  • Data: 2012-12-02 18:43:46
    Temat: Re: ostre zdjęcia
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jan45" <j...@w...pl> wrote:

    [...]
    > W dzisiejszej fotografii cyfrowej polega to na działaniu
    > pod wpływem impulsu (który akurat sam w sobie nie jest
    > naganny), ale jednak podczas patrolu. A nie po uprzedniej
    > medytacji, czyli po przygotowaniach do jakiego zdjęcia.
    > Idzie sobie ktoś lasem i czeka, aż mu się coś spodoba,
    > na przykład. Nie przyjdzie mu do głowy, żeby WCZEŚNIEJ
    > przemyśleć sprawę i przewidzieć, co i kiedy mu się
    > przyda do wykonania ZAPLANOWANEGO zdjęcia. On nie planuje,
    > tylko chłonie wrażenia, taki bardziej impresjonista z niego.

    Wiadomo, że bez planowania na chłodno można zapomnieć o efektach
    przekraczających pewną granicę - nigdy sytuacja sama nie "zgra się" w
    tylu elementach, co przy pewnym planowaniu.

    Z drugiej strony uważam, że z góry skazani na porażkę są jednak
    także ci, którzy zaplanowanie zdjęcia (na zewnątrz: z pogodą i przyrodą
    w kadrze) podnoszą do rangi absolutu, wedle zasady: zaplanowałem,
    zrealizowałem, WorldPressPhoto wygrałem (niewykluczone, że samo ich
    podejście wpływa na percepcję swoich własnych dzieł - po prostu
    zaczynają "słyszeć kable"... :)

    Czego całkiem dobry przykład mamy tutaj:
    http://www.dpreview.com/articles/4491391950/evolutio
    n-of-an-image

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]