    From: futszaK <f...@W...irc.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: oszustwo (?!?!)
    Date: Fri, 30 Aug 2002 11:33:37 +0000 (UTC)

    On Wed, 21 Aug 2002 02:26:54 +0000 (UTC), "Tomek"
    <x...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Mieszkam w Lodzi i ostatnio slyszalem informacje, ze dostawcy internetu przez
    > kablowke (konkretnie chodzi o firme Toya) praktykuja pewne zachowanie
    > polegajace na ograniczaniu transferu z programow p2p (np. Kazaa,
    > Audiogalaxy), podobno ze wzgledu na dobro innych uzytkownikow. Robia to
    > potajemnie i chyba bezczelnie, bowiem nic o tym w umowie nie ma. Chcialbym
    > sie dowiedziec czy w innych sieciach kablowych tez takie praktyki sa
    > powszechne? Wydaje mi sie to bzdura i zaklamaniem, w taki sposob traktowac
    > klientow. Nie wiem tez do jakiej predkosci sa redukowane takie transfery.

    jest to jak najbardziej sluszne dzialanie gdyz userzy przewalajacy
    tony filmow via p2p generuja ruch o charakterze izochronicznym co
    powoduje bardzo duze obciazenie sieci

    niewl;asciwe jest takie dzialanie w sposob niejawny, admin kablowki
    powinien w sposob jawny wyznaczyc warunki uruchamiajac przy okazji
    alternatywna usluge (czytaj drozsza) dla tych co chca przewalac filmy.

    Wprawdzie koszmarna wizja wideonapstera zbliza sie do czego producenci
    lacz sie juz przygotowuja budujac routery optyczne, natomiast obecnie
    mamy to co mamy, zas sieci kablowe wynajmujace lacza od duzych
    operatorow nie maja zbyt wielkiego pola manewru i staja przed
    alternatywa ograniczenia pasma tym co najwiekszy ruch generuja, lub
    zamulenia calkowicie sieci i niezadowolenia innych userow

    alternatywa jest drozsza usluga TPSA o nazwie DSL/Neostrada gdzie samo
    urzadzenie dostepowe jest podpiete do internetu via STM-1 i gdzie p2p
    chodzi az milo

    Niestety za przyjemnosc owa trzeba zaplacic, ale nie ma innego wyjscia
    gdyz takie sa prawa dzialania sieci pakietowych

    > Sam od chyba dwoch lat korzystam z SDI i musze powiedziec, ze ogolnie jestem
    > zadowolony, przede wszystkim ze wzgledu na to, ze jest to dosc niezawodne i
    > nie zdazyly mi sie jeszcze problemy z laczeniem. Chcialem sie zapytac czy w
    > SDI (tpsa) tez jes praktykowany taki sposob ograniczania transferow ???

    Nie ma takiej potrzeby.
    Pojedyncza półka na 16 userow jest podpieta laczem 2Mbps do Polpak-T
    (CiR 8kbps) i generuje zapotrzebowanie na ruch rzędu 256kbps (tak
    wynika z tego jak obserwowalem wykres dzialania takiej polki w
    praktyce)

    Prosty rachunek matematyczny mówi nam, ze półka na 120 luzerów (z
    HiSem 115200) bedzie generowala ruch izochroniczny na poziomie 2Mbps,a
    duze polki sa juz podpiete laczem 2x2Mbps (przynajmiej tak logika
    nakazuje).
    Mozliwosci sa sporo wieksze, bo duza polka HiSow ma jeszcze port
    10Mbps i 100Mbps ethernet, ale to juz raczej jest zarezerwowane dla
    HiS2

    > Troche mnie to zaniepokoilo, bo w Kazaa sciagam od zawsze z predkoscia nie
    > przekraczajaca 12 kb/s, ale nie wiem, moze to wina tego od kogo sciagam, bo
    > ludzie ode mnie sciagaja czasem z 20, 30 kb/s.
    > Bede wdzieczny za wszelkie informacje i wyjasnienia.

    nie sa zbadane wyroki dzialania sieci pakietowej w praktyce

    pamietaj jako user SDI masz jedynie gwarantowane 115200 do półki,
    czyli mozesz sobie naciagnac ze masz gwarantowane 115200 do wszystkich
    innych uzyszkownikow na tej samej polce. Cala reszta to loteria i jest
    zalezna od wykrozystania sieci przez innych uzyszkownikow

    --
    futszaK
    Pl-Plus 601061867 Pl-Idea 504213565 POTS (59)8339018