez userow w/w aplikacji

    Co rozumiesz przez "słabszych operatorów" ? Zapewniam Cię, że ruch
    generowany przez P2P może być problemem dla każdego operatora. Każdy
    operator - niezależnie od wielkości - przyjmuje pewien współczynnik
    wysycenia łącz abonenckich, który jest podstawą wszelkich wyliczeń
    ekonomicznych.
    W przypadku wychwalanej przez Ciebie pod niebiosa Tepsy jest tak, że są oni
    akurat po generalnej restrukturyzacji sieci i mają pasma w szkielecie "do
    oporu". Gdy tylko ilość użytkowników Neo zbliży się do progu opłacalności
    tej inwestycji to zobaczysz jak będzie miło - albo generalne limity ruchu,
    albo priorytetyzacja która spowoduje że P2P będzie stało. Moim zdaniem to
    pierwsze.

> [...]
    > staje sie coraz bardziej realna, tu sa potrzebne gigabitowe lacza, zas
    > komutacja w przyszlosci to nie komutacja kanalow czy pakietow, ale

    Pora tak późna, że rozumiem że masz taki sen :-))

  • 46. Data: 2002-09-07 14:34:51
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

> [...]
    > operator (czego zadna Kazaaa nie zapcha), a co oferuja nibyoperatorzy
    > podlaczajac ludzi do netu za 80zł miesiecznie

    Jest podłączone po OC-3, bo ma taki interfejs.
    Twierdzisz że każdy koncentrator Neostrady ma gwarancję pasma 155Mb/s na
    routerze brzegowym MANa ?

    Z#

  • 47. Data: 2002-09-10 13:12:01
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Sat, 7 Sep 2002 11:18:04 +0000 (UTC), Krzysiek Kiełczewski
    <k...@p...pl> wrote:

> [...]
    > zapchają? Jak nie kazaa to będzie co innego. Dzisiaj na pl.comp.mail.mta
    > jakiś koleś zgłosił się z problemem wysyłania divixów pocztą...

    znak czasów Panie Szanowny, nic sie nie da z tym poradzic

    nagrywamy plytke, pakujemy do koperty i wysylamy Pocztą. Co w tym
    zlego ???

  • 48. Data: 2002-09-10 13:12:06
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Sat, 7 Sep 2002 14:34:51 +0000 (UTC), "Zbigniew Sikora"
    <z...@h...net.pl> wrote:

    > Jest podłączone po OC-3, bo ma taki interfejs.

    na jedno w zasadzie wyłazi

    > Twierdzisz że każdy koncentrator Neostrady ma gwarancję pasma 155Mb/s na
    > routerze brzegowym MANa ?

    a czy urzadzonko dostepowe neostrady obsadzone uzerami generuje ruch
    izochroniczny o przeplwnosci 155Mbps ???

    Tak naprawde to tylko miedzymordzie jest takie, generowany ruch w
    efekcie jest znacznie mniejszy

  • 49. Data: 2002-09-10 14:31:57
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Sat, 7 Sep 2002 14:29:46 +0000 (UTC), "Zbigniew Sikora"
    <z...@h...net.pl> wrote:

    > Oczywiście. Ale myślę, że używanie skrótów myślowych w towarzystwie ludzi,
    > którzy wiedzą o co chodzi jest dopuszczalne. Ilu użytkowników kaazy
    > udostępnia i downloaduje zdjęcia z wakacji u cioci ?

    tiaaaaa, ale user powie ze uzywa kazyyy do przewalania zdjec z wakacji
    u cioci i coooo ????

> [...]
    > operator - niezależnie od wielkości - przyjmuje pewien współczynnik
    > wysycenia łącz abonenckich, który jest podstawą wszelkich wyliczeń

    alez oczywiscie, z tym ze zapotrzebowanie na ruch sie zmienia. Tak jak
    explozja Internetu spowodowalo zmianie sposobu obciazenia komutowanej
    sieci telefonicznej, tak obecnie explozja p2p powoduje zmiane
    statystyk obciazenia sieci szkieletowej.

    Slabszy operator to ten, ktory nie jest w stanie rozbudowywac sieci
    szkieletowej proporcjonalnie do zapotrzebowania/nie posiada wlasnej
    sieci szkieletowej.

    Sytuacja na rynku sie zmienia, z tym nalezy sie pogodzic. Slabsi
    wypadaja (zmieniaja branze) i nikt kto jest obecnie providerem nie
    musi byc do konca zycia providerem.

> [...]
    > albo priorytetyzacja która spowoduje że P2P będzie stało. Moim zdaniem to

    ostatnia mila zostanie udostepniona wczesniej niz Ci sie wydaje, przez
    nia wejdzie TelEnergo/NOM ze swoja, wysoce wydajna siecia szkieletowa
    ktora dociera na kazde zadupie

    spokojnie, gazet sie naczytale....

  • 50. Data: 2002-09-10 14:54:30
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    futszaK na pl.internet.polip:

> [...]

    > Sytuacja na rynku sie zmienia, z tym nalezy sie pogodzic. Slabsi
    > wypadaja (zmieniaja branze) i nikt kto jest obecnie providerem nie

    jak rozumiem silni to ci który nabiora kredytów i ich nie spłacą... a w
    efekcie zbankrutują lub będą finansowali sieć np. z telefonii głosowej,
    lub innych złotych kur.