  • Data: 2009-11-23 09:22:47
    Temat: Re: ostry obiektyw i jego praktyczne granice
    Od: d...@z...pl (Dariusz W.) szukaj wiadomości tego autora

    Witaj !

    >tak sie nie dzieje z zupelnie innego powodu - nie z powodu srednicy !!
    >
    >Tak sie nie dzieje z powodu trudnosci z okresleniem ( wyliczeniem )
    >promieni krzywizny soczewek na calej powierzchni i ich rezimem
    >wykonawczym .

    A mozesz mi wytlumaczyc dlaczego zoom o jasnosci f2.8 po
    przymknieciu do f4 jest zdecydowanie lepszy od
    zomma o maksymalnej jasnosci f4 ???

    Co mozna powiedziec... Ze jeden zoom ma zdecydowanie
    wieksze srednice od tego ciemniejszego ;)

    Czy to nie jest tez zalezne ?

    Piszesz o skorygowaniu... ze w tym problem a moze
    problem jest tez w jakosci produkcji soczewek i te o wiekszej
    srednicy sa po prostu lepszejsze na wiekszej powierzchni ?

    Czy przy wiekszej srednicy szkla nie jest latwiej miec
    wiekszy okrag o bardziej wyrownanej powierzchni co za tym
    idzie ostrosc szkla bedzie bardziej jednolita i mozna pozwolic
    sobie na wykrojenie tej... lepszej jakosci obrazu pod matryce ?

    Dariusz W.

    Zamien w e-mail x na kropke