  • Data: 2012-01-25 13:53:08
    Temat: Re: oswietlenie LED do biurka do nauki
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 25.01.2012 14:21, schrieb J.F:

    > A moze czuwaka jak w lokomotywie ?
    > I przy okazji bedziesz mial licznik ile czasu spedzaja nad lekcjami :-)

    > Kiepsko. Pewnie sa jakies lepsze lampki, ale na razie mam te tanie -
    > slabe troche te swiatlo, nierownomierne, za mala powierzchnia
    > oswietlona. Trzeba by z 8W w ledach.
    > Czyli - w tym roku jeszcze wkrec swietlowki. Tylko uwaga - one wolno
    > startuja. I lampy wymagaja odpowiedniej, zeby nie wystawaly.
    >
    > A w dodatku - dobre oswietlenie nie powinno miec zbyt duzych kontrastow,
    > czyli oprocz lampek na biurka jeszcze oswietlenie ogolne pokoju.

> [...]

    Mam lampę pod sufitem, gdzie były 4x50W halogen z oprawą GU10.
    Wymieniłem parę miesięcy temu jedną z nich, która się przewiozła, na
    LEDową 5.6W, z 3 LEDami w środku. Zarówno światłość jak i dystrybucja
    promienia są podobne do halogenów, znaczy różnicy nie widzę. Lampę
    kupiłem w OBI za jakieś 8EUR (albo 14, nie pamiętam). Chyba niedługo
    wymienię resztę. Na korytarzu mam lampy z "wiaderkiem" małych LEDów.
    Wygląda kiepsko.
    Co do oświetlenia biurka, to wziąłbym lampę kierunkową. Taki 5.6W LED
    wystarczy w zupełności, ale oczywiście oprawka musi pasować.

    Waldek